אם שותים לא נוהגים


שמעתם על המכשיר החדש נשיפון ,כשמו כך הוא מכשיר שדרכו נושפים ויודעים את רמת האלכוהול בדם .כל אחד אם יהיה ברכבו את מכשיר הנשיפון הוא יהיה אחראי לעצמו ,והוא ידע לבד אם מותר לו לנהוג, החיים יקרים, אם שותים לא נוהגים אז איך יודעים נושפים,



קנו את מכשירי הינשוף שיהיו ברכב לשעה שתחזרו מארועים קצת שתויים תדעו מה לעשות לנכון וכך תצילו את חייכם.


רמת האלכוהול בגופנו יכולה להיבדק בשתי דרכים חוקיות בלבד – בבדיקת דם טוקסיקולוגית הבודקת את ריכוז האלכוהול בדם, או באמצעות מכשיר הנשיפון, אשר בודק את רמת האלכוהול בנשיפה לתוך המכשיר. מכאן שאין די ששוטר יריח אדם המדיף ריח אלכוהול בכדי להרשיעו בנהיגה תחת השפעת אלכוהול לפי סעיף החוק האוסר נהיגה בשכרות. עכשיו יש גם מכשיר שכל אדם יכול לרכוש ולבדוק בעצמו אם הוא כשיר לנהוג הנשיפון מכשיר שמודד הערכה ראשונית אם הוא יכול לנהוג או לא. הנשיפון בודק את רמת האלכוהול בדם.

בכדי למדוד את רמת האלכוהול בגוף צריך בדיקת דם או בדיקה בעזרת מכשיר נשיפה שמודד רמת אלכוהול. מכשירי הנשיפה החדשים שבשימוש המשטרה כיום נקראים מכשיר ינשוף. המכשיר הינו מכשיר יקר ומתקדם המוציא פלט המפרט את כמות האלכוהול המדויקת  בדם,

החוק קובע  כי שוטר מוסמך להורות על ביצוע בדיקת נשיפה לכל נהג אשר ימצא לנכון. הנהג לא יכול לסרב לביצוע הבדיקה.  על פי החוק, נהג שמסרב לבצע את הבדיקה כמוה הודאה בדבר נהיגה בשכרות, הגוררת בעקבותיהפסילת רישיון לשנתיים.
ממשלת ישראל שמה לה למטרה למטר את תופעת שתיית האלכוהול ולהילחם בתאונות הדרכים הקטלניות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. בהתאם לכך, קיימת גישה מחמירה הן של המשטרה, והן של בתי המשפט בהתייחסותם לנהגים אשר נתפסו תחת השפעת אלכוהול. 

נהג הנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול צפוי לפסילת רישיון בת 24 חודשים, ללא קשר למינו, עבר נקי מעבירות תעבורה או ותק בנהיגה. 

גם אם מדובר במקרה חד פעמי ואין לנהג אף עבירה קודמת. מקרים חד פעמיים אינם עילה להקלה בענישה.  בנוסף לפסילת הרישיון לשנתיים ישנו גם קנס ולעיתים אף מאסר על תנאי.

למה מועיל מכשיר הנשיפון הנמכר לשוק הפרטי?
מכשיר הנשיפון, אשר אינו מדוייק כמו בדיקת דם או בדיקת ינשוף, מקודד ומוגדר לצורך בדיקה כללית של הימצאות אלכוהול במידה מסויימת בדם, מכשירים אלו יכולים לתת אינדיקציה ראשונית להימצאות אלכוהול בדם ברמה כללית עם אחוז סטייה כזה או אחר.
על ידי בדיקה ראשונית זו ניתן לדעת האם מותר לנהוג או לא. מכשיר זה הינו בעלות נמוכה מאד ויכול לשמור על הרשיון ומעבר לזה, לשמור על חיי הנהג.

השימוש במכשיר הנשיפון?
במכשיר הנשיפון משתמשים במשטרה לצורך בדיקה ראשונית של הנהג.
מכיוון שמכשיר הינשוף לא מצוי בכל ניידת משטרה ועלות המכשיר גבוהה מאד, מרבית השוטרים מצויידים במכשיר הנשיפון. אם בבדיקת נהג ע"י הנשיפון נמצא כי יש בדמו אלכוהול מעל המותר (שימו לב כי המדידה אינה מספקת על מנת להעמידו לדין) יעשה לנהג בדיקת ינשוף/דם.
בדיקה של נהג לפני עלייתו לרכב תחסוך את כל ה"הסתבכות" עם החוק ומעבר לזה, תשמור על חייו.
לא מן הנמנע לחייב כל נהג ביימנו לשאת עימו מכשיר נשיפון.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה