דילוג לתוכן הראשי

מחשבות יוצרות מציאות תחשוב טוב יהיה טוב






\ דרכים פשוטות להרחיק שליליות מחייכם החל מהיום

זה מאוד קל להיות אדם חיובי כשמסביב הכול מושלם, האתגר האמיתי הוא להיות אדם חיובי בעולם מלא בשליליות. שום דבר טוב לא יכול לצאת מלבחור להיות אדם שלילי, אז למה בכלל לבזבז על שליליות אנרגיה? אין דבר כזה לחשוב מחשבות שליליות ולהגיע לתוצאות חיוביות. כדי לחיות חיים טובים עלינו לאמץ את הטוב והחיובי כחבר קרוב והתרחק כאש חמה ויוקדת מהיצר השלילי אשר נדבק בכולנו. שליליות היא יצר הרסני שכאשר היא מקבלת יד היא עשויה להרוס את כל הטוב שבחיים. כדי להיפטר מהשליליות הלא רצויה עלינו לעשות עבודה נפשית מתמדת. מהבחירות הקטנות ביותר אשר משפיעות על כל אורך החיינו באופן ישיר, זה תמיד מתחיל במחשבות שלנו ולבסוף נגמר במעשים. אל נא תשכחו כי גם בזמנים הכי קשים, כשהאור בקצה המנהרה לא נראה קרוב, עלינו לשמור על מקום מאוזן וחיובי. כדי שתוכלו לעשות זאת בהצלחה קיבצנו בעבורכם 7 דרכים להימנע משליליות.
זה טבע אנושי שיש שלילי בזמנים, אבל האנשים מצליחים בעולם מסוגלים לכבוש אותה. שום דבר טוב לא יכול לצאת מלהיות שלילי, אז למה לבזבז את האנרגיה שלך על זה? הגעתי להכרה שאתה יכול לחשוב מחשבות שליליות, אלא להפוך אותם לתוצאות חיוביות. ברגע שאתה מסוגל לעשות את זה, אתה תהיה על הדרך שלך מוביל את הקריירה וחיים אישיים יותר מאושרות ומוצלחת.

שנו את המחשבות שלכם

כל מה שיוצא לנו מהפה הוא תוצאה ישירה של המחשבות שלנו. הרבה דיבורים שליליים הם פשוט תוצאה של תסכול, כעס ושנאה אישיים. אם תחשבו כל הזמן מחשבות שליליות, כנראה שהמילים הראשונות שיצאו לכם מהפה יהיו שליליות. במקום זאת, החליטו שמחשבות שליליות לא משרתות אתכם יותר ובכל פעם שהן עולות בחטף – אמנו את המוח להחליף אותן בחיוביות. זה בהחלט עדיף מאשר לתת להן להמשיך להתבשל בראש שלכם. שנו את המחשבות שלכם ובעקבות כך – תוכלו לשנות את עולמכם.

שנו את השפה שלכם

נסו להימנע ממילים שליליות כמו "לא" ושאר הקללות למיניהן ליום אחד. זה יכול להיות תרגיל נהדר. אחרי שאימנו את המחשבה נעבור לאמן את השפה שלנו על ידי מתן תשומת לב לרגעים שבהם נפלטות לנו מילים שליליות. העולם כל כך שלילי מסביב שרוב הזמן מבלי לשים לב אנחנו מתלוננים ומקטרים מבלי סיבה אמיתית, זה פשוט הפך להיות בנורמה של כולנו. אך האמת היא שקיטורים היא פעולה שרק מחלישה אותנו ומורידה אותנו לשליליות רבה יותר, כמו כדור שלג שמתגלגל או ערימת זבל שנערמת, על ידי אמירת מילים שליליות אנחנו פותחים פתח לעוד מילים שליליות העשויות להיאמר על ידינו. כשנפסיק להשתמש במילים שליליות, נוכל לזהות כמה הזדמנויות רבות נכרות בדרכנו – להגיד "כן". השפה שאנחנו מדברים משקפת את החוויות שלנו, אם נבחר לדבר בשפה שלילית כך כל הפעולות שנעשה יראו באור שלילי. אז למה לבחור בכעס, פחד ושנאה? כשאפשר פשוט לשמוח, להחמיא ולדבר מילים טובות. אתם לא צריכים להיות יפי נפש, אלא רק לרצות לשחרר את השליליות מהחיים שלכם.

הימנעו מרכילות

רוצים להיפרד משליליות? אין ברירה זוהי הדרך. מטבעו של האדם רכילות עסיסית הייתה כמו מזון ושתייה, אך למעשה רכילות היא רק עוד ביטוי נוסף לשליליות. אתם לא באמת צריכים לדעת מה קרה למי ואיך, ברגע שתבחרו לא לשמוע מידע ולא להעביר אותו הלאה כך השליליות לא תהווה חלק פעיל בחייכם. גם כשאנשים סביבכם אומרים דבר שלילי על האחר העדיפו להישאר ניטראליים או להסביר לו שאינכם מעוניינים לשמוע דברים שכאלו. כשתפסיקו לרכל תוכלו להכניס לחייכם שיחות מעשירות יותר, על חידושים עולמיים, כלכלה, מדע וכדומה. כמובן גם לחשוב מחשבות נקיות יותר ולהפגין יותר אמפתיה וחמלה כלפי הסביבה.

עשו יותר דברים שגורמים לכם להיות מאושרים

אם אתם לא מרוצים מהחיים שלכם כנראה שבאופן טבעי המחשבות שלכם יהיו שליליות. שליליות כל כך שאפילו מבלי לשים לב אתם עשויים לפגוע או להרחיק את הסובבים אתכם. במקום זאת, התחילו לטפח את מערכת היחסים שלכם עם עצמכם. הסיפוק שיגיע מעשיית יותר דברים המסווים לכם אושר והנאה יהיה משנה חיים בעבורכם. גם כשתתחילו ליהנות מלבלות זמן לבדכם תוכלו לזכות במתנה הגדולה אשר נקראת חיוביות. זה היום להתחיל להגשים את המטרות שלכם, ללכת בעקבות היעוד שלכם וכמובן להשתחרר מהשליליות ולהפוך לאנשים מוארים ומאושרים.

הפכו יום של מישהו אחר לנהדר

מה באנו לעשות בעולם הזה אם לא להעניק מהאור שלנו? זוכרים את כל הימים שפשוט רציתם לברוח מהעולם, אנחנו בטוחים שכן, זה ההזדמנות שלכם לזכור אותם ולחשוב "כיצד אני יכול להאיר את יומו של האחר?". נסו בכל יום להאיר את יומם של אחרים על ידי מעשים קטנים וחיוביים. זה פשוט יצא מכם, השאירו פתק חמוד לשכן במשרד אולי תוכלו לקנות בקבוק מים להומלס שיושב בפארק, נסו להשאיר תרומה מבלי שאנשים ידעו. התחושה שתקבלו תעצים ותעודד חיוביות נוספת להיכנס אל תוך חייכם. אתם אולי לא יכולים לראות את זה עכשיו, אבל אתם תרגישו נהדר שתדעו שמישהו ממש ברגעים אלו מחייך בזכותכם.

רשמו על דף מחשבות שליליות

כדי להיות בבקרה על המחשבות שלכם, תוכלו לנסות לרשום על דף את המחשבות השליליות שעולות לכם. בסוף היום תוכלו להקדיש זמן לחשיבה על מקורן של מחשבות אלו ועל ידי כך לעקור ולפתור את הבעיות מהשורש.
נסו לנסח משפטים חיוביים על כך משפט שלילי, כך שבפעם הבאה תהיו מוכנים להחליפו, כמו לשים פלסטר על מכה. הרשימה הזאת תגרום לכם להשתפר ולהבין כמה פעמים בפועל אתם באמת חושבים מחשבות שליליות ובאיזו תדירות הן נאמרות. עם הזמן תוכלו להיפרד לשלום מהרשימה וכמובן שגם מהמחשבות השליליות.

אל תיקחו את שום דבר באופן אישי

חיוביות היא כמו מגן ברזל. כמתרגלים להיות חיוביים, שום דבר לא באמת יכול לפגוע בכם. אם תרצו לאמץ חיוביות כדרך חיים, הבחירה שלכם צריכה להיות לא לקחת שום דבר באופן אישי. כשאנחנו נפגעים ממשהו שנאמר או נעשה עלינו להבין למה נפגענו ובו זמנית לנסות ולהבין את מקומו של האחר. כשננסה להסתכל על בחירותיו של האחר נבין שכמעט 99% אחוז מהדברים שפוגעים בנו נעשו ללא כל כוונה רעה. כך שאין טעם לתת להם חשיבות, כשאנחנו נותנים חשיבות לכל מיני דברים קטנים אנחנו למעשה נותנים להם את הכוח לפגוע בנו ומשאירים פתח קטן להמשיך ולהיפגע בעתיד. אם נפגענו ממשהו כנראה שאנחנו צריכים לעבוד על חיזוק האופי שלנו. יש אומרים שלהיפגע היא פעולה בלתי נשלטת אך אנחנו אומרים שלהיפגע היא בחירה, אם תבחרו לצחוק במקום לבכות לא יהיה יותר קל? בצעו עם עצמכם תרגיל – כל פעם שמישהו צוחק עליכם בציבור תפקידכם הוא לצחוק איתו. אפילו תוכלו לנסות לצחוק על עצמכם באופן יזום, רק ככה תוכלו להשתחרר מהאגו המזין את השליליות. על ידי כך תוכלו לשים מחסום לשליליות ולא לתת לה לערער ולהיכנס שוב אל המוח שלכם. בחרו לצחוק על הכול, לחייך ולזכור שלא משנה מה אנשים אומרים – אתם בטוחים בעצמכם מספיק ויודעים את האמת שלכם, אין טעם להתווכח או לכעוס, אין טעם לקחת ללב – אלו רק דיבורים, כך שתמיד עדיף לצחוק ולחייך אל החיים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה