לא על הטחינה לבדה

טחינה - מהמזונות העשירים ברכיבים תזונתיים
הטחינה, המכילה בעיקר (או במוצרי הטחינה האיכותיים, אך ורק) גרגירים טחונים של שומשום, שייכת למשפחת המזונות העשירים בשומנים חיוניים בלתי רוויים. נדגיש, כי טחינה אינה מזון רזה - היא מכילה קצת פחות מ - 60% שומן (כשהיא גולמית, אם מכינים אותה בתערובת המכילה מים, גרגירי חומוס מבושל, תבלינים, מיץ לימון וכדומה - אחוזי השומן יורדים בכמחצית בממוצע). אולם, מדובר בשומנים בריאים - כ 20% אומגה 6 וכ - 20% שומן חד בלתי רווי, התורם לירידה של הכולסטרול ה"רע" (ה - LDL) ומעלה את הכולסטרול ה"טוב" - ה HDL.
מה יש בטחינה?
בכ - 100 גרם טחינה גולמית ממקור איכותי, נמצא כ - 21 גרם גרם אומגה 6 (מעל למינון היומי המומלץ) וכ- 20 גרם שומן חד בלתי רווי; עד 11 מ"ג ברזל (מעל 60% מהקצובה היומית המומלצת לנשים) ועד 800 מ"ג סידן (כ - 80% מהקצבה היומית המומלצת). וגם - כ - 8 גרם סיבים תזונתיים, כ- 300 מ"ג מגנזיום, כ- 6 מ"ג אבץ וכ - 300 מ"ג אשלגן. בטחינה תמצאו גם ויטמינים מקבוצת B, נוגדי חמצון ועוד.
טחינה איכותית באמת
אם אתם מקפידים על תזונה בריאה, נמליץ לכם על רכישת טחינה גולמית (ולא סלטי טחינה מוכנים). הנה מספר סימנים לזיהוי טחינה איכותית במיוחד:
·         הטחינה עשויה מגרגרי שומשום מלאים, על קליפתם. טחינה משומשום מלא היא עשירה הרבה יותר ברכיבים תזונתיים. השומשום יכול להיות בגידול אורגני.
·         הטחינה מכילה 100% גרגירי שומשום.
·         הטחינה דלה בנתרן (מלח) - ללא תוספת נתרן וללא השריית גרגירי השומשום בנתרן לפני טחינתם.
איך מכינים טחינה איכותית?
הטחינה המגיעה מהסופר היא טחינה גולמית. בעוד יש האוהבים לאכול אותה ממש ככה, יש כאלה שיעדיפו להשתמש בה כרכיב העיקרי להכנה מהירה של ממרח בבית. תוכלו פשוט לערבב את הטחינה הגולמית עם מים עד לקבלת מרקם רצוי, או להוסיף לטחינה תבלינים כמו שמן זית, מיץ לימון, מל, פלפל, פפריקה ואחרים, על מנת לקבל ממרח עשיר בטעמים ש"יקפיץ" כל ארוחה.
הטחינה של אחוה - מהמוצלחות בשוק
הטחינה של חברת "אחוה" נמצאת שוב ושוב במבדקים כטחינה האיכותית ביותר בשוק. ההרכב המנצח שלה, שיטת העשייה הטבעית והקפדנית והכמויות הגבוהות של רכיבים תזונתיים בריאים ביחד עם הפחתה בכמות הנתרן, הופכים את הטחינה לטחינת הבחירה באלפי בתי אב בישראל.
הוסיפו גם אתם שלוש כפות של טחינה גולמית ואיכותית של אחוה לתפריט היומי שלכם, ותזכו בשפע חדש ומבורך של רכיבים תזונתיים בריאותיים בכל יום!


** הכותבת הנה הרבליסטית קלינית ומטפלת פרא-רפואית 




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה