חזרת - המאכל שיפתח לכם את הסינוסים

חזרת - המאכל שיפתח לכם את הסינוסים
"חזרת צריכה באמת להיות חריפה, אבל יותר מאשר חריפה. צריך להיות בה אותו איזון מושלם בין חמיצות החומץ ומתיקות הסוכר, אותו קורט מלח והטון של החזרת"

האביב הוא חג של יצרים והשתוללות. מין עונה כזאת של אי סדר. בחוץ הכל פורח, הדבורים עסוקות בענייניהן והתוכים של אחי בחצר ביתנו צורחים יותר מהרגיל; יום אחד יש חמסין נוראי ובמשנהו יורד גשם שגורם להצפות. יום אחד מעבירים את השעון קדימה בשעה, 



זהו אות הפתיחה לחגיגות הפסח, שמגיעות לשיאן בערב החג, עת המשפחה מתישבת לשולחן הסדר. 

  קיבלתי חזרת לטעימה מטעם אוליביה , האמת אני טריפולטאית אסלית מה לי ולחזרת לא מכירה את הטעם אף פעם לא הייתי מנסה אם לא קיבלתי לטעום ולספר לכם את החוויות שלי אז-------

חזרת צריכה באמת להיות חריפה, אבל יותר מאשר חריפה. צריך להיות בה אותו איזון מושלם בין חמיצות החומץ ומתיקות הסוכר, אותו קורט מלח והטון – אבל ה-טו-ן – של החזרת. הסלק, שלא בכל מתכון מבשלים אותו, הוא בסך הכל "נשא". למשל לטעמי, זה בסדר לשים כמויות שוות של חזרת וסלק במתכון, אבל יותר סלק מחזרת? זה לילדים של פולנים.
אם מאתם רוצים לנסות בבית לעשות חזרת אז
החריפות של החזרת לא תבוא לכדי ביטוי אם לא תגררו את השורש. שבירת התאים מתחילה תהליך מסוים שמביא ליצירתם של חומרים "חריפים". זה בעצם מנגנון ההגנה של הצמח בפני אכילתו. אם אתם רוצים לעצור את התהליך – וגם למנוע השחרה – הוסיפו חומץ מוקדם מאוד אחרי הגרור. אם אתם חותכים חזרת לשימוש כמרור, ולא רוצים שתשחיר ותהפוך מרירה, שימו אותה במקרר בתוך חומץ.

אז האם אפשר למצוא חזרת מוכנה ששווה לחזרת הביתית?  כן יש אותה בצנצנת זכוכית יפה של חברת אוליביה

ערכתי משאל בקרב כמה משתתפים  מקורבי ביתי שהם בבחינת מדגם מאוד לא מייצג של האוכלוסיה. לא מבחינה עדתית, לא מבחינה גילאית, לא משום בחינה. בעצם, מדובר בהתרשמות של כמה ילדים ומבוגרים שכל חטאם הוא בכך שהם גרים בביתי, לידי או בסביבתי האחרת. בעצם, כשאני חושבת על זה, זה כן מדגם עדתי: הילדים שלי התימנים שלי סרבו בעדינות לטעום. "יש לנו צרות משלנו," הם אמרו, "תודה רבה". הדודות  רובם טריפולטאיות שטעמו ולא מצאו תשובה לתת איך הטעם בעינהם,

ההורים שלי טריפולטאים לא ידעו  אם זה טעים וחששו לטעום אבל הטריפולטאים אוהבים חריף וכאן הפתעה יש כמה  שאהבו את הטעם החריפות המופלאה  וכן גם אני העזתי וטעמתי והאמת הופתעתי לטובה טעים לי  באמת שזה טעים  לי לא האמנתי שאני יהנה מחזרת. בקיצור אל תעבדו קשב לכו תקנו את החזרת של אוליביה . אז יש לכם אוליביה עכשיו תתנו לבעל והוא יהפוך לפופאי .


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה