בואו לחזור במנהרת הזמן בחנוכה

 חנוכה לכל המשפחה

במוזיאון חצר הישוב הישן





30.11-6.12.2021

בירושלים בפינה קסומה יש מקום שבו תפגשו את העבר של מדינת ישראל. תגלו במה ילדים שיחקו. איזה בגדים לבשו  אגלה לכם סוד קטן יש שם שמלה שתפרו אותה משק של אוכל. יש עליו אפילו חןתמת על השק. פגשנו שחקנים ששיחקו בתפקיד שדכן ופגשנו את הכלה שלא רצתה להתחתן עם המשודך לה. מה עלה בגורלה ? האם התחתנה או שמה ברחה את זה תגלו כשתגיעו לשם. 






אז מה הולך להיות בחנוכה ?

בואו לראות את החנוכיה שהכינה במו ידיה כלה לחתן שלה עבודת יד נפלאה.




סיורי חנוכיות בסמטאות הרובע היהודי * אלוף הסביבונים * תצוגת חנוכיות ייחודיות ומקוריות * נס חנוכה של שלוימלה השדכן – הצגה משעשעת לכל המשפחה * מפגש מסקרן עם אמן מגזרות נייר * סיורים מודרכים במוזיאון * סדנת יצירה לילדים * משחקי ילדות של פעם ועוד..

 

אוהבים לשחק בסביבונים? רוצים לצאת לסיור חנוכיות מסקרן? מוזיאון חצר הישוב הישן ברובע היהודי בירושלים מזמין את הקהל הרחב מידי יום במהלך חופשת החנוכה למגוון פעילויות מיוחדות מותאמות לכל המשפחה. 

המוזיאון הייחודי הממוקם במבנה היסטורי בן 500 שנה ברובע היהודי בירושלים מתעד את הווי החיים של אנשי הישוב הירושלמי הישן ובו תצוגה ייחודית של אוסף חנוכיות מקוריות, סביבונים ועוד. כמו כן נפתחה השבוע במוזיאון תערוכה חדשה –"מושב זקנים" סיפורם של זקני ירושלים בין 1840-1948. 

 

בין הפעילויות:

 

סיור מודרך בתצוגת החנוכיות המקוריות במוזיאון ביניהן:

מנורת חנוכה "בצלאל" שניתנה ליחיא יהוד שעבד כסופר סת"ם ב'בצלאל' על ידי זאב רבן וגור אריה אמני בצלאל; מנורה עשויה קופסה שהכילה סיגריות למכירה; מנורה עשויה חרוזים משנת 1896 שהכינה כלה לחתנה; מנורה עשויה מקופסת קק"ל; מנורת חנוכה של יהושע כהן שהיה בשבי הירדני עם אביו במלחמת העצמאות ועוד.

 

אלוף הסביבונים

משחקי סביבונים ומשחק אינטראקטיבי חיים כמו פעם בירושלים.

 

סדנת יצירה

הכנת קופה אישית לדמי חנוכה שאותה לוקחים הילדים כמתנה לאחר הסדנה.

 

להיות ילד בארץ ישראל

משחקי ילדות משנות הארבעים מאוסף המוזיאון: דומינו, תוצרת הארץ, למך והדב השחור, לטייל בארץ, פנס הקסם ועוד.

 

נס חנוכה של שלוימלה השדכן

הצגה  משעשעת לכל המשפחה..

תלאותיו של שלומ'ל השדכן הירושלמי הוותיק בדרך לשידוך האחרון... מבוסס על סודות משפחתיים שהירושלמים לא רוצים לגלות .   שחקנים: איה לופט ואדוארד שפרוכמן     כלול במחיר הכניסה למוזיאון בתמיכת עיריית ירושלים

 

חמישי 2.12.21 בשעה 13:00 - מפגש והדגמה לחנוכה עם אמן מגזרות הנייר נפתלי מזעקי במסגרת התערוכה "קהלת" בה מוצגות מגזרות נייר שיצר מזעקי ממגילת קהלת. בתערוכה מוזמן הקהל למסע בסיפור המגילה, לעקוב אחר האותיות, החי, הצומח והדומם.

 

בעקבות האור - סיור חנוכיות תיאטרלי

תאריכים: נר ראשון 28.11.21, 30.11.21, 2.12.21 – בשעה 16:00

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה