שדרות ולהיות!

פתחנו את הבוקר בגותה שהינו בית קפה ומסעדה חלבית, כשרה למהדרין הממוקמת במתחם סינמטק שדרות בלב העיר, סמוך לפארק עזריאלי. בית הקפה פתוח בכל יום (למעט שבת) החל מ-9:00 בבוקר ומציע ארוחות בוקר עשירות, קפה טרי ושפע קולינרי שמתרחש כולו במטבח שלנו, מדי יום, ם דגש על חומרים איכותיים, רכיבים טריים ותהליך עבודה קפדני.האוכל האנשים
גותה הינו עסק חברתי בשדרות שחרט על דגלו תעסוקה שווה והוגנת לכל, כל חבר צוות מקבל יחס הוגן ואת כל התנאים הסוציאליים, מעטפת רחבה, מודלניג, כישורי חיים, עבודה ובמהלך המסע\תהליך מפתח חוסן אישי ומתכונן ליציאה לחיים עצמאיים.אחר כך פגשנו את הרוקמות משדרות .הרוקמות" – קבוצת הרוקמות בשדרותקבוצת הרוקמות בשדרות הכוללת כ11 נשים, קמה מחדש לפני שנה (2016), במטרה לשמר את האומנויות האתיופיות המסורתיות, להגדיל את ארגז הכלים העסקי מודרני של המשתתפות בפרויקט, להרחיב את האפשרויות התעסוקתיות ולהוות קבוצה קהילתית תומכת עבורן ובעתיד עבור מעגל משתתפים רחב יותר. המוצר המרכזי הינו מזוזות רקומות .מטרת הפצתו, שימור והעברה לדור הבא ולהציג את אומנויות הרקמה, שזירת הסלים והפיסול הקראמי. במסגרת "פסטיבל אורבני",  "הרוקמות" יפתחו דוכן מכירת מזוזות ובו תתבצע עבודת התפירה לעיני הקהל.
היום. מה ראינו?  זה בקצרה .ביקור במרכז העיצובים- מקום לשימור מסורת הרקמה האתיופית המסורתית ומקור תעסוקה לנשים אתיופיות, סיור בעיר בעקבות מייסדי העיר, תצפית מישיבת ההסדר של שדרות בה יש את "עץ הקסאמים" ו"מנורת הקסאמים", תצפית מ"גבעת קובי"על קו החוף מאשדוד ועד העיר עזה. סיימנו את היום במרכז אדמה - מרכז מחול שעבר ממצפה רמון לשדרות. אתם לא תכירו את שדרות .שדרות עולה ומתחדשת.רק בדרום עולה ביקרו תוך כמה ימים 5000 מבקרים כייף לשמוע שבדרום מתחדשים והתירות עולה רמה !








התפריט שלנו הוא פסיפס ים-תיכוני שמציע את השפע שניתן למצוא רק במטבח הישראלי, לאבנה תוצרת בית על שמן זית מקומי, כבישת זיתים ביתית, מבחר מטבלים עונתיים, ירקות טריים ולחמים שעושים חשק לנגב הכל מהצלחת. כמובן שיש מבחר של קינוחים מתוקים לסיום ארוחה מושלמת וקפה איטלקי משובח שנטחן במקום

אנחנו פה כדי לתת כלים לאנשים לעזור לעצמם, אנחנו פה כדי לתת לכם חוויה טעימה, נעימה וקהילתית, אנחנו פה כי אנו תמיד שואפים לטוב ביותר, להגשמה והתקדמות אישית של כל אדם, ליצור קהילה חזקה ומגוונת ולחגוג את החיים.

מסתבר, כי לא פעם (כמו שקורה גם בקבוצות עולים מתפוצות אחרות) בני העולים מאתיופיה שנולדו בארץ אינם ערים לאוצרות התרבותיים שהביאו איתם ההורים שעלו מאתיופיה. לעיתים, אפילו ניכר זלזול ביחס של בני הארץ לבין "דור יוצאי מצרים" שנראה לצעירים כמו נטוע בעולם שהיה ואיננו. לפיכך החזון של פרויקט הרוקמות הוא לא רק לשמר את האומנויות המסורתיות אלא גם לחבר בין הדורות, לחבר בין "שם" ל"כאן". בנוסף, הן מאמינות כי כאשר תיחשפנה הנשים יוצאות אתיופיה לכלי השיווק המודרניים ותזכינה להערכה מקהל צעיר לא רק שהן תעבורנה תהליך של העצמה אלא גם כל הקהילה הבין דורית כולה. כדי להגיע למימוש חזון זה השאיפה לפעול בדרכים שונות להעצמת הפרויקט והפיכתו עם השנים לעסק חברתי הממן את עצמו עומד על רגליו שלו ומסוגל לתרום חזרה לקהילה. השאיפה היא לשלם לרוקמות שכר הוגן בגין אמנותן, להכשיר אותן לפעילות עסקית נוספת בקבוצה ולייצר פעילות תומכת נוספת להרחבת ארגז הכלים הכלכליים – פיננסים של הקבוצה.דוכן מכירה – טלפון  0509907019

טיפסנו על "גבעת קובי" שתהפוך למרכז מבקרים אינטרקטיבי

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מקדם את הקמתו של אתר תצפית והנצחה מיצפור תיירותי ב"גבעת קובי" בעיר. שר התיירות, יריב לוין, הגיע השבוע לעיר כדי לעמוד מקרוב אחר התקדמות ביצוע הפרויקט, שמשרדו תומך בו. העירייה תנציח במקום את ארבעת הנופלים בקרב היריות בניר-עם, שמנעו כניסת מחבלים לעיר שדרות.ויקראו למקום "גבעת הגיבורים".


ומשם המשכנו למרכז "אדמה"ליאת דרור וניר בן גל, שניים מהיוצרים הבולטים והמוערכים במחול הישראלי, החליטו להעתיק את פעילותם לעיר שדרות. אחרי 17 שנה בצפון הארץ כעת הם מתחילים דרך חדשה ומרגשת בתמיכת העירייה. השניים ינהלו את מרכז המחול 'אדמה' שדרות ויפתחו במכללת ספיר מסלול לתואר ראשון בתנועה וכוראוגרפיה. "אחד הדברים שהנחה אותנו במעבר היה איך לחיות חיים ללא הפרדה, כך שהמחול הינו חלק מהיומיום ולא אמנות מנותקת שמכתיבה קצב חיים מהיר, איך לחזור לרקוד ממקום של התמסרות, משמעת ואהבה" אומרה דרורי.
המרכז יכיל סטודיו לעבודה תנועתית, סטודיו לקרקס וסטודיו לכלל עבודות הבמה. במרכז יתקיימו שיעורים וסדנאות אומנות לכלל האוכלוסייה, תכניות אירוח של יוצרים מהארץ ומהעולם ויוקם בו חלל תאטרון מרשים להופעות. בתכנית, פסטיבל מחול שנתי בינלאומי שיאגד בתוכו אמנים מקומיים ואת משתתפי התכניות השונות במרכז עצמו.

המשכנו למסעדה חלבית, "פסטה וזהו"
"פסטה וזהו" הינה מסעדת פסטה מעולה ואיכותית הממוקמת ברחוב ההסתדרות 10, שדרות. במסעדה ניתן להתרשם מאווירה נעימה ומזמינה. בפסטה וזהו תוכלו להינות מפסטה טרייה הנעשית במקום וממבחר רטבים שונים ומגוונים כגון: עגבניות, אליו אוליו, שמנת ורוזה וממבחר תוספות טריות לבחירה. המשלוחים מתבצעים לכל איזור שדרות והסביבה. א-ה 12:00 - 23:00 האוכל היה טעים ונשמח לחזור לשם. אוכל טרי שאת הפסטה מכינים בעצמם. 

משם המשכנו אל כפר הסטודנטים
מדובר ביוזמה משותפת של עיריית שדרות, עמותת איילים של אגודת הסטודנטים הארצית ומכללת ספיר. על פי המודל, הסטודנטים יזכו לדיור מוזל, בתמורה לעבודה עם ילדים ובקהילה. בשלב הראשון, המתחם יכלול כ־36 יחידות דיור. בהמשך ייבנו עוד כ־127 יחידות. המימון התחלק בין האוצר, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ועמותת איילים.

הלכנו להכיר את מרכז חוסן .שבו הטיפול בעזרת בעלי חיים הינו כלי משמעותי המסייע למבוגרים ולילדים להביע ולפרוק רגשות ובמקביל מאפשר למטופל לגייס משאבי התמודדות עצמית. הטיפול גורם למטופל החש לא פעם חסר אונים לחוש כי כעת הוא המטפל העוזר והמסייע לאחר (בעל החיים) הזקוק לו. כך נוצר היפוך תפקידים המוביל לחוויית העצמה.
 מרכז חוסן
המרכז תוכנן על ידי אנשי מקצוע, אשר שמו דגש על יצירת שלווה ואווירה רגועה תוך התחשבות בצרכי המטופלים ובעלי החיים גם יחד. במהלך שנת העבודה הראשונה נתן המרכז טיפולים פרטניים ל-65 ילדים ובנוסף קיים קבוצות טיפוליות מגוונות לאוכלוסיות שונות בקהילה. בימים אלו עובד המרכז על הקמת עשר קבוצות טיפוליות חדשות לתלמידי בתי הספר היסודיים בעיר. הילדים יוכלו להגיע אל המרכז בשעות ביה"ס וייהנו מטיפולים מקצועיים בסביבה הייחודית של המרכז.
כאמור, שלב א' של המרכז הסתיים בהצלחה מרובה. כעת עומלת עיריית שדרות על הרחבת פינת החי והמרכז עצמו, כך שתתאפשר הרחבת הטיפולים לכמות גדולה יותר של תושבים ואף ישלב המרכז פעילויות .

היה יום ממש מהנה ואני ממליצה לכם לבוא לראות את שדרות האחרת . המתחדשת ועולה רמה!



פסטיבל בלוז ובירה בשדרות, 25-26 ביולי 2018
פסטיבל המוזיקה הנגיש הראשון בישראל
שם הפסטיבל- פסטיבל הבלוז של שדרות
הגדרת הפסטיבל– פסטיבל בלוז ובירה, פסטיבל המוזיקה הנגיש הראשון בישראל
משך הפסטיבל– שני ימי פעילות , 25+26 ביולי ימים רביעי וחמישי
20 אירועי מוזיקה בעיר שדרות
מפיקי הפסטיבל - היזמים הבולטים ביותר בסצינת הבלוז בישראל שעל דגל החברה שלהם חרוט פעילות כעסק חברתי.
רקע
העיר שדרות ממוצבת כעיר מוסיקה בה  צמחו מוזיקאים רבים כמו קובי אוז (טיפקס), חיים אוליאל (שפתיים) ועוד.
פסטיבל הבלוז בשדרות משלב הופעותבלוז בינלאומיותומקומיות,הרכבי בלוז ותיקים ולהקות עכשוויות מישראל ומהעולם - מהמיסיסיפי ועד שדרות.  בפסטיבל ישולבו סרטים מוזיקלים, הרצאות, תקלוטים, כיתות אמן, ריקודים ואירועי ילדיםלצד יריד שתיה ודוכנים ברוח ואווירה שיתופית עם מוזיקאים, אמנים ועסקים משדרות והסביבה.
כניסה חופשית
כחלק מהפנינג הבלוז והבירה יתקיימו מופעים פתוחים, במה מרכזית, הופעות בברים, תפריטים מיוחדים במסעדות, הקרנת סרט מתחת לכוכבים, תערוכת צילומי בלוז בסינמטק, סדנת מוזיקה וסדנת ריקודים לילדים תוך שילוב מוזיקאים משדרות והסביבה והעסקים המקומיים.קהל היעד של הפסטיבל הוא קהל מכל הארץ וכמובן גם קהל מקומי מהדרום. הכניסה לכל המופעים – ללא תשלום.

הפסטיבל הנגיש הראשון בארץ
הפסטיבל יהיה הפסטיבל הנגיש הראשון בארץ לאנשים לקויי ראייה ועיוורים, לקויי שמיעה וחירשים, מוגבלויות פיזיות - קהל המונה מאות אלפי אנשים בישראל.
דוגמאות להנגשה:
· הופעת מקור בשילוב מוזיקאים עיוורים
· ליווי אנשים עם עיוורון וליקויי ראייה מתחנת הרכבת או מהבית לשטח הפסטיבל ובזמן הפסטיבל
· תרגום בשפת הסימנים להרצאות לאנשים עם חירשות וליקויי שמיעה.
· אתר אינטרנט מונגש עם תוכנייה מונגשת ומוקלטת, תוכנייה בברייל ועוד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה