צפת - לא רק כליזמרים:

 לכבוד פסטיבל הכלייזמרים שיפתח בקרוב יצאנו לסיור בסמטאות צפת. בארוחת בוקר ישראלית במלון רות צפת..היה טעים והנוף עוצר נשימה.


גבוה מעל לנופי הגליל העליון, על פסגת הר כנען יושבת העיר צפת ומשקיפה על אחד מן האזורים הירוקים והיפים ביותר בישראל בכל עונות השנה. ישנם לא מעט מלונות בצפת אשר ערוכים לקבל בברכה את הנופשים המבקשים פסק זמן מרגיע באמצע החיים. אך בטבורה של העיר העתיקה, אחת מן הערים המקודשות ומול נוף עוצר נשימה של הרי הצפון, נמצא מלון רות צפת מרשת מלונות דן- המציע לאורחיו חוויה יוצאת דופן של אירוח בבית מלון בצפת עם שילוב מוקפד של ישן וחדש במבנה ייחודי.
בית המלון בצפת מחדש את ימיו של חאן אורחים עתיק בן 800 שנה עם כל הנוחות והפינוק שרק מלון בוטיק יכול להעניק לאורחיו במאה ה-21. מלון רות צפת מרשת מלונות דן ממוקם קרוב לעיר העתיקה והקסומה על סמטאותיה הציוריות הממתינות לאורחים עם מגוון נקודות עניין ואטרקציות המתאימות לכל אחד: בתי כנסת עתיקים ומרתקים, סדנאות וגלריות אמנים הנמשכים לצייר את הנוף הגלילי, מצודה צלבנית עתיקה ומגוון מסלולי טיול, יצרני גבינה מסורתיים המתמחים בגבינה הצפתית המפורסמת, יקבים המנצלים את הגובה מעל פני הים ועוד אטרקציות ומוקדי תיירות מגוונים בקרבת העיר
 עם ראש עריית צפת שוקי אוחנה

צפת - לא רק כליזמרים: מבחר פעילויות מיוחדות לכל המשפחה ללא תשלום בימי פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת
פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת ייחגג השנה בשלושה ימים מיוחדים (12-14.8) בהם יתקיימו למעלה מ-70 מופעים בכניסה חופשית לקהל הרחב, אך זה לא הכל: גם השנה תימשך המסורת של קיום שלל אירועים מיוחדים בעיר ללא תשלום בימי הפסטיבל: סיורים מודרכים, סיור במנהרות עתיקות, מתחם ילדים, הרצאות וסדנאות ברוח הקבלה הצפתית, מתחמי מזון גלילי ועוד.




עשרות אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם צפויים להשתתף גם השנה (12-14 לאוגוסט), בפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת, הפסטיבל הגדול בעולם למוסיקת נשמה יהודית שיתקיים בעיר צפת זו השנה ה-32. בפסטיבל יתקיימו עשרות מופעי מוסיקה ייחודיים בבמות שונות הפזורות בין הסמטאות העתיקות באווירה הייחודית של צפת, כל המופעים בכניסה חופשית לקהל הרחב. בשנה זו ישתתפו בפסטיבל אמני ענק אשר יבצעו בהופעתם גם קטעי כליזמרים מיוחדים בנוסף על הלהיטים המוכרים, ביניהם – עומר אדם, להקת שלווה, מירי מסיקה, יובל דיין, נרקיס ושלמה גרוניך, לצד אמנים נוספים כמו בן סנוף, אהרון רזאל, תזמורת הכליזמרים הישראלית, חנן בר סלע, אמנים והרכבים בינלאומיים ממדינות שונות, הרכבים ישראלים מיוחדים, 'בימת קרליבך' ובה חלקם העיקרי של המופעים יוקדשו לשיריו של הרב המנגן שלמה קרליבך, בימת אמנים יוצאי חבר העמים, הרכבים מקומיים שונים ועוד מופעים רבים ונוספים.
שימו לב! גם השנה תימשך המסורת של שלל אירועים מיוחדים בכניסה חופשית בימי הפסטיבל– בתוכם:
כליזמרים לילדים
איפה - מתחם בימת "כליזמרים לילדים" בגן הקסום
מתי – 12-14.8, 18:30-20:00
מה - במתחם "כליזמרים לילדים" יתקיימו מדי יום מופעים שונים – מופעי נגינה, הצגה מוסיקלית, סיפורים ועוד הפעלות נוספות לילדים
כמה -  ללא תשלום
לפרטים נוספים – עמודי הפייסבוק עיריית צפת / פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת


סיורים מודרכים בסמטאות צפת
איפה – סמטאות צפת, נקודת המפגש – כיכר הדווידקה
מתי -  12-14.8, 3 סיורים ביום - 11:00, 16:00, 18:00
מה - במחלקת התיירות בעיריית צפת יקיימו בימי הפסטיבל סיורים מודרכים במסגרתם עוברים בסמטאותיה הציוריות של צפת הקסומה, מבקרים בבתי כנסת עתיקים, בבתי מלאכה מיוחדים, בגלריות אומנות ובנקודות תצפית לעבר נוף עוצר נשימה
כמה – ללא תשלום
לפרטים נוספים -  רישום מראש (חובה) ופרטים נוספים באתר - http://tsfat-tour.i-visual.co.il/  





מסע במנהרות תת קרקעיות בצפת הקדומה
איפה – מרכז המבקרים לבנות ולהיבנות, אלקבץ 17 צפת
מתי – 13-14.8 בשעה 11:00.
מה - בעמותת 'לבנות ולהבנות' בעיר העתיקה בצפת יקיימו סיורים מודרכים במרכז המבקרים של העמותה השוכן בלב העיר העתיקה. הסיור כולל חוויה ייחודית לכל המשפחה – במסגרת פעילות העמותה נחשף לאחרונה מסלול תת קרקעי קסום המציג את ההיסטוריה, היישוב היהודי הישן וצפת של המאה ה-16- שכונה עתיקה ומתחם 'בית הקהל'. עולם קסום וייחודי מחכה למטיילים מתחת לאדמה במנהרות באורך כ- 180 מטרים המספרות את סיפורה של צפת וחוצות את העיר העתיקה. המנהרות נחפרו על ידי 10,000 בני נוער במשך כ-5 שנות עבודה ומציגות את היישוב הישן, בארות המים והחיים לפני מאות שנים.
כמה – ללא תשלום
לפרטים נוספים - 1-800-800-821


סדנאות וסיורים ברוח הקבלה עם מרכז אסנט   
איפה – מרכז אסנט צפת
מתי – 12-14.8 לאורך כל שעות היום
מה - במרכז אסנט צפת יקיימו בימי הפסטיבל מפגשי תוכן וסדנאות בהן ייפגש הקהל עם העומק והתוכן של צפת כעיר הרוח והקבלה וילמד על הקשר של תורת הסוד שהתגלתה לפני שנים רבות לחיי היומיום. בין הסדנאות השונות: סוד שם האדם, סוד הניגון היהודי, סדנת מדיטציה, זוגיות באור הקבלה ועוד. בנוסף יתקיימו מופעים שונים, מפגשי אמן עם מוסיקאים גליליים, סיור מודרך בסמטאות צפת העתיקה, בימת אמנים מקומיים במופעים אינטימיים, מסיבת כליזמר מהשעה 24:30 עד השעות הקטנות של הלילה ועוד שלל פעילויות נוספות.  
כמה – כל הפעילויות ללא תשלום, למעט מסיבת הכליזמר [20 ₪]
לפרטים נוספים - www.Ascent.co.il

חגיגה של קולינריה     



איפה – מתחמי הפסטיבל
מתי – 12-14.8 בין השעות 19:00-01:00
מה – לראשונה במסגרת הפסטיבל ייפתח מתחם פוד טראק כשר ומיוחד בסמוך לבמה המרכזית בסגנונות קולינריים שונים שיציג חוויה קולינרית לחוגגים. בנוסף ייפתח בעיר העתיקה מתחם קולינרי של גבינות ויין תוצרת הגליל בכלל וצפת בפרט, בו יוכל הציבור לטעום ממבחר התוצרת הגלילית המשובחת
כמה – הכניסה למתחמים ללא תשלום
לפרטים נוספים – עמודי הפייסבוק עיריית צפת / פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת

סרטים והרצאות במרכז הקבלה   
איפה – מרכז הקבלה צפת
מתי – 12-14.8
מה - במרכז הקבלה צפת יקיימו בימי הפסטיבל אירועים שונים – בתוכם – הקרנת סרט על הקבלה הצפתית (12:00), הקרנת הסרט 'האור של צפת', (14:00) הרצאה 'עץ החיים' על פי תורת הקבלה (16:00) ועוד.
כמה – ללא תשלום.
לפרטים נוספים – 04-6821771





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה