ארוחה משפחתית על טהרת מוצרי החלב

מוצרי חלב נחשבים כיום לנכס תזונתי חשוב. 
אחד המרכיבים החשובים ביותר שמספקים מוצרי החלב הוא סידן - מרכיב תזונתי שגוף האדם לא מסוגל לייצר ולכן חשוב לדאוג לאספקה קבועה שלו באמצעות המזון.בעיקר בילדים  היות וילדים רבים לא מצליחים להשיג את רכיבי התזונה החיוניים להם זקוקים משום שמזונם עתיר קלוריות אך עני ברכיבים תזונתיים. בין היתרונות של מוצרי החלב הוא בתכולת הסידן הגבוה שבהם וביעילות ספיגתו בגוף לעומת מקורות סידן אחרים. בנוסף, מוצרי חלב מספקים רכיבי תזונה חיוניים לבריאות ולתפקודו התקין של הגוף - למשל חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A, ויטמין D, אשלגן ומגנזיום.
ההמלצות לצריכת מוצרי חלב משתנות כתלות בגיל - ככל שמתבגרים עולה כמות הסידן המומלצת ליום בהתאם ועימה גם כמות מוצרי החלב המומלצת. 
תקופת הילדות היא התקופה הקריטית ביותר: בתקופה זו ניתן להביא את העצמות לשיאן ולכן אי צריכה מספקת של סידן בגיל הילדות תעלה את הסיכון לחלות במחלות עצם בגיל מבוגר יותר. 
מוצרי חלב הם המקור העיקרי והזמין ביותר לסידן ועל כן קשה מאד להגיע להמלצה היומית של סידן ללא מוצרי חלב. 
בשנת 2005 פורסמו בארה"ב הנחיות לפיהן לילדים בגילאי ארבע עד שמונה מומלץ לצרוך שלוש מנות חלב ביום כחלק מתפריט מאוזן ובריא. בנוסף, הומלץ לגילאי תשע ומעלה לצרוך לפחות שלוש מנות חלב ביום לשיפור התזונה ולמניעת מחלות.  
ממחקרים שפורסמו לאחרונה, הוכח כי צריכת מוצרי חלב דלי שומן (דיאט או לייט) כחלק מתזונה מאוזנת יעילה למניעה ולטיפול בהשמנה וביתר לחץ דם. ההנחיה לילדים, לאנשים בריאים ולאנשים שלא סובלים מעודף משקל, היא  שניתן לצרוך כל מוצר חלב המכיל עד 5% שומן. לא חלה כל מניעה בצריכת מוצרים שהם מעל 5% שומן אך יש צורך להימנע מלעשות זאת בתדירות גבוהה. מנגד, לאנשים הסובלים מעודף משקל חשוב מאד להקפיד על בחירה של מוצרי חלב שהם עד 5% שומן, כדוגמת יוגורטים 1.5% שומן, גבינות לבנות וקוטג'ים עד 5% שומן וכו'.
מצד שני, חשוב לדעת שישנם קבוצות באוכלוסיה שצריכת מוצרי חלב אינה מומלצת להם, כמו תינוקות ואנשים שאלרגיים לחלב, או לכל מי שהומלץ לו להימנע ממוצרי חלב מסיבה רפואית מוגדרת. לעומתם, אנשים הסובלים מרגישות ללקטוז (סוכר החלב) יכולים לצרוך מוצרי חלב מוצקים כמו גבינות צהובות ומלוחות שמכילים כמות קטנה של לקטוז וזה מבלי לסבול מתופעות לוואי.  
לסיכום, להכללת מוצרי החלב בתפריט היומי ישנה חשיבות גבוהה, החל משיפור איכות התזונה בכללותה ועד להפחתת הסיכון לחלות במחלות בגיל מבוגר.



בפעם הבאה שעולה שאלה מה מכינים לילדים בערב?.... חשבו על איך מעשירים את התזונה שלהם. דרך קלה ומהירה להכין ארוחה משפחתית ומזינה תקשטו את הצלחת בכל חמשת הצבעים של הירקות גם צבעוני ותשתמשו בדמיון  שלכם תהיו יצירתיים בתאבון ןלבריאות אני התחלתי השבוע להקפיד לתת לילדי אוכל בריא מאוזן שמשלב בתוכו את מוצרי החלב ממליצה גם לכם לנסות זה לא קשה בכלל זה דווקא קל.

עוגיות שבולת שועל וגבינה לבנה

 עוגיות שבולת שועל וגבינה לבנה

  • 1 כוס (140 גרם) קמח
  • 1 כף (7 גרם) קינמון טחון
  • 1.5 כפיות (7 גרם) סודה לשתייה
  • 1/2 כפית מלח
  • 3/4 כוס (150 גרם) סוכר חום בהיר (סוכר דמררה)
  • 1/3 כוס (65 גרם) סוכר
  • 150 גרם חמאה רכה בטמפרטורת החדר
  • 1 ביצה
  • קופסא גבינה לבנה
  • 2 כוסות (150 גרם) שיבולת שועל 
  • 1 כוס (150 גרם) שוקולד ציפס

אופן ההכנה:

1. מנפים לקערה את הקמח (מטרת הניפוי לאוורר את הקמח), קינמון והסודה לשתייה. מוסיפים את המלח ומערבבים היטב.

2. מערבלים במיקסר עם וו גיטרה את החמאה עם שני סוגי הסוכר לתערובת אחידה. מוסיפים את הביצה  וגבינה לבנה  ומערבלים מעט. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבלים רק עד שהקמח נספג בבצק. במידת הצורך נעזרים במרית כדי לוודא שנוצר בצק אחיד.

3. מוסיפים את שיבולת השועל ומערבלים עד לפיזור אחיד.

4. לבסוף מוסיפים את הצימוקים ומערבלים שוב קצרות. מעבירים את הבצק לקירור לכחצי שעה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה