ירושליים "מחורבותייך אבנך"-סיפורו של מקום

בכמה מילים מה זה סיורי סליחות?

לסיור יצאנו אני וביתי שהצטרפה אלי .בשבוע שעבר התקבצנו עיתונאים ובלוגרים לסיור סליחות.בירושלים איך שהגענו לשם חשנו  בצינה שנושבת על גופינו .האורות והצללים שבקירות יכולים לספר לנו המון סיפורים שיש על ירושליים אילו לכותל היו אוזניים ויכלו לספר את סודות הקירות,התחלנו  סיור בשער ציון ושם חיכתה לנו הפתעה ,  כאות פתיחה לסיור שני בחורים תקעו בשופרות זה ריגש אותי כאילו אנחנו לקראת עקדת יצחק הרי בכיפורים גם תוקעים בשופר וגם מזכירים את עקדת יצחק, במלוא הרגש והעוצמה שבשופרות המשכנו לטייל ברובע היהודי.הגענו לבית הכנסת החורבה סיפורו של בית כנסת החורבה, בית הכנסת המפואר והגדול בירושלים העתיקה, הוא סיפורה של חידוש ההתיישבות היהודית האשכנזית בירושלים. ביקור בבית הכנסת המרהיב הוא גם מסע בזמן - מעליית רבי יהודה החסיד ותלמידיו לירושלים במאה ה-17, דרך חידוש הקהילה האשכנזית בראשית המאה ה-19 ועד לקרבות הנואשים על הגנת הרובע היהודי במלחמת השחרור.

המשכנו לבית השרוף ראינו את הרובע היהודי שנחרב.לפני המון שנים ושם בין ההריסות בחורה ניגנה לנו על נבל שהזכיר לי את דוד המלך יושב ומנגן ,ובהמשך הסיור בחור ניגן על קנון ולמדנו לשיר שירי סליחות היה נעים וחוויתי מאוד נהנו מאוד היה לי זמן איכות עם ביתי שהצטרפה אלי לסיור .
המשכנו ל הגן האריכיאולוגי שם אכלנו ארוחת ערב וראינו את העתיקות.וגם פגשנו זוג צעיר בחור שהציע נישואים ברחבת הכותל ממש על חורובותייך אבנך ממקום של חורבן בית המיקדש ממשיכים בקיום מדינת ישראל ובתקומה של ירושליים  מרגש מאוד לראות את הרוחניות שיש בירושליים.

סיורי הסליחות מתקימים בעיקר בירושלים בתקופה של הסתיו מא באלול עד יום כיפור ובהם המטיילים מסתובבים באזור העיר העתיקה והרובע היהודי ובעיקר סופגים את האווירה המיוחדת את תקופת הסליחות, מה ששונה מימים רגילים זה שיש המוני עולי רגל שמגיעים לאמירת הסליחות בכותל!בסיור תשמעו ותבינו בדיוק על כל מנהגי חגי תשרי והסליחות, הסיום של הסיורים תמיד יהיה בכותל המערבי אחרי שאתם כבר תהיו מוכנים, שם בכותל מתקבצים כל הזמן מניינים ומתחילים באמירת הסליחות בסגנונות שונים. החוויה של ירושלים בלילה עם הנופים המדהימים, הקרירות של הלילה הירושלמי ותקיעות השופר בכותל, כל זה ישאיר אתכם מוקסמים ועם הרבה טעם טוב לתחילת השנה.