יין משמח לבב אנוש!




סיבה למסיבה גם ראש חודש גם יום המשפחה וגם פורים בפתח אז יש המון סיבות להרים כוסית לחיים ."יין מעורר השראה"

תוצאת תמונה עבור ליריקה יין היוצר

יין הוא אורח של כבוד במסורת היהודית ועל כל שולחן בערבי שבת ובחגי ישראל - בפסח אנחנו מצווים לשתות ארבע כוסות, בערבי חג וערבי שבת אנחנו עורכים קידוש ומברכים על היין - ובחג הפורים הבא עלינו לטובה יש יותר מסיבה אחת טובה לשתות יין ישראלי משובח.בחג הפורים אנחנו חוגגים את ניצחונו של מרדכי היהודי על המן והצלת יהודי פרס מגזרת ההשמדה, חג שבו מצווה לשמוח ואפילו להשתכר - לשתות עד שלא נדע להבחין בין המן הרשע ומרדכי הצדיק (על לא ידע).מצווה נוספת בפורים היא הענקת משלוחי מנות - ואין כמו יין שראלי לשמח לבב אנוש ולהפתיע את המארחים במתנה משמחת.
לכבוד חג הפורים, הכנו עבורכם כמה רעיונות למשלוחי מנות יצירתיים, משובחים וראויים: 

תכירו את את "יקב היוצר", יקב חדש מבית יקבי ארזה, שהקמתו הסתיימה בימים אלו ממש כאגף נפרד בסמיכות ליקבי ארזה שליד ירושלים. בכדי להבליט את איכותו של היין כיצירה מעוררת השראה ואת מעשה האמנות של יוצרו, אמן היין פיליפ ליכטנשטיין, שמו קברניטי היקב להם למטרה לקדם יוצרים ואמנות ישראלית. כחלק מאסטרטגיה זו, נבחרו בקפידה אמנים ישראלים מעוררי השראה מתחומי אמנות שונים, אשר ישתתפו בקמפיין הפרסומי של היקב ואף יהיו שותפים לסדרות הבאות. בין האמנים שנבחרו: הזמרת אפרת גוש, השף ניר צוק, הסופרת ענת לב אדלר, האמן הבינלאומי אילן אדר והצ'לנית טללית צ'רסקי מהפילהרמונית.
 לראשונה בישראל יציע יקב "היוצר" יין פרימיום שיושן בחביות עץ במשך שנה עד שנתיים (בהתאם לסדרה) לרשתות השיווק כחלק מתפיסה כוללת להנגיש יין איכותי לקהל הרחב. על פי ההערכה מחירו של היין יהיה נמוך משמעותית מיין באיכות מקבילה הנמכר בחנויות המתמחות ביין.


ו לבנים הגדל לאורך חופי Ulysses שבדרום Lלאחד מזני הענבים הוותיקים ביותר בעולם ויש הסבורים שבמקור מוצאו במזרח התת יין עוד בימי יוון הקדומה.
לשם בחירת הכרמים המושלמים שיביאו לידי ביטוי את חזונו, ערכו חיפושים באיטליה ואיתרו בין רומא לנפולי את הכר





יינן היקב, אמן היין הצרפתי, פיליפ ליכטנשטיין, שלמד את סודות המסורת הצרפתית של ייצור היין באוניברסיטת מונפלייה: "המטרה המוצהרת היא לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. כל היינות עברו מגע ארוך מאוד עם עץ אלון, אולם עברו תהליכים של בחירת סוג וגיל החביות בכדי לשמור טעמי החבית, אך לא למחוק את ביטויו של כל זן וזן.'
גיא אדרי, מנכ"ל יקב היוצר: "אנחנו מייצרים יינות פרימיום במחירים הוגנים. היוצר ממשיך להפיץ את בשורת היין הישראלי המשובח ברחבי העולם. החל מהשבוע התחלנו לייצא גם לארה"ב, בעקבות השוק האירופי והסיני 

בהם אנו פועלים בהצלחה מזה כשנה."













יקב היוצר גאה להציג 3 סדרות:בראשית, Virtuoso  ו-Lyrica ,הכוללות בעיקר יינות אדומים, המבוססים על יינות זניים, לעיתים מכרמים שונים. כוונתו הראשית של היינן הראשי, אמן היין פיליפ ליכטנשטיין הייתה להביא מוצר שכולו יצירה שהינה שילוב של מקום, זן ויוצר ולא לכבול אותה רק ב-Terroir.
לדברי היינן המטרה המוצהרת היא "לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ". כל היינות עברו מגע ארוך מאוד עם עץ אלון, אולם עברו תהליכים של בחירת סוג וגיל החביות בכדי לשמור טעמי החבית, אך לא למחוק את ביטויו של כל זן וזן.
סדרת בראשית – מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים : קברנה, מרלו ושיראז. ובנוסף זן לבן אחד – סוביניון בלאן.  הסדרה היחידה עם מקור רב של ענבים מאותו זן, כולם נבצרו בהבשלה מלאה. היינות מורכבים מזן אחד שמהווה לפחות 85% ממקור הענבים. היין יושן בחביות עץ אלון למשך 12 חודשים והענבים נשארו במגע עם הקליפות שבוע בלבד, במטרה להביא יינות יותר בשלים ויותר נגישים. (מחיר ברשתות השיווק 40₪)
מרלו וירטואוזו | היוצרסדרת Virtuoso – רב היינות מיקב יחידני. הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים : קברנה, מרלו ושיראז. הענבים אחרי קבלה וריסוק קוררו לביצוע השריה קרה ונשארו במגע עם הקליפות למשך כ 3 שבועות. היין יושן בחביות עץ אלון למשך 18 חודשים. עיצוב סדרת Virtuoso נעשה בקפידה ובייחודיות ומגיע השראה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל זכוכית בוטיק בצרפת ותווית המשלבת אלמנטים כמו הבלטות ופוייל זהב עדין המקנות לבקבוק מראה ייחודי ובולט על המדף. (מחיר ברשתות השיווק 40-50 ₪ )




מוסקטו הוא יין לבן עם טעם מתקתק, קליל, ריחני ורענן. היין מיוצר באזור lazio במרכז איטליה, מזן מקומי של ענבי מוסקטו לבנים הגדל לאורך חופי ulysses שבדרום lazio. זן ענבי המוסקטו שייך לאחד מזני הענבים הוותיקים ביותר בעולם ויש הסבורים שבמקור מוצאו במזרח התיכון, והוא שימש לעשיית יין עוד בימי יוון הקדומה. לשם בחירת הכרמים המושלמים שיביאו לידי ביטוי את חזונו, ערכו חיפושים באיטליה ואיתרו בין רומא לנפולי את הכרמים המתאימים במדויק ליצירת המוסקטו המבעבע. מכיל 6.0% כהל.


 Lyrica – הסדרה  היוקרתית בנויה על זנים ים תיכוניים בעיקר "צרפתיים" – בשלושה יינות 'זנים טהורים' ויין אחד שהנו ערבוב של שלושת הזנים  של דרום צרפת. רוב היינות מכרם יחידני. הסדרה כוללת מספר זנים מובחרים- ארגמן,סירה, מורבדר, GSM (גרנאש-סירה-מורבדר). הענבים אחרי קבלה וריסוק קוררו לביצוע השריה קרה ונשארו במגע עם הקליפות למשך כ 3 שבועות. היין יושן בחביות עץ אלון למשך 24 חודשים. (מחיר בחנויות היין המובחרות 89 ₪ )

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה