ספרים חדשים על המדף!


הורות אינטימית מאת ציפורה שכטמן






 הספר מקבץ עדויות של הורים ומטפלים אודות חוויית העבודה בקבוצה, בשילוב תובנות מקצועיות ומחקריות על יחסי הורים-ילדים. בעקבות התנסות זו, הורים ילמדו לראות את ילדם באור שונה ומטפלים ילמדו גישה יעילה לעבודה עם הורים.

זהו ספרה הרביעי של פרופ' שכטמן, המצטרף לספריה הקודמים שפורסמו גם בחו"ל. 
ספרה "ייעוץ וטיפול קבוצתי עם ילדים ומתבגרים" (2010) היה לרב מכר. 


פרופ' ציפורה שכטמן היא חוקרת ומומחית בינלאומית בייעוץ/טיפול קבוצתי. בעבודתה, פרופ' שכטמן משלבת הנחיה והדרכה של הורים וילדים, עם מחקר רב ממדים בתחום הקבוצות. 


הספר מציע תובנות ועצות ליצירת הורות המבוססת על יחסים אינטימיים. הורות כזו מתחילה בהעצמת ההורה, המשכה בהבנת ההורה את עולמו הרגשי ותוצאותיה, בהתייחסות אמפתית, מעצימה ואוהבת של הילד. 

"שלא כמו ברוב ספרי הדרכת הורים, המכילים מתכונים ומרשמים ל'תיקון' הילד, פרופ' שכטמן מביאה את גישתה הייחודית, המבוססת על התמקדות בהורה וביחסיו האינטימיים עם הילד כבסיס לצמיחתו כאדם. בדגש על אמפתיה ותפיסה הומניסטית, ובשילוב עם מתווה לייעוץ קבוצתי להורים נבוכים ולחוצים, הספר מלמד בהצלחה רבה כיצד ניתן לשלב רגישות, סמכות ותמיכה הורית על-מנת לקדם הורות יעילה".
פרופ' עזי ברק, פסיכולוג קליני, אוניברסיטת חיפה

"ספר זה מציע להורים מסע קבוצתי מרתק ומחזק בעקבותיו הם יראו את ילדם ואת עצמם באור חיובי יותר. התהליך הטיפולי מעוגן היטב בספרות ומתובל באין ספור דוגמאות, אשר יאפשרו להורים להבין שהם אינם לבד בסיפור הזה. למטפלים מוגש תיאור תהליך מבוסס ידע, מחקר וכלים טיפוליים, על ידי מחברת חלוצה בתחום הטיפול הרגשי והקבוצות, אשר הביאה את המיקוד הרגשי לניצן".
ד"ר מלי דנינו, מנכ”לית ניצן


לרכישה ליחצו כאן


פעימות של תקווה מאת גולן אשטון



מהרגע שהשתחרר מהצבא החליט גדי למצות את חייו ולנסוע להודו, בתקווה ששם יגלה עוד צדדים על עצמו ועל העולם. מעבר לשקט שמצא במקום המרוחק, הוא גילה שהתעוררו בו לא מעט שאלות שאינן מוצאות מנוחה. כשהוא חוזר הביתה, בעקבות ביקור של סבא מאיר בביתו לארוחת שבת, חייו משתנים מן הקצה אל הקצה. סודות אפלים מן העבר, מתחים, שנאה וכאב מתגלים רובד אחר רובד ומטרתם אחת – לכפר על העבר כדי להתקדם לעתיד טוב יותר.

פעימות של תקווה הוא ספר מרגש ומלא תקווה המבקש להראות כי ניתן להסתכל על החיים בצורה אחרת, לבחון את העבר, לסלוח, למצוא את הדברים החיוביים בחיים ובעיקר – לצרוך מינון מדויק של פעימות של תקווה, שביכולתן לעזור להתמודד עם כל קושי. בכתיבה סוחפת, נוגעת ללב ומטלטלת אנו יוצאים למסע שמציף לא מעט שאלות קיומיות ומהותיות, אולם בסופו תקווה, סליחה ואהבה.



גולן אשטון, עו"ד במקצועו, עוסק בתחום משפט העבודה. ספר זה נכתב לפני עשר שנים. המחבר החליט להוציאו לאור דווקא בימים אלה, בהם הערכים והאמון שעליהם גדלנו אבדו מהעולם, ברגעים שבהם נראה כי החושך גובר על האור, כדי שכל אדם ימצא את האור בליבו ויצא למסע, כפי שמציג ספרו פעימות של תקווה. הספר נכתב בהשראת בתו עמית אשטון, נקודת עוגן ואור בחייו בימים חשוכים ומלאי כאב. זהו ספרו הראשון.

 לרכישה ליחצו כאן


ימי בורמה מאת גורג אורוול



“ימי בורמה“ הוא רומן המתאר חבורה של אנשי פקידות אנגלים שחיו בעיר קִיאּוקְטָאדָה שבצפון בורמה בין שתי מלחמות העולם, כחלק מהשלטון הקולוניאלי האנגלי בתקופה זו. הספר מתאר את חייהם שם, ומספק הצצה לזמנים אחרים, זמנים שבהם הפוליטיקלי-קורקט של ימינו לא היה קיים כמעט. בהומור סרקסטי ובהבנה עמוקה לנבכי נשמותיהם של הגיבורים, אורוול מצליף ביקורת נוקבת על האימפריאליזם, על הגזענות, על השחיתות ועל הערכים החברתיים – הן של החברה האנגלית והן של החברה הבורמזית.

אורוול עצמו שירת בצעירותו כשוטר אנגלי בבורמה, והתמונה שהוא מספק לקורא על נופיה של הארץ הזאת ועל מנהגי תושביה חיה ורוטטת. דמותו של הגיבור הראשי ברומן מבוססת, ככל הנראה, על דמותו של הסופר, והקורא אינו יכול להימנע מלהזדהות איתו ולכאוב את כאבו.

אורוול השתמש בספר במונחים בורמזיים והודיים (עד 1937 בורמה הייתה חלק בלתי נפרד מהראג’ – הממשל הבריטי בהודו) שקרוב לוודאי אינם מוכרים לקורא העברי. בצמוד להופעתו הראשונה של כל מונח כזה, צירפתי הערת הסבר, אך מכיוון שמונחים מסוימים מופיעים בספר יותר מפעם אחת, ומכיוון שהנחתי שהקורא לא בהכרח יזכור את ההסבר שצירפתי להופעתם הראשונה (אף אני לא בתמיד זכרתי את ההסברים שצירפתי), הכנתי בסוף הספר לקסיקון למונחים אלה, והקורא מוזמן להיעזר בו.

 לרכישה ליחצו כאן


גיבור טורדני כפייתי מאת טח שוורץ



ביט נומריק הוא לא תלמיד אוניברסיטה רגיל משתי סיבות: 
הראשונה - ביט מתמודד עם או-סי-די, הפרעה טורדנית-כפייתית, הגורמת לו לחשב ולספור באובססיביות כל פרט בחייו. 
והסיבה השנייה? פרופ' גילן, מרצו של ביט, עשה בו ניסוי בניגוד לרצונו. כעת, לאחר שגילה שתכונות גופו כשל זבוב, ביט נאלץ לחבור לקירה, תלמידה מרדנית מכיתתו, כדי לחפש תשובות: איפה הפרופסור? 
מה תוכניתו הבאה? וכיצד הוא עומד לעצור אותו? 
כל זאת בזמן שנלחם בהפרעתו. 

זהו סיפור מרתק, סוחף, מלא בהומור ואינטליגנטי. העלילה מיוחדת ויצירתית, מתפתלת במהירות ובקצב מסחרר ואי אפשר להניח את הספר לרגע. 
בה בעת, הפנטזיה המסעירה מעלה למודעות הקוראים את הפרעת האו.סי.די ומסייעת להם להבין אותה ולגלות אמפתיה כלפי אנשים הסובלים ממנה.

 לרכישה ליחצו כאן



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה