ספרי ילדים חדשים!

 אדיס וגמדי הצבעים מאת אשר טרקין



אָדִיס, יֶלֶד קָטָן, שׁוֹבָב, רוֹאֶה הַכּוֹל בְּשָׁחוֹר לָבָן. בְּלִי מֵשִׂים לֵב וּבְתַת הַמּוּדָע, יוֹצֵא אָדִיס לְמַסָּע מֻפְלָא, מַסָּע הַמַּפְגִּישׁ אוֹתוֹ עִם גַּמָּדֵי הַצְּבָעִים, הַמְּאִירִים לוֹ אֶת דַּרְכּוֹ בֵּין הַשְּׁבִילִים. בְּסוֹף הַמַּסָּע, אָדִיס מְגַלֶּה כִּי צֶבַע הַשָּׁחֹר הוּא רַק בְּעֵינָיו וְשִׁלּוּב הַצְּבָעִים הֵם מְאוֹר חַיָּיו.


מעדותו של אשר כותב הספר: מאחורי הספר קיים סיפור חיים מרתק של ילד קטן שאביו היה קצין בצבא באתיופיה, ולא חזר מאחת המשימות הצבאיות. אביו, אדיסו, הוגדר כנעדר, ומאז נעלם מחייו. אשר הורגל לחיות בלי אבא והמחשבה לגדול עם חוסר זה הייתה טבעית. אחר שהתחתן והביא את בנותיו, החלו להתגבר געגועיו לאביו. היעדרותו של אביו החזירה את אשר לילד העצוב, אשר גווני צבעי השמחה נעדרו ממנו. הגמדים בפנטזיה מילאו את החסר וצבעו את חייו בצבעי תקווה.
אשר: "עם כתיבת הסיפור, התחלתי להרהר לגבי חשיבות קיומו של אבי בבניית אישיותי. שאלתי את עצמי, אם הייתה לי דמות אבהית בחיי, האם הייתי בן אדם אחר? התחלתי להיפתח ולדבר על אבא! נשאלתי לא פעם, למה שלא אטוס עם המשפחה לאתיופיה לחפש אחר אבי , יכול להיות שהוא עוד חי. יתכן כי פחדתי להתעמת עם המציאות האחרת. עדיין אין לי תשובה על כך. אולי אני עדיין פוחד שמא אשלה את עצמי בקיומו, ובסוף, ההשליה תנפץ לי שוב את המציאות ושוב אחוש את תחושת היתמות. הגמדים בסיפור לימדו אותי כי אני הוא זה שמחליט על חיי, וכיצד חיי יראו בפני בנותיי וסביבותיי. בסיפור התערבבו שתי הדמויות – אבי ואני. רציתי מאד להתחבר אליו. אני מאוד מתגעגע למשחקים שיכולתי לשחק עם אבא, מתגעגע לשיחות שיכולתי לערוך אתו, מתגעגע לצחוקים ולחיבוקים שאני מדמיין לי אותם.

 לרכישה ישירה לחצו כאן


מבצבצי הקט מאת איליה טברסקי





גּוּר הַנִּיבְתָן הַצָּהֹב מְבֻצְבָּצִי הַקָּט 
בְּתוֹךְ הַשְּׁלוּלִית הֵחֵל טוֹבֵעַ לְאַט. 
הַמַּיִם שֶׁל הַשְּׁלוּלִית הָיוּ מְאוֹד חַמִּים, 
וּבִגְלַל הַסִּבָּה הַזּוֹ – הָיוּ כֹּה מְסֻכָּנִים. 
"הוֹצִיאוּ אוֹתִי הַחוּצָה, הוֹצִיאוּ אוֹתִי חִישׁ!" 
צָעַק מְבֻצְבָּצִי הַקָּט וְלֹא חָדַל מִלְּהַרְעִישׁ.

סוסי ים, צפרדעים, ציפורים, קיפודים ועוד חיות מעניינות ויצורים מיוחדים רבים, חלקם אמתיים וחלקם דמיוניים, מופיעים בקבץ הנפלא הזה וסביבם ספורים הומוריסטיים, אינטליגנטיים ושנונים המציתים את הדמיון. כל הקטעים מאופינים בחרוזים קסומים ובמקצב נהדר, ומזמינים את הילדים (וגם את ההורים) אל תוך עולם של חלומות בלתי נשכח. הצטרפו לילד דיויד במסע לארץ פלא, וקחו עמו חלק במפגשים חד-פעמיים שמרחיבים את הלב ומעלים חיוך ענק על השפתיים.


 לרכישה ישירה לחצו כאן



נוצת הקסמים מאת תמר ברקת



הטווס יפי הוא טוס ענו שאינו מודע ליופיו ולייחודיותו. יום אחד הוא מוצא נוצה מפלאה, נוצת קסמים, ובעזרת הוריו וחבריו הוא מגלה משהו מפתיע על עצמו. כל ילד הוא יחיד ומיוחד והספר מדגיש את החשיבות שבגלוי החזקות המיוחדות אותו. זהו אחד התהליכים המשמעותיים בהתפתחות בריאה, המאפשרת רוחה אישית, תחושת מסגלות ויכולת של היחיד להעניק לסביבה מהשפע שבו. 

הַרְחֵק מִכָּאן, עַל שְׂפַת הָאֲגַם
הָיָה הָיְתָה לַהֲקַת טוּסִים,
וּבֵינֵיהֶם גָּדַל בְּנַחַת
טוּס אֶחָד מַקְסִים

כְּשֶׁבָּקַע מִן הַבֵּיצָה
בְּיוֹם אָבִיב אֶחָד,
מִיָּד יָדְעוּ הוֹרָיו
שֶׁהוּא מַשֶּׁהוּ מְיֻחָד... 

הֵם חַפְּשׂוּ לוֹ שָׁם
שֶׁיִּהְיֶה רַךְ וְנָעִים
וּלְבַסּוֹף הֶחֱלִיטוּ שֶׁ"יֹפִי"
הוּא הַשֵּׁם הֲכִי מַתְאִים.

לרכישה ישירה לחצו כאן.


המסע של ראם מאת ראם דוד גוזלן



המסע של ראם" נכתב ומספר על ידי ראם דוד גוזלן, נער בן 15 הנמצא על הספקטרום האוטיסטי ובה בעת מתמודד עם הפרעת ה-OCD. הוא מאפשר לנו הצצה לעולמו, וחושף בפנינו תחושות ורגשות שהוא חווה בהתמודדות שלו עם ההפרעה– מה משמח אותו, מה מפחיד אותו, מה מעציב אותו ועוד – עד שהוא מצליח לנצח אותה ומראה לה מי הבוס, כדבריו.

הספור נכתב במסגרת תהליך למידה עמק ומסע אישי שעבר ראם, כדי להבין את עצמו ולסייע לסביבתו להבין אותו. הכתיבה משחררת את ראם מהצורך "להחזיק בבטן" ומאפשרת לו לבטא את עצמו בצורה בוגרת ונבונה. מטרתו של ראם בהוצאת הספר לאור היא לעורר מודעות והזדהות בקרב אנשים שאינם חווים את ההפרעה, וכן לסיע לאחרים שכן מתמודדים עם הפרעה זו למצוא דרך מיטיבה לנצח אותה.

זהו ספור רגיש וחשוב מאין כמוהו, המלמד ילדים כיצד להביע את רגשותיהם ולהתמודד עם תחושות ומורכבויות שמעמידות אותם לעתים חסרי אונים אל מול הסביבה הבוגרת

לרכישה ישירה לחצו כאן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה