שני ספרי ילדים מאת אושרה יצחקי!

אֲנִי רוֹצֶה עַכְשָׁיו, לֹא בְּעוֹד שָׁנָה, גַּם לֹא מָחָר, אֲנִי רוֹצֶה פִּיקְנִיק עַכְשָׁיו, וְזֶהוּ, נִגְמַר". אֲנִי רוֹצֶה עַכְשָׁיו וּ כְבָר, נִשְׁמָע לָכֶם מֻכָּר? אִיתָמָר דוֹרֵשׁ עַכְשָׁיו וּמִיָּד, הוּא בּוֹדֵק גְּבוּ לוֹת. מַה הַדֶּרֶךְ הַנְּכוֹנָה שֶׁיֵּשׁ בָּה לִנְהוֹג ...


"הפיקניק של איתמר"  מאת אושרה יצחקי

איתמר כל כך שמח על הפיקניק שערכו אצלם בחצר עם כל הדודים והדודות.גם אצלנו בחצר במושב כל שנה היינו עורכים פיקניק וכל הדודים והדודות היו מגיעים והיינו שמחים ומצפים בכיליון עניים לבואם כי אלו הדודים של יום העצמאות מקרבה רחוקה מצד אבי. וכל כך התחברתי אל איתמר בתחושות שלו. זה מראה על ילד שאוהב להיות בחיק המשפחה . ילד חברותי. היום גם אצלנו ניפגשים לפיקניק עם כל האחים והאחיות שלי כי דודים כבר לא נותרו הרבה מהם, וגם קשה להם לבקר אותנו כי הם מבוגרים.
פיקניק של איתמר בסיפור יש כמה אופציות לפיקניק. אפשר לעשות עם חברים ואפשר לעשות בכאילו. ואפשר בכל פארק לערוך פיקניק . גם אצלי כשילדיי היו קטנים גרנו ברמת גן. והיינו עורכים סוגי פיקניק עם כריכים בפארק הלאומי. פיקניק לא חייב על האש.


"הַפִּיקְנִיק שֶׁל אִיתָמָר" עוֹסֵק בְּמַצָּבִים מֵחַיֵּי הַיּ וֹמְיוֹם שֶׁל יְלָדִים - כֵּיצַד פּוֹתְרִים וִכּוּחִים בְּדֶרֶךְ שֶׁל פְּשָׁרָה, וְאֵיךְ מַתְאִימִים אֶת הַהִתְנַהֲגוּת לְמַצָּבִים שׁוֹנִים בְּמִסְגֶּרֶת חֶבְרָתִית אוֹ מִשְׁפַּחְתִית, בַּבַּיִת אוֹ בַּסְבִיבָה. הַסֵּפֶר מַצְבִּיעַ עַל אֶפְשָׁרוּיוֹת בְּחִירָה שֶׁקַּיָּמוֹת בַּאֲכִילָה, וּ מְהַוֶּה פְּלַטְפוֹרְמָה לְמוּשָׂגִים 
כְּמוֹ: כַּמּוּת, מִדָּה, גִּוּ וּ ן וְאִזּוּן.סֵפֶר זֶה הוּא רְבִיעִי בְּסִדְרָה. קָדְמוּ לוֹ:"כָּכָה אִמָּא אוֹמֶרֶת", "בְּתֵאֲבוֹן מֵאָבוֹת הַמָּזוֹן" וְ"הַמְּסִיבְּרָיָא שֶׁלִּי".הַסֵּפֶר נִכְתַּב בְּהַשְׁרָאַת נֶכְדָהּ שֶׁל הַמְּחַבֶּרֶת, אִיתָמָר, שֶׁטּוּ ב לִבּוֹ, אַהֲבָתוֹ לַזּוּ לָת וְדַרְכּוֹ הַיִּ חוּדִית וְהַנְּבוֹנָה בְּחֶבְרַת הַיְּ לָדִים – בְּשִׁתּוּף, בְּגִשּׁוּ ר, בִּיצִירָתִיּ וּ ת וּ בַיְּ כֹלֶת לְשַׁלֵּב אֶת הַדִּמְיוֹן בְּמִשְׂחָק – מַרְשִׁימִים אֶת כָּל הַסּוֹבְבִים אוֹתוֹ, יְלָדִים וּ מְבֻגָּרִים כְּאֶחָד.הַסְּפָרִים עֻבְּדוּ לִשְׁעוֹת סִפּוּר אִינְטֶרְאַקְטִיבִיוֹת מְבֻקָּשׁוֹת, הַנּוֹדְדוֹת בְּהַצְלָחָה רַבָּה בֵּין גַּנֵּי הַיְּלָדִים. 
אוֹשְׁרָה יִצְחָקִי הִיא בּוֹגֶרֶת תֹּאַר רִאשׁוֹן בְּסִפְרוּ ת וּבְחִנּוּךְ, מֻסְמֶכֶת לְתֹאַר שֵׁנִי בְּמִנְהַל הַחִנּוּךְ וּבַעֲלַת הַתֹּאַר הַיֻּקְרָתִי וְהֶחָשׁוּב בְּיוֹתֵר "סַבְתָא" – תֹּאַר שֶׁגְּלוּ מוֹת בּוֹ כִּבְרַת דֶּרֶךְ אֲרֻכָּה וַעֲשִׂיָּה רַבַּת שָׁנִים, וְשֶׁמְבַטֵּא אֶת פִּסְגַּת הָאַהֲבָה וְהָאֹשֶׁר.  ואם חפצתם לראות את איתמר אתם מוזמנים להצגה. שהפיקה  אושרה יצחקי.

 "בתאבון מאבות המזון"  מאת אושרה יצחקי

ילדים לא אוכלים נכון ונבון . ילדים אוהבים לאכול דברים מתוקים, מטוגנים . בקיצור לאכול  אוכל לא מזין אלא משמין. לא בריא גם לשיניים.ולכן שמחתי להקריא לנכדיי . ספר שמדבר על תזונה נכונה. כי הנכדה הגדולה לא אוהבת כל דבר , וספרתי והסברתי לה על אבות המזון וכמה חשוב לאכול בריא.


הספר מתייחס למודﬠות הגוברת באכילה נכונה ואינו מכתיב מה מותר ומה אסור לאכול. המילים המובילות בספר הן: "אפשר לבחור מהכול׳׳,. חשובה המידה, הכמות, חשוב האיזון והגיוון. בדרך פשוטה חווייתית וילדותית נוגﬠים לליבו של הילד.  הספר מעביר מסר על  אחריות , על בריאות.  אכילה נכונה, בחירה. חשיבה חיובית .  וגם פה אתם מוזמנים לאחר קריאה מהנה ללכת עם ילדיכם. או אם אתם כבר סבים וסבתות. לכו יחד איתם לראות הצגה טובה שמעבירה מסר מאוד חשוב. הנאה מובטחת! הספר עובד להצגת ילדים מבוקשת הנודדת בגני הילדים בהצלחה רבה. לספר הזה יש גם דיסק.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה