הייתם שותים תה עם חמש כפיות סוכר?..........

    תנובה  מכריזה על "המצפן התזונתי"-
הפחתת סוכר ומלח במוצרי תנובה
תשלובת החלב של תנובה מכריזה  על תכנית "המצפן התזונתי" - מהלך רב שנתי בסימן תזונה נבונה ובריאה, במסגרתו תפחית באופן הדרגתי את כמויות הנתרן והסוכר במוצרי החלב.  תנובה  מתחייבת כי בתוך כ- 5 שנים תפחית באופן הדרגתי עד 25% את הנתרן במוצרי הקוטג' והגבינות הרכות ועד 20% את הסוכר המוסף בכל מעדני השוקולד לילדים, ביוגורטים ובגבינות הממותקות לפעוטות.  בחודשים הקרובים יושקו המוצרים הראשונים התואמים את התוכנית -  קוטג' מופחת נתרן;  מעדן שוקולד ומעדן ווניל לילדים מופחת סוכר; שוקו מופחת סוכר; חלב ליטר וחצי 2% שומן.
אריק שור מנכ"ל קבוצת תנובה אמר כי תכנית 'המצפן התזונתי' הינה מהלך מתבקש בתעשיית המזון הישראלית בדומה למהלכים שנעשים בכל העולם בחברות המזון המובילות. בצעדים אלו תנובה לוקחת את האחריות על תזונת הצרכן צעד קדימה ומאפשרת לכל בית בישראל ליהנות מתזונה נבונה ובריאה יותר.
ע. גרוס שון, מנהלת חטיבת השיווק בתשלובת החלב ציינה כי,  למרות שקטגוריית החלב היא קטגוריה בריאה במהותה ואף נמצאת כאבן יסוד בפירמידת המזון, אנחנו לוקחים על עצמינו את המחויבות לשיפור מתמיד של סל מוצרים בסיסי ויומיומי לתזונה נבונה ובריאה.  "כחברת המזון הגדולה והמובילה בישראל, שמוצריה הבסיסיים מצויים בכל בית, יש לנו יכולת להשפיע על תזונה נבונה יותר לטובת בריאותו של הצרכן".

יעדי תנובה עד שנת תשע"ח (2018) הפחתת הנתרן באופן הדרגתי במוצרי הקוטג' עד ל-25%; הפחתת הנתרן באופן הדרגתי בגבינות הרכות עד ל-25%; הפחתת הסוכר המוסף באופן הדרגתי עד ל- 20% בכל מעדני השוקולד והווניל לילדים; הפחתת הסוכר המוסף באופן הדרגתי עד 20% בגבינות ממותקות לפעוטות והפחתת הסוכר המוסף באופן הדרגתי עד ל- 20% ביוגורט עם פרי ומעודן ובמשקאות היוגורט.
במסגרת תכנית זו יושקו כבר בחודשים הקרובים מספר מוצרים התומכים בצהלך - קוטג' 5% מופחת 25% נתרן – 300 מ"ג ל 100 גרם, חלב ליטר וחצי 2% שומן, מעדן קרלו שוקולד ומען קרלו ווניל מופחת 20% סוכר ושוקו מופחת 30% סוכר (היום קיים 20% מופחת סוכר).
צוות מיוחד בתשלובת החלב הכולל את ראש תחום הבריאות בתנובה, המדען הראשי, טכנולוגים ותזונאיות פיתח בשנה וחצי האחרונות את תכנית "המצפן התזונתי", כלי עבודה פנים ארגוני, אשר ילווה את מחלקת המו"פ בכל המהלכים העתידיים המתוכננים בחברה. המצפן התזונתי מאפשר להתאים את המוצרים למגמות הבריאות המובילות בעולם ולערכים תזונתיים משופרים.
בעבר תנובה השיקה שוקו מופחת סוכר, גבינה לבנה דלת נתרן, מוצרים דלי לקטוז (חלב טרי וגבינה לבנה) וכן הייתה מהראשונים בעולם לתת פתרון למוצרים מופחתי שומן בקטגוריות עתירות שומן, כגון גבינה צהובה "עמק" 9%. במסגרת  תכנית "המצפן התזונתי" תנובה מתעתדת להכיל באופן רוחבי על כלל מוצרי הליבה שלה את ההפחתות בנתרן וסוכר, וכל זאת באופן הדרגתי בטווח של 5 שנים, כך שלא יפגע טעמו של המוצר. "האתגר בפתחו אנו עומדים", הדגישה ע. גרוס-שון.  "לאפשר לצרכנים לצרוך מוצרים בריאים יותר מבלי להתפשר על הטעם. מדובר באתגר טכנולוגי מורכב ועל כן נדרש לעשות זאת בצעדים איטיים, מדודים, מבוקרים ולאורך זמן".

 מוגש באהבה שתהיו בריאים תואכלו בריא תקראו תוויות במוצרים שאתם קונים 




 אני והבת שלי שלמדה איך לחנך את הדור הבא  ולאכול בריא פחות סוכר ופחות מלח 




 בכוס שתיה מתוקה יש חמש כפיות סוכר תחשבו רגע הייתם שותים כוס תה עם חמש כפיות סוכר ??...............




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה