מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו זה הזמן שלך לתת את הלב ואת הנשמה!


מותג הטיפוח L'OCCITANE  ועמותת אלי"ע

אתמול הייתי בסיור יחד עם חברותי הבלוגריות במקום מאוד מיוחד .מקום שאיך שנכנסתי אליו ראיתי תמונות על הקירות של ילדים עיוורים ולא יכולתי להתאפק ולאט לאט זלגו להם הדמעות . כל כך כאב לי על הילדים הרכים האלה שלא יכולים לראות את העולם שלנו. אנחנו לא יודעים איזה מתנה נפלאה זו העניים לא מיחסים חשיבות לדברים הללו עד שאתה מגיע למקום ורואה במו עניך את הילדים האלה .מקום שבו מבלים ילדים רכים וקטנים עד גיל שש ילדים עם כל סוגי לקויות הראייה וגם עיוורים  אבל בתוך כל המקום הזה ראיתי את האור שבקצה המנהרה האור שחברה אחת שמה לה למטרת קודש לעזור ולתרום כספים לעמותת אלי"ה .אבל בואו גם אתם תעזרו בכך שתרכשו דרכם את המוצרים  ויחד נתרום ונעשה משהוא למען האחר.
L'OCCITANE צמחה בטבעיות מתוך אדמת פרובאנס, שהעניקה לה השראה.
מוצריה נוצרים מיבולי הלבנדר, השמנים האתריים והמסורות של חבל ארץ זה.
 L'OCCITANEהוקמה בשנת 1976 על ידי אוליבייה בסון וכיום מונה מעל 2000 חנויות ב-80 מדינות ברחבי העולם. למרות הצלחתה הכבירה ממשיכה L'OCCITANE לייצר את כל מוצריה במפעל בעיירה הקטנה מאנוסק שבפרובאנס, דרום צרפת.
הגישה החברתית של L'OCCITANE באה לידי ביטוי בפעולות לשמירה על משאבי כדור הארץ, בסיוע לאוכלוסיות לקויות ראייה, בהעצמת נשים במדינות מתפתחות ובהשבת כבודה של החקלאות.
L'OCCITANE מעודדת את אנשיה ללכת בעקבות חלומותיהם ורבים מעובדיה מתנדבים בפרויקטים משני- חיים בתוך קהילות ברחבי העולם.
רואים את האור
קרן L'OCCITANE אשר הוקמה בשנת 2006 תורמת במהלך כל השנה לעיוורים (ולכבדי ראייה מלידה או בעקבות מחלה) ופועלת בשיתוף עם ORBIS – ארגון בינלאומי לילדים עיוורים לטיפול במדינות עולם מתפתחות באמצעות בית חולים מוטס.
בית החולים המוטס שלORBIS  מאפשר להגיע למדינות מתפתחות בהם אין שרותי רפואה מתקדמים ואנשים שם מתעוורים ברוב המקרים ממחלות שבעולם המערבי כבר נמצא להן פתרון. באמצעות ניתוחים שמבוצעים בחדר הניתוח שבמטוס, מחזירים הרופאים לאנשים את מאור עיניהם. כמו כן L'OCCITANE משלבת ומטפחת נוער עיוור וכבד ראיה בעבודה במפעל במאנוסק.
כחברה שדואגת לכלל האוכלוסייה מייצרת L'OCCITANE אריזות עליהן מוטבע שם המוצר בכתב ברייל בשפה האנגלית עוד משנת 1997. כך יכולים לקוחות מוגבלי ראייה לזהות באופן עצמאי את המוצרים המועדפים עליהם.

לדברי נטלי טנא, מנהלת השיווק של  L'OCCITANE בישראל,  שיתוף הפעולה עם עמותת אלי"ע, הוא המשך טבעי לסיוע הרב שמעניקה L'OCCITANE לאוכלוסיית לקויי הראייה ברחבי העולם. לדבריה, תמיכתה באוכלוסייה זו במהלך השנים, כוללת  את שיתוף הפעולה עם ORBIS – ארגון בינלאומי לילדים עיוורים.
L'OCCITANE שותפה בהקמת בית חולים רפואי מוטס, שנוחת במדינות העולם השלישי, ובאמצעות ניתוחים שמבוצעים במקום, מחזירים הרופאים לילדים את מאור עיניהם. כמו כן מטפחת החברה נוער עיוור וכבד ראיה ומשלבת אותו בעבודה במפעל.
לדברי טנא, כחברה הדואגת לכלל האוכלוסייה, מייצרת L'OCCITANE כבר משנת 1997, אריזות עליהן מוטבע שם המוצר בכתב ברייל, כך שלקוחות לקויי ראייה יוכלו לזהות באופן עצמאי את המוצרים המועדפים עליהם. "אנו שמחים על ההזדמנות והאפשרות לתרום לקהילה בישראל ולקחת חלק בפעילות של אלי"ע, למען ילדים עם לקויות ראיה ועיוורון".
עמותת אלי"ע

מאז 1982, אלי"ע פועלת לקידום ילדים עם לקויות ראייה ועיוורון ובכללם ילדים המתמודדים עם אתגרים התפתחותיים נוספים. העמותה דוגלת בגישה טיפולית המותאמת לצרכיהם של כל ילד וילדה, תוך הרחבה, חיזוק וטיפוח יכולתם להשתלב בחברה.
כארגון מוביל בתחום, לקחה על עצמה אלי"ע את האחריות להוות מקור תמיכה וייעוץ למשפחות הילדים, באופן שיאפשר להם לקדם וללוות את ילדיהם בצורה מיטבית.
אלי"ע מעניקה מגוון שירותים ובהם אבחון, טיפול, תמיכה ושיקום. השירותים מתאפיינים בהקפדה על אמות מידה מקצועיות וניתנים על ידי טובי בעלי המקצוע תוך למידה מתמדת של חידושים בתחום.
אלי"ע פועלת בהתמדה לפיתוח שירותים, תכניות ועזרים חדשים על מנת לסייע לכלל הילדים עם לקויות הראיה והעיוורון לצמוח בהתאם ליכולתם האישית.
אלי"ע החלה את פעילותה עם קבוצה של 6 ילדים, וכיום מספקת תכניות למאות ילדים בשלושה מרכזים: סניף המרכז – עבור כל אזור המרכז, סניף הדרום – עבור כל אזור הדרום, סניף ירושלים- עבור אזור ירושלים והסביבה. 

מטרות העמותה
o         להכין ילדים עם עיוורון ולקויות ראיה לשילוב בחינוך הרגיל ובחברה בכלל.
o         לתת מענה מקצועי לילדים עם עיוורון ולקויות ראיה מורכבי התפתחות, בדרך לשילובם במסגרות המשך מתאימות בהתאם לצורכיהם וליכולותיהם.
o        לחזק ולתמוך במשפחות הילדים באופן שיעזור להן לקדם את ילדיהן בצורה יעילה ובונה.

תכנית לימודית שיקומית – שישה ימים בשבוע
בתכנית זו מודגשות טכניקות האוריינטציה והניידות, כמו גם אוריינות בסיסית ואינטראקציה חברתית. התכנית מאפשרת לכל ילד לממש את מלוא הפוטנציאל האישי שלו. בתכנית נכללים גם טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור, תרפיה במוזיקה, הידרותרפיה, רכיבה טיפולית, שיאצו, מסאז' וטיפול באמצעות בעלי חיים.
תכנית להורים ותינוקות - פעם בשבוע אלי"ע מפעילה תכנית תרפיה, תמיכה וייעוץתכנית תמיכה למשפחות - לאלי"ע תפקיד מרכזי בהתפתחותו של כל ילד, אולם המשפחה מהווה את מקור התמיכה העיקרי של הילד העיוור או לקוי הראיה. משאבים רבים מופנים בכל הסניפים לפגישות ייעוץ פרטניות וקבוצתיות למשפחות, בהנחיית אנשי מקצוע בכירים.
הידרותרפיה-  בספטמבר 2003 הקימה אלי"ע מרכז הידרותרפיה בצמוד לסניף פתח תקווה. הבריכה משרתת את כל ילדי הסניף במשך כל השנה, אחת לשבוע. ילדי סניפים ירושלים ובאר שבע נהנים מפעילות הידרותרפית דומה בבריכות שמחוץ לסניפים.
קייטנה לבוגרי אלי"ע-  בוגרי אלי"ע, המשולבים במסגרות בית-ספריות רגילות, לא יכולים להפיק תועלת והנאה מספיקות ממרבית הקייטנות הרגילות בקהילה. אלי"ע פיתחה קייטנה מיוחדת, המתקיימת כל שנה ביולי בסניפים בפתח-תקווה ובאר שבע, עבור 25 בוגרים  בגילאי 14-5.
מורות שיקומיות- תוכנית זו מיועדת לילדים בעלי עיוורון או לקויות ראייה, במטרה לקדם את התפתחותם לקראת ההשתלבות במסגרת חינוכית תואמת. התוכנית הכוללת ייעוץ והדרכה להוריו של הילד/ה ע"י מורות שיקומיות העובדות באופן צמוד לילד, תוך שימת דגש על נושאי: גריית הראייה, פיתוח שימוש בחושים, פיתוח פעולות מוטוריות, הקניית מושגים, פיתוח תקשורת עם הסביבה, התמצאות בשטח, פיתוח הרגלי למידה ועוד.







תוכניות נוספות-
o        ארגון והפעלה שנתית של תוכנית פעילות עבור 15 משפחות עם ילד עיוור או לקוי ראיה.
o        הפעלת שירותי הערכה לילדים צעירים לקויי ראיה שאינם נמצאים במסגרת אלי"ע;
o        קיום ימי עיון לסטודנטים ואנשי מקצוע בתחום לקות הראיה.

צוות - צוות העמותה גדול מאוד, שכן ילדים עיוורים יכולים ללמוד רק באמצעות דיבור ומגע. היחס בין מספר אנשי הצוות למספר הילדים באלי"ע הוא כמעט אחד לשניים.  עמותת אלי"ע#



                                     


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה