למה ככה הגדולים שואלים ושואלים?

 'לכל צו יש סיבה, לכל מצווה יש הסבר, לכל חוק יש מטרה ובכל משפט יש היגיון'.. (דורון בטשי) 
'למה היהודים אומרים'
ספר חדש, בהוצאת 'שביט הדרכה'
מאת דורון בטשי

 לא רק הקטנים שואלים ושואלים ואנחנו הגדולים יודעים ועונים להם, הספר הזה יענה על תשובות שאתם בוודאי שאלתם ולא ידעתם את התשובה  גם אנחנו הגדולים יש לנו שאלות שלא יודעים את התשובה ודי אל תחפשו תשובות בגוגל, תחפשו בספר ויחד עם הילדים בשולחן שבת תשאלו וביחד חפשו את התשובה ספר ממש מעניין שיהיה במרכז שולחן שבת ואשאל שאלות וזה יעסיק גם את הקטנים וגם את הגדולים מין חידון טריוויה. הספר  'למה היהודים אומרים', עוסק בפולקלור הישראלי – יהודי, וחושף תשובות מעניינות למעל מאה שאלות בסיסיות שכול אחד מאתנו שואל, כמו :

למה אומרים בלי עין הרע ? למה צריך מניין ? למה לכיסוי הכלה קוראים הינומה?
למה מקדשים על היין ולא על משקה אחר ? למה עושים חינה? למה מברכים "שבת שלום" ולא אומרים ראשון שלום ? למה שמים מזוזה? למה חוגגים בר מצווה בגיל 13 ? ושאלות נוספות.


לקראת חגי תשרי, משיקה הוצאת 'שביט הדרכה' את הספר הייחודי 'למה היהודים אומרים', מאת דורון בטשי, העוסק בפולקלור הישראלי – יהודי, וחושף תשובות מעניינות למעל מאה שאלות בסיסיות שכול אחד מאתנו שואל כמו: למה שמים מזוזה ? למה נוטלים ידיים ? למה אומרים בלי עין הרע ? למה מקדשים על החלות ? למה עושים חינה ושאלות נוספות. מטרת הספר לצמצם פערים של חוסר ידע הקשורים במסורת היהודית, ובכך לצור סובלנות והידברות בין חילונים לדתיים. הספר מתאים לנשים וגברים, דתיים וחילוניים, בני נוער, חיילים, סטודנטים, תיירים, מבוגרים ועוד.

הספר כולל קטעי העשרה כלליים המתעדים אירועים שונים בהיסטוריה היהודית, אנקדוטות ופניני פרשנות. ניתן להזמין את הספר / הרצאה באתר שביט הדרכה http://www.shavitcenter.com/#!/c162u וברשתות הספרים: 'צומת ספרים' וסטימצקי'.

לדברי מחבר הספר 'למה היהודים אומרים', דורון בטשי: "עוד בילדותי כאשר הלכתי לבית הכנסת, נחשפתי לביטויים רבים שנשמעו לי מאוד טבעיים. במהלך השנים, במסגרת הרצאותיי התחלתי לשאול 'למה היהודים אומרים את המילים ועושים את המעשים', התברר לי שרובם המוחלט של האנשים חילוניים ודתיים כאחד, אינם יודעים את הדברים או בעלי פרשנות מוטעית. חוסר ההבנה יוצר פערים בתפיסה של החברה את האחר ובעקבות כך, החלטתי לכתוב את הספר 'למה היהודים אומרים את המילים ועושים את המעשים', כדי שנכיר את חוכמת היהדות ונבין את המעשים והאמירות שנהפכו כטבע שני לנו. וכך נוכל לצור סובלנות והידברות בין הזרמים המגוונים ביהדות, החל מאתאיסט הגמור ועד החרדי האדוק".

על הפולקלור הישראלי – יהודי, מתוך הספר 'למה היהודים אומרים'

החוכמה היהודית השפיעה רבות על ישראל ועל אומות העולם. זרמי היהדות יצרו בתפילה גוונים שונים, והסידור והמחזור משקפים יותר מכל את השוני. במרחק הדורות נאספו התפילות וקובצו על פי מנהג הקהל, והן נקראו נוסחים. התוספות והניגונים שונו על פי המסורת או העדה, ולעתים אף נמצא בבית כנסת אחד סידורי תפילה עם נוסחים שונים בתוך אותה קהילה, ומתפללים מדפדפים קדימה ואחורה למציאת אותו מזמור.

למרות זאת, לכולנו אותו הבסיס: על סברי מרנן נענה לחיים, על הברכה נאמר אמן ועל הקדיש נענה בקדושה. מקצתם של האומרים יודעים את הסיבה, אך ככל שנוקף הזמן, הידיעה נשכחת והשינון נשאר ללא בינה. במשך הזמן מפסיקים לשאול וכך נוצר מצב שבו האבות יודעים, הבנים זוכרים ולנכדים הרעיון הופך לטבע, ומשום שזהו טבעם, הם מפסיקים לשאול. אז מגיעים הספקנים, הסקרנים או הילדים שתמימותם מלמדת יותר מכל, והם שואלים, למה אנחנו אומרים את המילים הללו ולמה אנחנו עושים את המעשים האלו.

מחבר הספר, דורון בטשי הינו מרצה בכיר בתחום התקשורת, הבעלים והמנכ"ל של חברת שביט הדרכה ושל מרכז שביט – מתחם הכנסים וההשתלמויות ברמת-גן.





ניתן לרכוש את הספר 'למה היהודים אומרים':
·         באתר שביט הדרכה: http://www.shavitcenter.com/#!/c162u
בטלפון: 03-6124125  פקס: 03-7514169
מחיר לצרכן לרוכשים באתר 55 ₪ .

·         ברשתות הספרים: 'צומת ספרים' ו'סטימצקי'
מחיר לצרכן: 68 ₪











תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה