המלצה לספרי ילדים !

"בגן הקסם" מאת רבקה קולט סלומון



 רִבְקָה (קוֹלֵט) סוֹלוֹמוֹן, חוֹבֶבֶת כְּתִיבָה כְּבָר שָׁנִים רַבּוֹת, הִיא אִמָּא וְסָבְתָא שֶׁאוֹהֶבֶת לְשַׂחֵק וּלְסַפֵּר סִפּוּרִים גם אני סבתא לכמה נכדים. שאוהבת להקריא ולשחק עם נכדיי. יום אחד פגשנו אישה קטנת קומה ממש בגובה מטר. והילד ראה אותה ושאל אותי בקול לידה למה היא קטנה. והסברתי לו  שהיא גדולה אבל יש איזו שהיא בעיה  שהיה חסר לה משהוא בגוף כדי לגדול. אבל  היא בן אדם ממש רגיל כמו כולם רק נמוכה. ואז חזרנו הביתה עם המון שאלות על הנושא הזה שעלו וצפו. אז היום אספר לכם על ספר כזה  על השונות בין הילדים וקבלת האחר.


רבקה סולמון מוציאה את ספרה השני, בגן הקסם, ודרכו מעבירה מסרים חשובים לחיים. הספר מיועד לילדים, אך עם זאת כולנו יכולים ללמוד ממנו. המשמעות של קבלת האחר מאיתנו מודגשת בספר זה. רבקה מאז ומתמיד אהבה כתיבה, וילדים, את מרבית זמנה בילתה בגני ילדים, ועכשיו היא הגשימה חלום. כל ילד הוא עולם אחר. אבל שונה ומיוחד במינו. אם כולנו היינו אותו דבר העולם היה ממש משעמם.



רֹנִּי, יֶלֶד מְגֻדָּל וְשַׁתְקָן, 
נִרְאֶה לְכֻלָּם כְּמוֹ בִּרְיוֹן מְסֻכָּן.
הַיְּלָדִים הִסְתַּכְּלוּ לְעֶבְרוֹ בַּחֲשָׁשׁ,
פָּחֲדוּ שֶׁיַּכֶּה אֶת כָּל מִי שֶׁיִּגַּשׁ,
הֲרֵי הֵם קְטַנִּים, וְהוּא כֹּה גָּדוֹל!
רֹנִּי וִתֵּר וְשִׂחֵק לְבַדּוֹ.
 
בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן בַּגַּן שֶׁל סוֹפִיָּה, הַיְּלָדִים פּוֹגְשִׁים זֶה אֶת זֶה לָרִאשׁוֹנָה, וּמִתְמוֹדְדִים עִם מִגְוָן שֶׁל דֵּעוֹת קְדוּמוֹת. סוֹפִיָּה הַגַּנֶּנֶת חוֹשֶׁבֶת עַל רַעֲיוֹן נֶהֱדָר, וְעוֹרֶכֶת מְסִבַּת תַּחְפּוֹשׂוֹת שֶׁמְּלַמֶּדֶת אֶת הַיְּלָדִים דָּבָר אוֹ שְׁנַיִם עַל חֲבֵרוּת, עַל הַנְּטִיָּה לִשְׁפֹּט בְּלִי לְהַכִּיר, וְעַל מָה שֶׁחָשׁוּב בֶּאֱמֶת.

https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=12182 לינק לרכישה


"על נגיפים קורונה ומה שבניהם" 
מאת גילה יצחקוב קלאר

אין ספר רלונטי כמו זה. זהו ספר שבעתיד יהיה כמו ספר זיכרונות על התקופה הקשה שעברנו בה,



מַשֶּׁהוּ יוֹצֵא דֹּפֶן הִתְרַחֵשׁ בִּשְׁנַת 2020. נְגִיף קָטָן הִצְלִיחַ לְחוֹלֵל מַגֵּפָה וּלְשַׁבֵּשׁ חַיִּים שֶׁל מִילְיַארְדֵּי אֲנָשִׁים בְּכָל רַחֲבֵי הָעוֹלָם. מה קרה ? ומה עושים? והאם זה יעבור?. יש המון שאלות שהקטנים שואלים ספר זה עונה על המון שאלות שילדים שואלים.


מִי אַתָּה, נְגִיף קוֹרוֹנָה? 
מַהוּ בִּכְלָל נְגִיף?
וּמָה הַהֶבְדֵּל בֵּין חַיְדַּק לִנְגִיף?

סֵפֶר זֶה מְבַקֵּשׁ לָתֵת מַעֲנֶה לִשְׁאֵלוֹת רַבּוֹת שֶׁהֶעֶלְתָה תּוֹפַעַת הַקּוֹרוֹנָה. הוּא מֻומְלָץ לִילָדִים סַקְרָנִים, אֲשֶׁר רוֹצִים לְהָבִין אֶת עוֹלָמָם שֶׁל הַיְּצוּרִים הַזְּעִירִים – עוֹלַם הַנְּגִיפִים. 

הָבָה נִצְלֹל לְמַסָּע מְרַתֵּק וּמַקְסִים, הַשָּׁזוּר בְּתֹכֶן מַדָּעִי מַעֲמִיק, שֶׁיַּצִּית אֶת יֵצֶר הַסַּקְרָנוּת הַטִּבְעִי שֶׁל הַקּוֹרְאִים הַצְּעִירִים.

https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=12264 לינק לרכישה


ספרה של גילה יצחקוב-קלאר משיב לשאלות רבות ומסקרנות שגרמה תופעת הקורונה. הוא מומלץ לקריאה לילדים סקרנים, שרוצים להבין את עולמם של היצורים הזעירים, עולם הנגיפים. הקוראים הצעירים יצללו בין דפי הספר למסע מרתק ומקסים, שבצדו תוכן מדעי מעמיק. 31 עמודים בספר המנוקד. נמכר בכריכה קשה – 72 ש'ח. הוצאת 'צמרת'.

"חמי החמור שנעלב "מאת רחל חדד

חמור שאומרים לו חמור האם הוא נעלב?...... לדעתי כולם נעלבים , גם חיות נעלבות אם לא מתיחסים אליהם יפה.מה אתם הייתם מרגישים שהזמינו את כל הכתה או הגן למסיבת יום הולדת ואתכם לא? גם אני הייתי מרגישה דחויה  והייתי שואלת מה קרה למה לא הזמינו אותי מה עשיתי ? לא אוהבים אותי?...... ספר זה מנסה להסביר לילד מה עושים במצב כזה.



מֶלֶךְ הַחַיּוֹת חוֹגֵג יוֹם הֻלֶּדֶת בִּמְסִבָּה עֲנָקִית, אוּלָם חֵמִי הַחֲמוֹר אֵינוֹ מְקַבֵּל הַזְמָנָה לַמְּסִבָּה. הוּא נֶעֱלַב עַד מְאוֹד וּמַחֲלִיט לִנְקֹם. כֵּיצַד נָקַם חֵמִי הַחֲמוֹר? וְהַאִם הִגִּיעַ בַּסּוֹף לַמְּסִבָּה?

הַסֵּפֶר עוֹסֵק בְּהִתְמוֹדְדוּת יְלָדִים עִם עֶלְבּוֹן וּדְחִיָּה, וּבָאֹפֶן שֶׁבּוֹ הַסְּבִיבָה עֲסוּקָה בְּעִנְיָנֶיהָ בְּלִי לְהַבְחִין בְּזֶה שֶׁנֶּעֱלַב – סִיטוּאַצְיָה אֱנוֹשִׁית שְׁכִיחָה לְמַדַּי, אוּלָם בְּסִפּוּרֵנוּ הִיא מִתְרַחֶשֶׁת בְּעוֹלַם בַּעֲלֵי הַחַיִּים. חֲרוּזִים נִפְלָאִים וְהוּמוֹר מְשֻׁבָּח, רוֹקְמִים יַחְדָּיו סִפּוּר שֶׁנּוֹגֵעַ בִּרְגִישׁוּת בְּכָל יֶלֶד, וּמְאַפְשֵׁר לוֹ לְהִתְבּוֹנֵן בְּמַצָּב מִזָּוִיּוֹת אֲחֵרוֹת.

הספר חמי החמור כתוב בחריזה נפלאה, בחוש הומור נפלא ומלווה באיורים נהדרים המעשירים את הטקסט,  


חמי החמור שנעלב כתבה רחל חדד, איורים שי-לי בלמס, הוצאת צמרת

https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=12142 לינק לרכישה





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה