חייבים לשתות עד לא ידע בין ארור המן לברוך מורדכי

 יין משמח לבב אנוש

סיבה למסיבה גם ראש חודש גם יום המשפחה וגם פורים בפתח אז יש המון סיבות להרים כוסית לחיים .

יין הוא אורח של כבוד במסורת היהודית ועל כל שולחן בערבי שבת ובחגי ישראל - בפסח אנחנו מצווים לשתות ארבע כוסות, בערבי חג וערבי שבת אנחנו עורכים קידוש ומברכים על היין - ובחג הפורים הבא עלינו לטובה יש יותר מסיבה אחת טובה לשתות יין ישראלי משובח.
בחג הפורים אנחנו חוגגים את ניצחונו של מרדכי היהודי על המן והצלת יהודי פרס מגזרת ההשמדה, חג שבו מצווה לשמוח ואפילו להשתכר - לשתות עד שלא נדע להבחין בין המן הרשע ומרדכי הצדיק (על לא ידע).
מצווה נוספת בפורים היא הענקת משלוחי מנות - ואין כמו יין שראלי לשמח לבב אנוש ולהפתיע את המארחים במתנה משמחת.

לכבוד חג הפורים, הכנו עבורכם כמה רעיונות למשלוחי מנות יצירתיים, משובחים וראויים: 
האופציה הגדולה: בקבוק מגנום, גמלא קברנה סוביניון - למשלוח מנות חגיגי במיוחד
לבקבוקי מגנום (ליטר וחצי) יש יתרונות רבים. מעבר לכך שהבקבוק נראה מרשים ביותר במשלוח מנות או על שולחן החג, יין מתנהג אחרת בבקבוקים גדולים יותר. תהליך התיישנות היין בבקבוק גדול היא איטית יותר, מכיוון ששטח הפנים גדול יותר וכמות החמצן שבבקבוק קטנה יותר. שתיית בקבוק מגנום היא חוויית שתייה אחרת והיא תתאים במצבים בהם שותים יותר מבקבוק אחד בארוחה. יתרון נוסף הוא שהבקבוק הגדול מתפקד כמחדרר ליין: פותחים בקבוק גדול כחצי שעה לפחות לפני המזיגה ומקבלים את היין פתוח, מאוורר ונפלא. בדרך כלל יקבים מייצרים בקבוקים גדולים רק לסדרות האיכותיות ביותר וליינות המיועדים ליישון ממושך.

האופציה האישית: בקבוק קטן (375 מ"ל) - למשלוח מנות אלגנטי ואישי
בקבוקים אישיים הם בחירה מצוינת לאלו השותים כוס יין אחת ביום, או לאלו שלא אוהבים לפתוח בקבוק רגיל מחשש להתחמצנות היין שנשאר פתוח לאורך זמן בבית. בקבוק קטן מוכן ונגיש לשתייה מידית, בדיוק ההפך ממגנום - לא צריך לפתוח אותו מראש. בקבוקים קטנים נהדרים גם לשתייה בזוג ויינות איכותיים בבקבוקים שכאלה ישדרגו כל משלוח מנות.
מחירו של יין בבקבוק קטן נגיש יותר מזה של בקבוק רגיל ויש יתרון בכך שאפשר לרכוש יין איכותי בבקבוק קטן ובכך להקפיץ את ערכה של המתנה כולה.
כיום ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות מגוון רחב מיינות סדרת גמלא האיכותית של יקב רמת הגולן בבקבוקים קטנים, ביניהם גם את הברוט מסדרת גמלא השמורה - יין מבעבע בשיטה המסורתית – עבור אלו הרוצים להעניק משלוח מנות חגיגי במיוחד.
 הנה רעיון לעיצוב הבקבוקים בתוך מישלוחי המנות


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה