עד - דלא מדע!



פורים שמח במוזיאון המדע בירושלים
23.2-3.3.2018
מסיכות צבעוניות * קסמי מדע * תערוכת אשליות

בפורים הקרוב מזמין מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים  את כל המשפחה, הורים וילדים, סבים, סבתות ונכדים, לבילוי פורימי מהנה הכולל מגוון פעילויות לכל הגילאים ביניהן - סדנאות, הדגמות, סיורים בתערוכה ייחודית וסרט טבע בתלת-ממד. הפעילויות יחלו ב-28.2 כאירוע פורימי וימשכו עד (וכולל) ה-3.3.

מסיכות כיד הדמיון
הילדים מוזמנים להשתתף בסדנת עיצוב ובנייה של מסיכה בעיצוב אישי. ליצור מסיכת תלת ממד: לקפל, לעצב, לתכנן ולקחת את המסיכה מתנה הביתה! (מגיל 4 ומעלה).

מבלבלים את המח
בסדנת ההתנסות מוזמנים המשתתפים לבחון ולהבין מה מתרחש במח במהלך הפעלת חוש הראייה, ולהבין כיצד מבלבלים את המח תוך כדי שינוי כמות האור ועוד. בסדנה יתנסו המבקרים ב'משקפיים לעצלנים', 'משקפיים הופכים', 'משקפי חריר' ועוד (השתתפות בסדנה מגיל 8).
קסמי מדע
הדגמה מדעית אינטראקטיבית מרתקת במהלכה יצפו המבקרים ויקחו חלק בהדגמה המראה את המדע שמאחורי הקסמים המפורסמים כמו מים שנעלמים מהכוס או כד שהמים בו לא נגמרים, בד שלא נרטב ועוד.

סיור בתערוכת אשליות - מבלבלים את המוח
בתערוכה מוצגים אינטראקטיביים המזמינים את המבקרים לגעת בהם ולבדוק מה יוצר את האשליה? מה קורה במוח שגורם לנו לתפוס את המציאות כמשהו אחר... התערוכה מדגימה כי הראיה שלנו מושפעת ממה שנכנס לעינינו, אבל גם מהפירוש שהמוח נותן למידע.
'אשליות, מבלבלים את המוח' היא תערוכה שובת לב המדברת אל לבם של  צעירים ומבוגרים כאחד. בתערוכה עשרות מוצגים אינטראקטיביים, המבוססים על אשליות ידועות יותר או פחות: אשליות של תנועה, אשליות עם דמויות ורקע ועוד. 
סרט טבע בתלת ממד 'מעוף השמיים'. חדש!!!
היכולת לעוּף היא אחת הנפלאות הגדולות בעולם הטבע. מיליוני יצורים ממריאים מעל ראשינו כיום, תוך שימוש במגוון מדהים של טכניקות כדי להתגבר על הכבידה ולשלוט בסביבתם האווירית. אבל כיצד עשו בעלי החיים את המעבר המדהים מהארץ לאוויר?
מעוף השמיים עושה שימוש במידע מדעי עדכני ובאפקטים טכנולוגיים כדי לחשוף ולהציג את הסיפור של 300 מיליון שנות תעופה, ואין מדובר רק בציפורים. באמצעות טכנולוגיית צילום תלת-ממד מתקדמת אנו לוכדים את היופי והריגוש של עולם היצורים המעופפים, מהבזים הטורפים המהירים ביותר ועד לחרקים האקרובטיים ביותר, מעופפי לילה כמו ינשופים ועטלפים, ומעופפים הממריאים ודואים המסוגלים לנוע מרחקים עצומים. אתם מוזמנים להיכנס לעולם המדהים באמת של בעלי החיים המעופפים יוצאי הדופן האלה, ולצאת מהמופע המומים מהחיזיון ומרוגשים מהאופן שבו בעלי חיים המריאו ומילאו את השמיים. (בתשלום נוסף מעל גיל שנתיים: 10 ₪).
(לסרט קריינות בעברית. 20 דקות).
מחירון: ילדים עד גיל 5 – חינם, ילד/מבוגר 45 ₪, כרטיס משפחתי (הורים/סבים וכל ילדיהם/נכדיהם) 160 ₪
הנחות למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות.
שעות פתיחה: ראשון – סגור - ב'-ה':  10:00-18:00 יום ו':  10:00-14:00 שבת:  10:00-16:00

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה