תמר ואיתמר בין שבילי הכפר!

אני גרה במושב נורא התחברתי אל הסיפור שקורה בכפר. כשהייתי קטנה רבים מבין חבריי. הוריהם עסקו בחקלאות וגידלו ירקות, ואני אהבתי לטייל בשדה . להתחבא בין גידולי התירס הגבוהים. להכנס לתוך חממות ולאכול עגבניה שטיפסה לה גבוהה גבוה. ולאכול מלפפון טרי שהריח שלו זכור לי עד היום. ריח מטורף של טריות ריח משכר את החושים.וריח מלא זכרונות. והספר החזיר אותי אל מחוזות אבודים. כי כבר שנים רבות שבמקום ישובי  כבר אין חקלאות כולם עובדים בחוץ ואת הירקות והפירות כולם קונים בשוק או בסופר. דרך אגב יש לי כלה בשם תמר והבן שעוד רגע מתחתן  עם תמר שמו צור אבל כשהייתי בהריון אהבתי את השם איתמר. אז שוב יש חיבור בין הדמיות בספר לאנשים שקרובים לליבי.





בְּיוֹם שַׁבָּת בִּקְּרוּ תָּמָר וְאִיתָמָר אֶת סַבָּא וְסָבְתָא  בִּכְפַר חֵמָר.
אַחַר הַצָּהֳרַיִם יָצְאוּ הַשְּׁנַיִם לְטַיֵּל תַּחַת כִּפַּת הַשָּׁמַיִם.
לְפֶתַע גִּלּוּ...
מה גילו תמר ואיתמר בין שבילי הכפר? מה הם עשו בשָלל שמצאו? כל אלה ועוד בסיפור שמפליג אל מחוזות הדמיון, שרק בהם גזר דקיק יכול להפוך לקורה, כרוב גדול למתקן טיפוס ופלפל מפותל למגלשה... וכל אלה תוך כדי היכרות עם צבעים, צורות וגדלים, מניית ימות השבוע ועידוד אכילת סלט (!)

על  הסופרת:

אסנת גואז מרצה ומנחת סדנאות סטוריטלינג. מספרת סיפורים עסקיים (Business Storyteller) ומחברת ספר ההדרכה והעיון 'התחילו לספר!'; מוסמכת (M.A.) בתקשורת ובעיתונות מטעם האוניברסיטה העברית. תָּמָר וְאִיתָמָר בֵּין שְׁבִילֵי הַכְּפָר הוא ספר הילדים הראשון שלה.

מקבץ נושאים שאפשר לחשוב עליהם ולפתח (אחד או יותר) בסקירה שלכם:

-        החיפושיות (משה רבנו): מושית השבע מאפשרות לילדים ספירה מ-1-7 בהתאם לימות השבוע.
-        הסלט: מומלץ על ידי תזונאים לאכול 5 צבעים לפחות של ירקות ביום. בסלט יש 6 צבעים.
-        ירקות או פירות?: אין שימוש במילה ירקות לאורך כל הסיפור כי חלק מ"הירקות" מוגדרים מבחינה בוטנית כפירות, עלים ושורשים.
-        הספרה 7: מספר בעל חשיבות ביהדות. 6 ימים טורחים וביום השביעי אוכלים.
-        תמר ואיתמר: שמות שמשלימים זה את זה? הפוכים זה לזה? זכר ונקבה, שוויון בין המינים. ביחד זה שלם.
-        הדימויים: שימוש בלשון גוזמה כמקובל אצל ילדים בגיל הרך: הכול ענק, פצפון, הכי דק בעולם וכדומה.
-        האיורים: דימויים מעולם משחקי הילדים. העגבנייה היא ג'ימבורי, הבצל הוא כדור... כמו כן האיורים אינם מתארים את הדימויים שבטקסט כדי להשאיר מרחב דמיון חופשי לילדים, לא לפגוע בדמיון ולא "להאכיל אותם בכפית".

-        על המאיירת: מטר (הבת של הסופרת) התחילה לאייר את הספר בגיל 16 וסיימה בגיל 17 כשהיא בכיתה י"ב. האיורים הוגשו כפרויקט גמר לבגרות 5 יחידות באומנות בבית הספר ליד"ה.

מתוך הספר ועל הספר:
בסוף יולי 2017 מצאתי בתוך תיק שחור, כבד ומאובק – שישב אצלי בבוידעם – מעטפה גדולה, לבנה ובלויה. המעטפה הייתה סגורה וחתומה, והבול והטקסט שהתנוססו על גבה העידו ששלחתי אותה לעצמי בדואר רשום 15 שנים קודם לכן. מאחר שנחפזתי לדרכי – דחפתי את המעטפה כלאחר יד לתוך התיק שלי. כשפתחתי לבסוף את המעטפה, מצאתי בתוכה סיפור שכתבתי עבור בתי הבכורה, מָ טָ ר, כשהייתה בת שנה. אחרי שקראתי את הסיפור, בעיניים לחות צלצלתי הביתה וסיפרתי לבתי, שלא מכבר מלאו לה 16 שנים, על הסיפור הנשכח שכתבתי לה אחרי שנולדה. כששאלתי אותה אם תסכים לאייר אותו – היא נענתה מיד. 
הורים יקרים, תָּמָר וְאִיתָמָר בֵּין שְׁבִילֵי הַכְּפָר הוא לא רק ספר ילדים, אלא גם סיפור על סגירת מעגל, על מימוש הבטחה של אימא צעירה לבתה הבכורה, על הפיכת חלום – אחרי יותר מ-17 שנה – לפרויקט משותף של אם ובת. זהו סיפור שאולי מוכיח יותר מהכול שגם אם אנחנו מוותרים על חלום – החלום לא בהכרח מוותר עלינו.


מחיר קטלוגי של הספר (לפני מבצעים): 74 ש"ח.

לרכישות מרוכזות בלבד במחירים נוחים ניתן לפנות למייל: osnatgoaz@poprite.co.il
הוצאה לאור: poprite (או בעברית: פופרייט)

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה