מהומה בחווה מאת טליה טאוב
מְהוּמָה בַּחַוָּה" הוּא סֵפֶר הַכָּתוּב בְּהוּמוֹר וּבְחֵן רַב, המְּסַפֵּר עַל חֲוָיָתָם שֶׁל דַּיָּרֵי הַמֶּשֶׁק שֶׁיּוֹם אֶחָד פָּשׁוּט הָפְכוּ לְחַיּוֹת אֲחֵרוֹת.ד"ר תֻּכִּי הֶחָכָם הִגִּיעַ כְּדֵי לִפְתֹּר אֶת הַבְּעָיָה, שָׁלַף אֶת סֵפֶר הַכִּשּׁוּפִים הַמְּיֻחָד,הֵכִין אֶת הַמַּתְכּוֹן הַמַּתְאִים וּפִזֵּר מֵעַל הַחַוָּה.כָּל חַיּוֹת הַמֶּשֶׁק חָזְרוּ לְקַדְמוּתָן, הַפַּעַם חֲכָמוֹת יוֹתֵר, כִּי הֵבִינוּ כֵּיצַד מַרְגִּישׁוֹת אַחְיוֹתֵיהֶן לַחַוָּה, הִפְנִימוּ עֶרְכָּהּ שֶׁל אַהֲבָה, וְהֶעֱרִיכוּ כָּל אַחַת אֶת קִיּוּמָהּ שֶׁל חֲבֶרְתָּהּ.
בַּחֲרִיזָה נִפְלָאָה וּבְהוּמוֹר מְשֻׁבָּח מְתָאֶרֶת הַמְּחַבֶּרֶת, טַלְיָה טָאוּבּ,אֶת הַמְּהוּמָה שֶׁהִתְחוֹלְלָה בַּחַוָּה בְּעִקְבוֹת הִפּוּךְ תַּפְקִידִים מְשַׁעֲשֵׁעַ.
הַסֵּפֶר אָמְנָם מְיֹעָד לִילָדִים, אַךְ יָסֵב הֲנָאָה רַבָּה וּצְחוֹק גַּם לַהוֹרִים.
שמיכתולה מאת איתמר לחמן
שְׂמִּיכֲתוּלָה, הוּא סִפּוּר עַל הַפַּחַד לִישׁוֹן לְבַד וְהָאֹמֶץ לְהִתְמוֹדֵד אִתּוֹ דֶּרֶךְ הַדִּמְיוֹן. כְּמוֹ כֵן, הוּא מְלַמֵּד אוֹתָנוּ אֶת הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל הָאַהֲבָה שֶׁלָּנוּ לִילָדֵינוּ וְהַחֲשִׁיבוּת לִהְיוֹת אֲמִתִּיִּים אִתָּם.
מוּמלַץ לְסַפֵּר אֶת הַסִּפּוּר לִילָדִים שֶׁלִּפְעָמִים חוֹשְׁשִׁים לָלֶכֶת לִישֹׁן לְבַד אוֹ הַאוֹהֲבִים לְדַמְיֵן.
אִיתָמָר הִינּוֹ מַרְצֶה וְדוֹקטוֹרַנְט לְמַעֲרָכוֹת מֵידָע. אֶת עִיקָּר זְמַנּוֹ הוּא מְבַלֶּה בְּטִפּוּל וְאַהֲבָה לְבַעֲלֵי חַיִּים, הוֹרָאָה וּכְתִיבָה וְהַרְצַאוֹת.
שְׂמִּיכֲתוּלָה, הוּא סִפּוּר עַל הַפַּחַד לִישׁוֹן לְבַד וְהָאֹמֶץ לְהִתְמוֹדֵד אִתּוֹ דֶּרֶךְ הַדִּמְיוֹן. כְּמוֹ כֵן, הוּא מְלַמֵּד אוֹתָנוּ אֶת הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל הָאַהֲבָה שֶׁלָּנוּ לִילָדֵינוּ וְהַחֲשִׁיבוּת לִהְיוֹת אֲמִתִּיִּים אִתָּם.
מוּמלַץ לְסַפֵּר אֶת הַסִּפּוּר לִילָדִים שֶׁלִּפְעָמִים חוֹשְׁשִׁים לָלֶכֶת לִישֹׁן לְבַד אוֹ הַאוֹהֲבִים לְדַמְיֵן.
טיפ גם אם הילדים אומרים שיש מפלצת בחדר לא להגיד להם שזה שטיות אלא להפוך את המפלצת לחברה לחבר טוב כמו שיש מכשפה טובה וגם רעה יש מפלצת חמודה . כך נבין והם יאמינו לנו ונאמין ברגש של הפחד האמיתי שיש לילדים.
אִיתָמָר הִינּוֹ מַרְצֶה וְדוֹקטוֹרַנְט לְמַעֲרָכוֹת מֵידָע. אֶת עִיקָּר זְמַנּוֹ הוּא מְבַלֶּה בְּטִפּוּל וְאַהֲבָה לְבַעֲלֵי חַיִּים, הוֹרָאָה וּכְתִיבָה וְהַרְצַאוֹת.
אין מפלצות בארון מאת יפעת מזור
הַסִּפּוּר "אֵין מִפְלָצוֹת בָּאָרוֹן, וְאֵין לִכְלוּךְ בַּגָּרוֹן!" מְתָאֵר יֶלֶד וּשְׁמוֹ הַרְאֵל, שֶׁלְּפֶתַע סוֹבֵל מִתְּחוּשָׁה לֹא נְעִימָה בַּגָּרוֹן. הוֹרָיו מְנַסִּים לְהַרְגִּיעוֹ וּלְהַסְבִּיר לוֹ שֶׁאֵין שָׁם כְּלוּם, וְגַם הָרוֹפֵא קוֹבֵעַ: "הַגָּרוֹן נָקִי!" אֲבָל הַרְאֵל מַרְגִּישׁ שֶׁהַלִּכְלוּךְ בַּגָּרוֹן רַק גָּדֵל וְגָדֵל. לְבַסּוֹף חוֹשְׁבִים הוֹרָיו עַל דֶּרֶךְ יְצִירָתִית לְסַיֵּעַ לוֹ.
איך עוזרים לילד שבטוח שיש מפלצות בחדר . איך עוזרים לו ההורים . ומה מספרים לו....
זֶהוּ סִפּוּר נִפְלָא וְנוֹגֵעַ לַלֵּב, הָעוֹסֵק בִּתְחוּשָׁה פְּנִימִית בִּלְתִּי מֻסְבֶּרֶת שֶׁל יֶלֶד שֶׁבּוֹחֵר לְשַׁתֵּף בְּכָךְ אֶת הוֹרָיו. הֵם אָמְנָם אֵינָם מִתְיַחֲסִים בִּרְצִינוּת לִמְצוּקָתוֹ, אוּלָם לְאַט-לְאַט הֵם מְבִינִים שֶׁבְּכוֹחָם לַעֲזֹר לוֹ לְהִתְמוֹדֵד עִם הַקֹּשִׁי. בָּה בָּעֵת, הַרְאֵל מְגַלֶּה בְּתוֹכוֹ עוֹצְמוֹת, מַצְלִיחַ לְבַטֵּא אֶת תְּחוּשׁוֹתָיו וּלְהִתְמוֹדֵד אִתָּן בְּדֶרֶךְ מְיֻחֶדֶת.
יפעת מזור, אימא, מורה לחינוך מיוחד ומנתחת התנהגות, מתארת בסיפורה את החשיבות שבהקשבה לילד ובמתן ביטוי לפחדיו, ונותנת כלים להתמודדות עם קושי ופחד אצל ילדים.
תגובות
הוסף רשומת תגובה