גם לילה רוצה להתחמם....

גם לילה
רוצה להתחמם....
נמרוד ורדי, סמנכ"ל השיווק של חברת "סולאנו", מספק מספר עצות מעשיות לטיפול בבעיות כלבים בעונת החורף הקרה
החורף הגיע ואתו גם הגשם. כל מי שמגדל כלב יודע שבתקופה זו ישנם מספר אתגריים מעניינים והתמודדות עם מספר בעיות הקשורות בחיות המחמד בעונה זו. האתגר הראשון שאנחנו עומדים בפניו הוא עניין הבוץ שמביא איתו הכלב לתוך הבית ונמצא בכל מקום, לאחר שהות בחצר הבית, מהטיול היומי בסביבה ואפילו מטיולי סוף השבוע אליהם הוא מצטרף. לבטח היינו שמחים לו ניתן היה לחנך את הכלב לנגב את רגליו לפני הכניסה לבית, אך כיום ניתן למצוא נעליים לכלבים בכל חנות חיות וניתן לנעול לכלב את הנעליים לפני היציאה לטיול. חשוב מאוד לקחת את הכלב איתנו לחנות כדי למדוד לו את הנעליים ולוודא שהן מתאימות.
האתגר השני שאנחנו ניצבים מולו הוא, שהכלב מסב נזק לסביבת הבית, לרהיטים, לחצר וכו'. הסיבה העיקרית לשינויי ההתנהגות של הכלב נעוצה בעודף האנרגיה שמצטבר אצל הכלב שאינה נפרקת והכלב פורק זאת באכילה של הרהיטים ובעיקר נעליים יקרות. לבעיה זו פתרון אחד: למרות הגשם והקור, חוסר החשק והקושי לצאת מהבית, גם בחורף הכלב צריך להוציא אנרגיה בדיוק כמו בכל עונות השנה. במידה וניענה לצורכי הכלב ונסייע לו לפרוק את האנרגיה הנצברת, הכלב יהיה עייף ולנו יהיו נעליים ורהיטים שלמים. המינון המומלץ הוא שלושה טיולים מידי יום בני חצי שעה כל אחד. ניתן אגב לחנך את הכלב ללכת על הליכון כושר חשמלי, שזהו פתרון נהדר אשר פורק לכלב אנרגיה ושומר את כולם יבשים.
אתגר קשה לא פחות, עליו מתלוננים רבים מבעלי הכלבים, הוא בעיית הריח  הלא נעים שמפיץ הכלב בבית. בתקופת החורף אנחנו נמצאים עם הכלב בתוך בית סגור הרבה מאוד שעות ביום והריח הלא נעים מורגש יותר. דבר זה יכול להביא למצב שבני המשפחה נמנעים מללטף את הכלב ולבוא איתו בכל סוג של קרבה ומגע. כתוצאה מזה, לא רק שאנחנו נהנים פחות מחיי השותפות עם הכלב, גם איכות חייו של הכלב נפגעת, כי אנחנו מחבקים ומלטפים אותו פחות.
ריח לא נעים בכלב נוצר מכמה סיבות: דלקות חניכיים אשר ניתן לטפל בהן בעזרת אנטיביוטיקה או מי פה, דלקות בעור הן בעיה נוספת אשר ניתנת לטיפול על ידי החלפת המזון. כמובן שבמקרים אילו מומלץ לפנות אל הווטרינר המטפל ולשמוע את חוות דעתו. סיבה נוספת והנפוצה ביותר היא הלחות אשר נצברת בפרוות הכלב וגורמת לשכבת השומן אשר שומרת על עור הכלב להישחק. כתוצאה מכך הכלב מפריש שומן חדש אשר גורם לריח לא נעים ולעיתים קרובות לריח מאוד חריף בבית. לבעיה זו מספר פתרונות: לאחר כל טיול עם הכלב מומלץ לנגב היטב את פרוותו, עד למצב שהיא אינה לחה ויבשה. פתרון נוסף הוא לבשם את הכלב עם בושם מיוחד לכלבים, אותו ניתן להשיג במגוון ריחות וסוגים בנקודות המכירה של מוצרי בעל חיים, כולל ווטרינרים. פתרון נוסף ואף פשוט יותר, הוא לענוד לכלב קולר אשר מכיל שמנים אתריים של גרניום ולבנדר אשר יעניקו לו ניחוח טוב ורענן, גם בימי החורף הקשים ביותר. לשמנים אילו תפקיד נוסף והוא להעניק לפרוות הכלב ברק מושלם ופרווה בריאה יותר. חברת סולאנו משווקת קולר חדש וייחודי מסוג זה לכלבים, soltick , אשר נותן יתרון נוסף של הגנה מושלמת מטפילים חורפיים.
עוד אחד מסממני החורף הוא, החלפת פרוות הכלב החלה דווקא בעונה זו וגורמת לנשירת שיער והימצאותו בכל פינות הבית. הפתרון לבעיה זו הוא פשוט ביותר: יש לסרק את הכלב פעמיים ביום וכך נקטין משמעותית את כמות הפרווה שתפוזר בבית.
ולא נוכל לסיים ללא תיאור אתגר נוסף העומד בפנינו והוא, כיצד נגרום לכלב מפונק לרצות לצאת לטיול? הקור משפיע גם על חיות המחמד וגם הם, בדיוק כמונו, יעדיפו להישאר בבית המחומם במקום לצאת אל הקור לעשיית צרכים. גם כאן הפתרון הוא פשוט וכיום ניתן לרכוש בסכום זעום סוודר לכלב אשר ישמור על חום גופו וימנע מפרוות הכלב להירטב ולהיות לחה, דבר אשר יעזור גם במניעת ריחות לא נעימים. אם זה לא עוזר אני לא מכיר כלב שיתנגד לממתק טעים לפני ואחרי הטיול.....
חורף נעים!

הכותב הינו סמנכ"ל השיווק של חברת סולאנו, משווקת מוצרי הדברה ייחודיים

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה