בצק פריך ללא גלוטן

בצק פריך לכל מטרה ללא גלוטן



החומרים:
2 כוסות  קמח 'קונדיטור'
3/4 כוס קמח טפיוקה  או קמח חומוס
175 גרם חמאה
1 כפית מלח
1 ביצה

אופן ההכנה:

1. במיקסר מעבדים את חומרי הבצק: הקמחים, חמאה והמלח. מעבדים עד לקבלת תערובת אחידה, מוסיפים את הביצה וממשיכים בעיבוד דקה נוספת.
2. מאחדים את הבצק לגוש, עוטפים בניילון ומעבירים למקרר ל-10 דקות.
3. מוציאים את הבצק מהמקרר ומהדקים אותו על גבי תבנית עגולה משומנת קלות (פיירקס או סיליקון) בידיים (אם הבצק דביק ניתן לפזר קמח 'קונדיטור' על הבצק ולהדק אותו).
4. דוקרים את הבצק במזלג ומכניסים לתנור בחום של 180 מעלות לאפיה קצרה עד שמשנה את צבעו טיפונת.

הערה: אם רוצים בצק פריך מתוק יש להחליף את המלח ב-3/4 כוס סוכר חום ושקיק סוכר ווניל.

  קיש בטטה אם תרצו תשתמשו בבצק הפריך כתחתית ואם לא אפשר לאפות לפי הסדר הנ"ל בתאבון


קיש בטטה ללא גלוטן המצרכים: 2-3 בטטות בינוניות קלופות וחתוכות לפרוסות 1/2 ס" .מ 4 כפות שמן זית 6 ביצים גדולות 3 כפות גדושות קורנפלור 1 כוס חלב 100 גר גבינה %9 150 גר גבינת שמנת %30 100 או קוטג' %5 ) 100 גר לבנה 100 גר גבינה צהובה מגורדת 1 גביע שמנת חמוצה קורט אגוז מוסקט טחון. הוספתי עדשים מונבטות לא מרגישים אותם אבל מוסיפים צבע זתים פרוסות וגרגיר תירס טעים מאוד.

 אופן ההכנה: לחמם את התנור ל200 מעלות לשים את פרוסות הבטטה ושמן הזית בכלי למיקרוגל לכסות ולבשל על החום המרבי 5 דקות - הבטטה צריכה להיות רכה מעט . להניח להצטנן מעט ובינתיים להכין את הבלילה: לטרוף את הביצים ( אני משתמש במיקסר) להציב את הקורנפלור במחצית מכמות החלב ולהוסיף לביצים , להוסיף את הגבינות אחת אחרי השנייה כשהמיקסר ממשיך לערבל. להוסיף את שארית החלב לבסוף להוסיף מחצית מהגבינה הצהובה ולהוסיף את אגוז המוסקט. לשים את הבטטות בתבנית 28 ( אני משתמש בתבנית סיליקון ) לשפוך את הבלילה לערבב כדי שהבטטה תצוף בתוך הבלילה . לפזר את שארית הגבינה הצהובה ולקשט בפרוסות בטטה חצויות. לאפות במרכז התנור 25-30 דקות עד שהקיש יציב . לצנן מעט להוציא מהתבנית ולהגיש חמים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה