טיפול painfree ! הסוף לכאבים!

 כאב הוא תחושת סבל ואי-נוחות, המחווה על פגיעה ברקמות הגוף וממוקמת באזור מסוים בו. לפי האגודה הבינלאומית למחקר כאב, כאב מוגדר כ"תחושה וחוויה נפשית לא נעימה הקשורה בנזק ממשי או אפשרי לרקמה, או המתוארת במונחים של נזק מסוג זה".[1] נוסף על הצורך לטפל בכאב עצמו, הכאב נלווה לעיתים קרובות לפגיעה והתדרדרות אפשרית בתפקוד הגופני, ולכן כמצופה הוא התסמין הנפוץ ביותר המביא לפנייה לרופא.




אחת הבעיות המשמעותיות ביותר ממנה סובלים אנשים רבים כיום היא כאב כרוני. בעיה זו יכולה להיות תופעה נלווית למחלה כמו סרטן או יכולה להיות המחלה עצמה כמו פיברומיאלגיה. אולם, לא תמיד אפשר לקשר את הכאב למחלה מסוימת. לפעמים יודעים ממה הכאב נובע ולפעמים לא. בכל מקרה, אצל מטופלים רבים, למרות כל המאמצים אין פתרון הולם לכאב – תרופתי או לא תרופתי.





חיים עם כאב כרוני לא תמיד יכולים להיקרא חיים ואנשים רבים מתקשים להשלים עם חיים כאלה ומחפשים פתרונות שונים לבעיה. מסיבה זו שמחתי כשהוזמנתי לאחרונה להכיר מקרוב שיטת טיפול חדשנית ופורצת דרך לכאבים כרוניים, שמבטיחה לטפל בכאבים כרוניים בצורה לא תרופתית. מדובר בטיפול בפולסים מגנטיים משתנים. הטיפול מאפשר לגוף לשקם את עצמו ללא כל שימוש בתרופות והוא מאושר על ידי ה-FDA (מינהל התרופות האמריקאי).

הטיפול המהפכני בפולסים אלקטרו מגנטים משפיע על זרימת הדם ועל פעילות המיטוכנונדריה (החלק שמבצע חילוף חומרים בתא) באזור המטופל ובכך מסייע לשקם את הפעילות  התוך תאית  והבין תאית  להפחתת כאבים. טיפול זה מקבל בימים אילו תנופה נכרת בזכות מחקרים פורצי דרך מספריית קוקורן ומאוניברסיטת אוקספורד, העוסקים בחשיבות הטיפול.


הטיפול בפולסים אלקטרומגנטים יעיל  במטופלים הסובלים בין היתר מ: כאב כרוני, כאבי ראש/מיגרנה, פיברומיאלגיה, דלקת מפרקים או גידים, בעיות הגיל השלישי, פריצות דיסק, בלט דיסק, כאבי גב, כאבי צוואר, כאבי כתפיים כולל כתף קפואה, פציעות ספורט, שחיקת סחוס, כאבים לאחר ניתוחים אורתופדיים, פצעים קשיי ריפוי, טרשת נפוצה, פרקינסון ועוד.

גוף האדם  מורכב מתאים שונים הטעונים במען חשמלי. הפעילות הנורמלית  שמבצעים התאים כרוכות בהעברה של חלקיקים טעונים דוגמת נתרן, כלור, המשמשים לפעילות התקינה שלהם. במקרה של כאב כרוני או מחלה כרונית כאשר איבר או רקמה בגוף ניזוקים עקב מחלה או תהליך דלקתי ממושך, יוצאת הפעילות החשמלית מאיזון. במצב זה התאים מתקשים לתפקד ביעילות והם אינם מגיבים לגירויים הרגילים של הגוף. המנגנון הזה הופך כרוני עם הזמן  ומביא לכאבים ולמחלות כרוניות המוכרות לכולם.


הבשורה בטיפול בפולסים אלקטרומגנטים PEMF, מכשיר הדומה במראה החיצוני שלו  למכשיר ה-M.R.I , היא שעל ידי הפעלה של שדה אלקטרומגנטי בתדירות קבועה, ניתן להסדיר את הפעילות של המטען החשמלי של התאים הפגועים. על ידי הפעלה של שדה אלקטרו מגנטי בתדירות מדויקת בעוצמה ובאופן מתאים, מוסדרים ומאוזנים המטען החשמלי ותפקוד התאים הפגועים. באופן זה מתאפשרת הפעלה יעילה של תהליכי ריפוי עמוקים.

אלפי מחקרים בוצעו בנושא בשנים האחרונות והם בדקו את יעילות הטכנולוגיה. הוכח למשל שאנשים שעברו ניתוחים מסוגים שונים, כולל אפילו ניתוחים פלסטיים וטופלו במכשיר לאחר מכן, החלימו מהר יותר, סבלו מפחות דימומים וזיהומים, צלקות קטנות יותר, אזור הניתוח היה פחות נפוח והכאבים היו בכמות מופחתת. הטיפול מסייע  בסידור מחדש של כדוריות הדם  האדומות ובכך מגביר  זרימת דם לאיבר המטופל ובכך מאיץ ומעודד החלמה.

לאחרונה יצאו שני מחקרים חשובים המצדדים בחשיבות הטיפולים. הבשורה הראשונה יצאה מניסוי שנערך באוניברסיטת אוקספורד ואשר הוכיח שכטיפול נילווה באוסטאוארתריטיס (שחיקת סחוס) של הברך והאגן, היה לטיפול  השפעה מועילה  על כאב, נוקשות ותפקוד גופני וזאת בקרב מטופלים עם שחיקת סחוס ביחס לקבוצות הבקרה. ספריית קוקרן הידועה במחקריה הרפואיים פרסמה תוצאות, לאחר סקירה של 16  מחקרים רפואיים מובילים, שלטיפול ה-PEMF השפעה מועילה על כאב, נוקשות ותפקוד גופני בקרב מטופלים עם שחיקות סחוס.


נועם עזרא,  יו"ר האגודה לריפוי סיני מסורתי, מדגיש את העובדה שהשימוש בפולסים אלקטרומגנטים משפיע ומושפע מהדיקור הסיני. בטיפול בדיקור סיני השימוש בפולסים אלקטרומגנטים משפיע על תהליכי בנייה בגוף ומהווה נידבך חשוב מאוד בשיקום הגוף, מאיץ את ההשפעות של הדיקור הסיני ומיטיב מאוד עם המטופל לטווח הקצר ולטווח הארוך. שילוב של הדיקור  הסיני ביחד עם פולסים אלקטרומגנטים מביא לתוצאה הנכונה במהירות גבוה מאוד  .

יש לציין שגם בשילוב טיפולים אחרים עם הפולסים האלקטרו מגנטיים הורגשה תוצאה טובה מאוד ברוב המקרים,  מהירה ולטווח ארוך כגון שילוב פיזיותרפיה, אוסטיאופטיה, כירופרקטיקה ועיסוי רפואי. החברה מציעה לפיכך גם טיפול משולב עם טיפולים משלימים שונים בנוסף למכשיר ה-PEMF. את הטיפולים ניתן לבצע בערים רבות בארץ.   

לאתר החברה לפרטים נוספים, למאמרים בעברית, לעדויות מטופלים ולבחירת המרפאה הקרובה אליך: https://painfree.org.il  /


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה