מעטפות פילו במילוי כבדים ופרגיות!

 לכבוד ראש השנה 'עוף טוב' מגישה מתכון חגיגי למנה ראשונה מושלמת:



באדיבות: מערכת FOODY | מתכון: מלי זיידמן

·        העופות של 'עוף טוב' גדלו ללא אנטיביוטיקה, ומוצריה הם היחידים עם הסימון הירוק של משרד הבריאות

את ארוחת החג של השנה החדשה מומלץ לפתוח במנה חגיגית ויפהפייה של מעטפות אישיות במילוי בצל מטוגן, כבדים ופרגיות עם רוטב יין אדום מתקתק.

מעטפות פילו במילוי כבדים ופרגיות

12 מנות | מתכון: מערכת FOODY | מתכון: מלי זיידמן

מצרכים:

1 חבילת עלי פילו

1/2 חבילת כבד עוף, מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה

1/4 חבילת שווארמה פרגית, מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה

1 כף שמן זית

1 בצל גדול פרוס

חופן צימוקים בהירים

4 כפות דבש

2 כפות חומץ בלסמי

1 כפית מלח

1/2 כפית פלפל שחור

תרסיס שמן זית

לרוטב:

1/2 כוס יין אדום

1/2 כוס סוכר

1/4 כפית מלח

2 כפיות קורנפלור

2 כפות מים

אופן הכנה:

1.     מכינים את המילוי: ממליחים את הכבדים וצולים אותם על רשת מעל אש גלויה, עד שהם מוכנים. מעבירים למשטח עבודה וקוצצים אותם לחתיכות קטנות בעזרת סכין חדה.

2.     קוצצים גם את הפרגית לקוביות קטנות. מחממים את השמן במחבת רחבה ומטגנים בו את הבצל כ-5 דקות. מוסיפים את קוביות העוף ומטגנים עד הזהבה. מוסיפים את הצימוקים והכבד, מערבבים דקה. מוסיפים את הדבש, החומץ, המלח והפלפל, מקרמלים יחד כ-2 דקות ומכבים את האש. מסננים את הנוזלים לקערית ושומרים בצד. מקררים את המלית בנפרד.

3.     מכינים את המאפה: מוציאים עלה פילו מהאריזה, ומכסים את העלים הנותרים במגבת לחה. מרססים את העלה בתרסיס שמן זית. לוקחים עלה נוסף, מניחים על העלה המשומן ומרססים גם אותו. חוזרים על הפעולה עם עלה שלישי. אם העלים נקרעים קצת, זה לא נורא. פשוט מסדרים אותם זה על גבי זה. לא יראו את הקרעים בסוף.

4.     חותכים את העלים לארבעה ריבועים שווים, ומניחים על כל ריבוע כף מהמלית שהתקררה. מרימים את השוליים ומהדקים אותם לצורת שקיק. חוזרים על הפעולה עם שלושה ריבועי בצק נוספים, ויוצרים עוד 4 שקיקי פילו באותו האופן. מעבירים את השקיקים בזהירות לתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה, ואופים כ-20 דקות בתנור  שחומם מראש ל-180 מעלות, עד הזהבה.

5.     מכינים רוטב: שופכים לסיר את הנוזלים ששמרנו בשלב 2, מוסיפים את היין אדום, הסוכר והמלח. מבשלים על אש נמוכה כחצי שעה. ממיסים את הקורנפלור בשתי כפות מים ומוסיפים לסיר. בוחשים עד שנוצר רוטב סמיך. מגישים את המאפה ומזלפים מעליו רוטב.

מילה של מלי: את המלית אפשר להכין יום מראש ולהרכיב את המנה בסמוך להגשה. אגב, המלית מתאימה מאוד גם לבצק עלים וגם לבצק פריך.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה