חצר הראשונים קיבוץ עין שמר

“חצר הראשונים” בקיבוץ עין שמר אשר נמצא במרחק נסיעה קצר ממתחם מסחרי גן שמואל, קיסריה, בנימינה, חדרה, כרכור ופרדס חנה.

התגובה הנפוצה ביותר של המבקרים בחצר הראשונים של קיבוץ עין שמר היא “לא ציפינו למקום כזה…היה גדוש בפעילות…נהנינו ואפילו נשאר טעם של עוד…המקום מדהים!…”. כאשר תגיעו לחצר הראשונים , כ 5 דקות נסיעה צפונה ממרכז מסחרי גן שמואל, מצפה לכם קיבוץ ירוק ומזמין, שדות זהובים ושלווה. בתוך כל זה ממוקמת חצר הראשונים שם מתחילים את ההרפתקה.

בסיור שערכנו קבוצות מתנדבי רמת גן  נסענו לסיור בצפון והגענו לעין שמר קיבוץ שכאילו הזמן עצר מלכת. בתים ישנים . חדר אוכל עובד כמו מימים ימימה, עשינו סיור ברכבת. ראינו את הרפת. ונכנסנו למוזיאון שמספר על תולדות הקיבוץ, ויש גם מוזאון הטרקטורים שהילדים יעופו עליו.

חצר הראשונים מורכבת ממספר מבנים הכוללים מבנים מקוריים ושיחזורים  של מבנים של החצר המקורית של קיבוץ עין שמר, בית האבן, צריף המגורים , סככת כלים חקלאיים, מגדל המים, באר וחדר האוכל המקורי. במופע אור קולי קליל  תצפו  בהסטוריה של הקיבוץ שלאחריו הסבר רציני  ומשעשע  כאחד על אורח החיים באותה התקופה על ידי מדריכי המקום.

יצאנו לאפות לחמניות בתנור לבנים עתיק אותם נקבל לאכול חמות מהתנור ונסענו בקיבוץ עם עגלת נוסעים רתומה לטרקטור, ביקרנו ברפת המשכנו לתחנת הרכבת הטורקית בה יצאנו למסע מסביב לשדות הקיבוץ עד התחנה הסופית שם ירדנו יחדיו  מהרכבת (נשמע קשה?!…).

אם טרם ביקרתם באתר חצר הראשונים בקיבוץ עין שמר, תבואו יחד  עם החברים, משפחה נכדים ילדים. כולם יהנו. .