תערוכת העניים של המדינה!

לכבוד יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל
'העיניים של המדינה'
תערוכת צילומים חדשה של הצלמים יהודית הרפז ומאיר אליפור
תפתח ביום שני הקרוב 9.5 בתיאטרון ירושלים

בין המצולמים: הנשיא ראובן ריבלין, מרים פרץ, השחקן תובל שפיר, שחקן הכדורגל לשעבר אורי מלמיליאן, אגדת הכדורסל טל ברודי, שמעון 'כושי' רימון, העיתונאית כרמלה מנשה, פרופ' ישראל אומן, השף שלום קדוש, נתן שרנסקי, עינת שרוף, רות ותמי סירקיס ועוד.

פתיחה: 9.5.2016 בשעה 19:00 – כניסה חופשית

לקראת יום הולדתה ה-68 של המדינה בחרו הצלמים יהודית הרפז ומאיר אליפור להנציח 68 זוגות עיניים ישראליות המייצגות את כלל האוכלוסיה על כל גווניה כולל האזרח מספר 1, הנשיא ראובן ריבלין ושמות מוכרים שפעלו בדרכים מגוונות למען המדינה. בפרויקט ביקשו האמנים להביא לידי ביטוי את החיים האמיתיים בישראל דרך העיניים של האנשים החיים כאן. המצולמים שנבחרו כמייצגי אירועים, מגזרים וקבוצות מגוונות, צולמו כל אחד, פנים מול פנים בסביבה הנוחה למצולם לאורכה ולרוחבה של הארץ.

בין המצולמים (לפי סדר א'-ב'): אבי שומר, אורי מלמיליאן, איוב קרא, אלי מלכה, אליעזר יערי, דוד רובינגר, האב נידאף, טל ברודי, יהודה משי זהב, ישראל פלד (פלי הנמר), כושי רימון, כרמלה מנשה, מרים פרץ, משה פלד (מוסה), נתן שרנסקי, סיון רהב מאיר, עינת שרוף, פרופסור ישראל אומן, רולנדה שאגרן, רות דיין, שי צ'רקה, שלום קדוש, שלמה בוחבוט, שמעון כהנר (קצ'ה), תובל שפיר, תמי סירקיס ועוד..

'לכל אחד מהמצולמים סיפור חיים מרתק' מספרת יהודית הרפז 'באמצעות הצילום ביקשנו להנציח את האנשים המרכיבים את הפסיפס האנושי המאוד מגוון ולתת לצופים הזדמנות להישיר מבט ולקבל תמונה ברורה לגבי מורכבותה של החברה הישראלית. בחרנו מצולמים מכל רחבי הארץ. נסענו לפגוש כל אחד ואחד מהם כי היה חשוב לנו לצלם אותם בסביבה האותנטית שלהם'.
'החברה הישראלית מורכבת מקבוצות שונות ומגוונות המציגות יופי אחווה אך גם פערים ושסעים. חשבנו איך להעצים את החיבור של הצופים למצולמים ואת שניהם לארץ המאוד מיוחדת הזאת. כך נולד הרעיון לפרויקט. אנחנו מזמינים את הצופים להסתכל למצולמים בעיניים ללמוד את הסיפור של כל אחד ואחד מהם ולקבל תמונה עדכנית וברורה עד כמה מורכבת וייחודית החברה הישראלית ואין זמן מתאים יותר מאשר לכבוד יום העצמאות' אומר מאיר אליפור.
לצד התערוכה תוצג מפת ארץ ישראל ובה נקודות היישובים בהם גרים המצולמים, כמו כן יוקרנו קטעי וידאו משיחות שנערכו עם המצולמים בבתיהם.
למבקרים בתערוכה תינתן אפשרות להוריד את האפליקציה החדשה COMETOART ולקבל הסברים מפורטים על התערוכה, הצלמים והמצולמים.
'העיניים של המדינה' – 9.5-9.6.2016 – תיאטרון ירושלים, מרכוס 5, כניסה חופשית. בהמשך תנדוד התערוכה לגלריות נוספות ברחבי הארץ.

על הצלמים:
יהודית הרפז, צלמת אנושית, נשואה, אמא לארבעה ילדים ושבעה נכדים. נולדה בחיפה, מתגוררת במושב בית זית, בעלת סטודיו לצילום בירושלים. למדה צילום ב״גליץ״ ״אלון קירה״, השתלמויות אצל הצלם יעקב גולן ואריאל רביסקי. 'אהבת הבריות והחיבור המהיר איתם הביא אותי לצלם בעיקר בני אדם. חוויה מרגשת ומלאת הפתעות. יש לי פינה חמה לצילום אנשים עם צרכים מיוחדים'.

מאיר אליפור – צלם עיתונות , צלם של סרטים דוקומנטריים. נשוי, אב לשלושה, מצלם מגיל 16.
יליד ירושלים, בוגר הנדסה תעשיה וניהול, תואר ראשון במשפטים, בוגר קורס צילום דאדא ואלון קירה גליץ.
'הצילום הוא חלק מההוויה של חיי. לתפוס רגע במציאות ולחוות ממנה סיפור שלם. להרגיש את המקום, הצבע, האור, האדמה והשמיים'.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה