אמא אני רוצה לאכול את טדי הדוב



"הילד לא אוכל כלום! מה לא ניסיתי: פרסים, סמיילי, איומים, הכל! אבל הוא בקושי נוגע באוכל. לפעמים, רק לפעמים, הוא מוכן לאכול מלפפון, אבל רק חתוך לעיגולים ורק אצל סבתא.

נשמע מוכר? תופעת סרבנות האכילה היא אחת התופעות השכיחות בקרב ילדים. הם, מצידם, ממש לא רוצים לאכול, וההורים, מהצד השני, יוצאים מעורם בניסיונות עקרים לשכנע אותם לטעום משהו שהוא לא ממתק או חטיף. וכך האוכל הופך לזירה של התגוששות - בלי מנצחים. אז מה עושים?

הרווח: כמויות אדירות של תשומת לב

כולנו יודעים שאוכל הוא מרכיב הכרחי לקיום. זהו הדלק של הגוף, שבלעדיו אנחנו לא יכולים לקיים את עצמנו. במקביל, ולא פחות חשוב, אוכל הוא גם חוויה כייפית, רב חושית ומענגת. איך, אם כן, אותם ילדים סרבני אכילה מתקיימים וכיצד הם מוותרים על ההנאה הגדולה שבאכילה, שרבים כל כך מנסים ללא הצלחה להימנע ממנה?

רוב הילדים שאנו מזהים כסרבני אכילה הם ילדים שפשוט עשו בחירה. זו אמנם בחירה שאינה תמיד מודעת, אבל היא בהחלט משתלמת. למה? כי ברוב המשפחות כאשר ילד לא אוכל ההורים לא נשארים אדישים לתופעה. מיד מתעוררות אצלם הדאגות: אולי יש לו בעיה בריאותית? אולי משהו מטריד אותו? אולי אנחנו לא עושים מספיק? ומה אם זה יפגע בהתפתחות שלו?

כל החששות הללו מתורגמים מיד לעשייה נמרצת. ההורים מדברים על ליבו של הילד, מבררים איתו מה הוא רוצה לאכול, מבשלים לו מזונות כאלו ואחרים, שנדמה להם כי הוא יסכים לטעום מהם. לכל אלו הם מוסיפים נסיונות שיכנוע, שבדרך כלל מתחילים בטוב ובשבל כלשהו עוברים לסנקציות ואיומים הכוללים את המשפט "אם לא תאכל אז...".

והילד? ממשיך בדרכו, ולעתים אף מקצין את התנהגותו, מציב תנאים ואפילו לא בוחל לדרוש שוחד מסוג "אני אוכל אבל רק ליד הטלוויזיה" או "אני אוכל, אבל מחר תקנה לי את המשחק שרציתי".

עכשיו הרווח כבר יותר ברור? המון, אבל המון, תשומת לב. ישנם אפילו מקרים בהם סרבנות האכילה נוצרת באופן מקרי לגמרי. לילד לא התחשק לאכול, ואנחנו, שהגבנו לזה באופן פעיל במיוחד, הבהרנו לו באותו הרגע שיש לו "ג'וקר" ביד. הוא זיהה את הבטן הרכה שלנו ומעתה הוא כבר ידע מה עליו לעשות על מנת לקבל עוד נתח מ"עוגת תשומת הלב" שלנו.
 לכל ההורים המודאגים יש עכשיו פתרון מדיבר  ויטמינים ללא צבעי מאכל ללא חומר משמר ללא סוכר בצורת דובונים בטעם פטל ועכשיו מבצע 40 אחוז הנחה להשיג בסופר פארם

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה