אישה ונערה יקרה הודעה זאת חשובה ויכולה לשנות גורלות כנסי ותקראי

גלולה למניעת הריון ליום שאחרי הכירו את הגלולה  נורלבו  שמשווקת המון שנים בבתי מרקחת אל תשכחו לברר אצל הרוקח שלכם היא יותר זולה מפוסטינור בחצי מחיר מומלץ ביותר



ארגון הבריאות העולמי ממליץ להעלות את הנגישות לאמצעי מניעה לשעת חירום
מחקרים מראים שהנגשת הגלולות ליום המחרת
(הפיכתן לתרופות ללא מרשם ו/או מכירתן במחיר שווה לכל כיס)
לא תמנע מצעירים שימוש באמצעי מניעה רגילים
ולא תעודד אותם לפעילות מינית בגיל מוקדם.

ההפך. מהלך כזה יסייע להם למנוע בקלות הריון לא רצוי ויחסוך מהם השלכות ארוכות טווח
***
 יוזמה יפה שראויה לאימוץ על ידי חברות ישראליות חברת כצט החליטה להנגיש את אמצעי המניעה לנשים לשעת חירום להוזיל את המחיר לחצי מחיר מול פוסטינור שעולה 100 שקלים  אם יש שתי גלולות היום שאחרי  אחת זולה ואחת יקרה שהם זהות במרכיבים שלהם כדאי לשאול את הרוקח חשוב שתדעי במצב חרום יש גלולה בשם נורלבו.
  1.  למה לך להיות במצב הזה?

    או מה עשיתי למה לא שמרתי? 
    תשכחי מדאגות כי יש תוצאות מחר תקחי את גלולת הפלא נורלבו

אמצעי מניעה לשעת חירום מיועדים לשימוש לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים בכדי לדחות את הביוץ ולמנוע כניסה להריון לא רצוי. בשפה עממית הן נקראות הגלולות ליום המחרת, ולמעשה מדובר בגלולה הדומה מאוד בהרכבה לגלולה רגילה למניעת הריון, המהווה גיבוי לאמצעי המניעה המקובלים, במקרה ששכחתם לקחת גלולה או שהקונדום נקרע.

מחקרים בינלאומיים מצאו כי הן אינן ממכרות, אינן פוגעות בפוריות ואפילו אצל נשים שהשתמשו בגלולת יום המחרת פעמים באותו מחזור חודשי לא נצפו תופעות שליליות, לא בטווח הקצר ולא בטווח הארוך. מעבר לכך, לא נמצא קשר בין גלולת יום המחרת לבין הריונות מחוץ לרחם, הפלות או התנהגות מינית לא אחראית התורמת להידבקות במחלות מין.



היכן וכיצד מנגישים את אמצעי המניעה לשעת חירום
באירלנד למשל, הנגישו את גלולת היום למחרת על ידי הגדרתה כתרופה ללא מרשם רופא; בצרפת מסובסדת באופן מלא גלולת היום למחרת לבני נוער מתחת לגיל 18 ובנוסף, לאחיות בריאות הציבור ניתנת האפשרות להעניקה בחינם למעוטי יכולת.
ספרד  מסבסדת באופן מלא את הגלולה בהצגת מרשם, באנגליה ניתנה האפשרות לרוקחים/אחיות בריאות הציבור וצוות רפואי שאינו רופא לתת את הגלולה בסבסוד מלא ובבלגיה הגלולה ליום המחרת נמכרת במחיר השווה לכל כיס.

חשוב לדעת: מה קורה בישראל?
בישראל משווקות שתי גלולות ליום המחרת-  פוסטינור מבית תרימה ונורלבו מבית כצט.  בדומה לאירלנד, צרפת, קנדה, אוסטרליה , אנגליה , אוסטריה וארה"ב, גם בישראל מוגדרות הגלולות ליום המחרת כתרופה ללא מרשם רופא ולכן ניתן לרכוש אותן בקלות בכל בית מרקחת.
לאחרונה חברת כצט, המשווקת את נורלבו, הודיעה כי על מנת להמשיך ולהנגיש את הגלולה ליום המחרת לציבור ירד מחירה כמעט ב-50% והיא מוצעת כיום  ב-55 ₪ (לעומת פוסטינור ו- פוסטינור לייף! שנמכרת ב-97.80 ₪), ובכך, לראשונה מזה עשור, מציעה חלופה זולה יותר לנשים בשעת חירום.

1.      נושא המחיר, plan B  בארה"ב http://ec.princeton.edu/ASECPricingReport.pdf



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה