שוקולד חלב או שוקולד מריר מה אתם אוהבים ?

 

  כמו במחלוקות הרות גורל אחרות בתחום המזון – מלפפונים במלח או בחומץ, פטרוזיליה או כוסברה – גם בכל הנוגע לשוקולד יש את המכורים למתוק ממש, ואת אניני הטעם שיעדיפו תמיד קובייה של שוקולד מריר, ועדיף עם כמה שיותר אחוזי קקאו.

אבל המחלוקת סביב שוקולד מריר אינה רק קולינרית: גם סביב ההילה הסובבת אותו כאוכל בריא בעל סגולות מופלאות, זו שמכניסה אותו בשנים האחרונות לרשימות היוקרה של מזונות העל, יש הקוראים תיגר וטוענים כי האמת מחמיאה לו הרבה פחות.

יום השוקולד המריר הבינלאומי הוא הזדמנות נפלאה לתת דרור לכל מה שיש לנו להגיד על המאכל המיוחד הזה (מודים ומתוודים: אנחנו מחובבי הז'אנר). לאיזו אסכולה אתם משתייכים? תחליטו אתם

מחקרים מדעיים בעשורים האחרונים מייחסים לשוקולד המריר מעלות בריאותיות רבות והשפעה על מחלות לב וכלי דם, על התמודדות פיזיולוגית עם מחלות אוטואימוניות ואפילו על ממדים של תפקוד שכלי. גם על פי פרסומי האגודה לבריאות הציבור, מוכיחים מחקרים שונים כי השפעתו של שוקולד מריר רחבה במיוחד – ונוגעת לתפקוד הלב, לחץ הדם וכן בריאות העצם והשריר.

שוקולד מריר עשיר במיוחד בנוגדי חמצון יעילים בעלי השפעה אנטי דלקתית חזקה דוגמת פלבנולים, שנמצאו במחקרים כמסייעים בהפחתת הסיכון למחלות לב ולכלי הדם. קקאו ושוקולד מהווים גם מקור למגנזיום, שגם הוא בעל חשיבות רבה לגוף האדם - ובכלל זה תפקוד תקין של השרירים והעצבים, שמירה על קצב הלב, חיזוק העצמות ושמירה על המערכת החיסונית. עוד מכילים מוצקי הקקאו חומרים הנקראים אַלקָלוֹאידים – משפרי מצב רוח נודעים, האחראים לתחושת הרוגע והשמחה שמשרה עלינו אכילת שוקולד.

  חובבי השוקולד המריר נמצאו בעלי סיכוי מופחת ב-27% לפתח התקף לב ושל 48% פחות - לפתח שבץ מוחי.


 ההשפעה החיובית העיקרית של קקאו, ובהתאם של שוקולד מריר, היא הורדת לחץ דם המגביר סיכון למחלות לב, שבץ ומחלות נוספות – וגם על מסקנה אחת ברורה: במאבק (הבריאותי) ראש בראש מול שוקולד חלב, שוקולד מריר לוקח בהליכה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה