איש ללא בית

איש ללא בית הסתכלתי על הכריכה וישר חשבתי איזה מסכן האדם שמסופר עליו.בטח איש שבאמת גר בחוץ איזה הומלס. ומענין על מה מסופר ומה קרה לו.אבל כשהסתכלתי מאחור הבנתי שמסופר בכלל על בחורה

ועל בחור שהשילוב בניהם יוצר את העלילה.ישבתי בשבת לקרא את הספר ואני מאוד אוהבת סיפורים שמתחבר בהם העבר וההווה.ספר מעניין כתוב נפלא לא יכולה לעזוב מרגע שפתחתי את הספר נכנסתי לעולמה של ליבי והתחלתי לדמיין את המציאות שהיא חייה בה.ומה היא חושבת ונכנסתי למסע יחד איתה.וממש רציתי לעזור לה לחפש את הבחור שהיא מחפשת מרוב הזדהות איתה בספר הרגשתי צורך אולי להעזר בצופית גרנט.להכניס אותה לתוכנית אבודים. תוכנית שמחפשת ומוצאת קרובים אבודים .ממליצה בחום ספר מהנה לשבת חורפית ככה מתחת לשמיכה.


זה מתוך הכריכה של הספר

ליבי, רקדנית ישראלית צעירה ילידת גרמניה, מצטרפת למסע חיפושים אחר צעיר ישראלי שנעלם בגרמניה בנסיבות מסתוריות. החיפושים הופכים למסעה האישי, כי היא נחשפת לסיפור אפל שהוסתר מפניה במשך שנים, אודות אביה שחבר בעל כורחו לאנשי אס-אס.
הגילויים המסעירים מובילים אותה להתחקות אחר מי שהיו מעורבים בפרשיות מן העבר הנאצי. בו בזמן היא ממשיכה לחפש אחר הבחור הנעדר יחד עם גור, חברו הטוב, צעיר ישראלי, יוצא יחידה קרבית, ביניהם מתפתח רומן סוער, מטריד ובלתי פתור.
ליבי נאחזת בריקוד אך גופה בוגד בה שוב ושוב, ועולמה נבנה כתצרף מרתק. מבעד לזיכרונות מן העבר, מכתבים שהשאיר אביה ודמויות שצפות ועולות. במסעה היא פוגשת דמויות ססגוניות, מתרועעת עם קומונת אמנים משולחי רסן ועם חברתה אנקה, רקדנית ברים לוהטת הגולשת על עמודים. כל אלה משתקפים כצללים מתוך העולם הזר שנחשף והולך ומהווה חלק בלתי נפרד מחייה.

"קו תפר דק בין 'כאן' ל'שם' בין הבית לזרות, בין ישראל לגרמניה העומדות זו מול זו חשופות, מפתל את הסיפור ומניע אותו בין עבר להווה ובין יבשות, שפות, ונרטיבים. שתי עלילות המפתח בסיפור מסתעפות ומצטלבות לכדי סיפור אחד מטלטל, מרגש ומדמיע."



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה