מעורב ירושלמי!

 כשאני חושבת על ירושלים ושאני מבקשת לצייר את ירושלים ישר הציור שעולה חומות ומגדל דוד.כאילו שזה הסמל היחיד שמזכיר את ירושלים. אתמול היתי בסיור עיתונאים וראיתי את ירושלים ואיך מגדל דוד עולה ומתחדש. 

המלצה שלי התחילו את הביקור שלכם בירושלים במוזיאון מגדל דוד צאו למסע בין תרבויות, ממלכות ודתות וגלו את עברה העשיר של ירושלים התענגו מנופה עוצר הנשימה של העיר העתיקה והעיר החדשה בתצפית ממגדלי המצודה וחוו את ירושלים גם בלילה – בחיזיון הלילי.

מגדל דוד הוא הכינוי שניתן למצודה אשר הגנה במשך אלפי שנים על העיר ירושלים. למרות שמה של המצודה, אין קשר בינה לבין דוד המלך, ושמה זה ניתן לה אלפי שנים אחרי קיומו המשוער.

המצודה שוכנת במקום הגבוה ביותר בעיר העתיקה, מעל נקודת ההשקה של גיא בן הינום ונחל צולב. נקודה אסטרטגית זו היוותה עילה להקים ביצור במקום, במטרה להגן על העיר ממערב. במהלך ההיסטוריה היה למצודה חלק מרכזי בהגנת העיר, והיא שימשה מרכז שלטוני וצבאי. כיום שוכן בה מוזיאון לתולדות ירושלים. המצודה צמודה אל פתח החומה ליד שער יפו.

ב-1989 נפתח במגדל דוד המוזיאון לתולדות ירושלים. תצוגת הקבע כוללת מיצגים חזותיים שונים, לרבות הולוגרמות, מודלים תלת ממדיים ואמצעי מדיה הממחישים אירועים שונים בהיסטוריה הארוכה של העיר, מתקופת בית המקדש הראשון והשני ועד תקופתהמנדט ומדינת ישראל. כל חדר במצודה מוקדש לתקופה אחרת. בנוסף, המוזיאון מציג תערוכות מתחלפות ואף יצירות אמנות סביבתיות (כגון פסלי הזכוכית של האומן דייל צ'יהולי). בחצר המצודה, המכילה ממצאים ארכאולוגיים, מתקיימים קונצרטים ואירועים ציבוריים שונים.
במתחם מגדל דוד סמוך לקישלה נמצא חלל תת-קרקעי גדול (50x9מ') שנבנה על ידי העות'מאנים לצורך מגורי חיילים, ושימש בתקופה הבריטית כבית מעצרחפירות ארכאולוגיות שנערכו במקום זה חשפו שרידים מחומת חזקיהו מהמאה ה־8 לפני הספירה, לצד שרידי חומה חשמונאית ויסודות לארמון הורדוס. שרידים אחרים שנתגלו הם בריכות ששימשו לצביעת בדים בימי הביניים.
















 ביקור בתערוכה החדשה והמדוברת 'גנרל וג'נטלמן -  אלנבי בשערי ירושלים'.  ביקור מודרך בתערוכה המציינת 100 שנים לכיבוש ירושלים על ידי בריטניה. התערוכה עוקבת אחר השתלשלות האירועים הדרמטיים בשבוע אחד בתולדות העיר, שבוע שעתיד לפתוח עידן חדש ומרתק בתולדות ירושלים, היישוב היהודי וארץ ישראל כולה. בתערוכה מוצגים סרטים, צילומים וחפצים מקוריים ונדירים, תעודות מרגשות, כרזות, מזכרות ואלבומי תיירות אישיים מהם עשויה ההיסטוריה המרתקת של עיר הנצח. מאה שנים אחרי, במגדל דוד- ליבה של ירושלים, בין העיר העתיקה לחדשה, מוצע מבט חדש ומפוכח אל הרגעים שהפכו לאגדה, הרגעים ששינו את ירושלים לתמיד.
כנסו  לאתר המוזיאון לחצו כאן>>
לדף הפייסבוק לחצו כאן>>






מגדל דוד יוצא לדרך חדשה
בימים אלה מתבצעות במוזיאון מגדל דוד עבודות חידוש ושדרוג מסיביות ויסודיות, בהקפדה על נוהלי השימור המחמירים החלים על אתרי מורשת. במסגרת זו מורחבים חללי התצוגה, מוקמים לרווחת המבקרים בית קפה, חנות ואולם זכוכית ברחבת הכניסה המערבית, ומשודרגות תצוגות הקבע העוסקות בסיפורה של ירושלים. המוזיאון המחודש יציג אוספים וממצאים ארכיאולוגיים אותנטיים בתצוגות המשלבות אמצעים טכנולוגיים עכשוויים. עם תהליך ההתחדשות יתווספו למוזיאון גם חללי תצוגה לאמנות עכשווית, מתוך שאיפה להרחיב ולהעמיק את העיסוק בירושלים לתחומי האמנות והעיצוב.




360 מעלות על ירושלים - תצפית מודרכת על ירושלים מגג מגדל פצאל (מגדל המצודה), הנחשב אתר חובה לכל תייר בעיר, וידוע בהיותו נקודת התצפית היפה והאטרקטיבית ביותר על העיר כולה.

הצצה למעבדת החדשנות - בשנה האחרונה הוקמה במגדל דוד מעבדת מדיה ייחודית ופורצת דרך, הראשונה מסוגה במוזיאונים בישראל. המעבדה מפגישה בין אנשי סטארט-אפ ובין עולם התוכן של מוזיאונים ואתרים היסטוריים, במטרה לפתח אמצעי הדמיה והמחשה חדשים (כולל מעבדת מציאות מדומה) שישמשו בתערוכות המוצגות במקום. הכלים המפותחים במעבדה יאפשרו להציג את סיפורה של ירושלים באמצעים אינטראקטיביים ולשדרג את חוויית המבקרים במוזיאון. מעבדת המדיה החדשה תיפתח לחשיפה עבור עיתונאים ובלוגרים, בו יוכלו להתנסות במגוון החוויות המפותחות במעבדה בימים אלו.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה