כעכים מלוחים מבית סבתא


כשהייתי קטנה הייתי יושבת עם סבתא שלי ליד מכונת העוגיות  או הבשר לא משנה איך תקראו למכונה אבל אני הייתי יושבת ומסובבת את המכונה וסבתא שלי היתה מעגלת את קצוות העוגיות ומכינה כעכים מתוקים ומלוחים.סבתי נפטרה מזמן אבל געגעוי לעוגיות הללו נתנו לי לנבור ולחפש את המתכון הכי קרוב בטעמים אל תותרו על זרעי השומר הכוסברה זה נותן את הטעם המוכר והטעים המיחד את העוגיות הללו בתאבון ספרו לי איך יצא לכם. תלחצו תראו סרטון שלי מכינה עוגיות





בצק
420 גרם (3 כוסות) קמח מנופה שופרסל
150 גרם חמאה רכה
5 גרם (1 כפית) אבקת אפייה
10 גרם (1 כפית) שמרים טריים
70 גרם (1/2 כוס) שומשום מלא שופרסל
10 גרם (1 כף) מלח

80 מיליליטר (1/3 כוס) מים
80 מיליליטר (1/3 כוס) שמן שופרסל
זרעי שומר קימל זרעי כוסברה אלה שנתנו את הטון לטעמים של פעם



לציפוי:
2 ביצים טרופות
70 גרם (1/2 כוס) שומשום
70 גרם (1/2 כוס) שומשום שחור

  1. אופן ההכנה:
  2. מכינים את הבצק ומתפיחים: שמים את כל החומרים בקערת מיקסר עם וו לישה ולשים 4-3 דקות עד לקבלת בצק רך.
  3. מכסים את קערת המיקסר במגבת ונותנים לבצק לנוח כשעה בטמפ’ החדר כדי שיהיה נוח לעבודה.
  4. מגלגלים ומעצבים: מחלקים את הבצק ל-3 חלקים שווים ומגלגלים כל חלק לגליל בקוטר 3 סנטימטר. חותכים את הגלילים לפרוסות בעובי 1 סנטימטר, מגלגלים כל פרוסה לגליל בקוטר 1 סנטימטר ומהדקים לטבעת.
  5. מצפים ואופים: מערבבים בקערית את שני סוגי השומשום. טובלים כל טבעת בביצה טרופה ולאחר מכן בתערובת השומשום. מרפדים תבניות בנייר אפייה ומניחים את העוגיות במרווחים של 11/2 סנטימטר. אופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות כ-35 דקות עד להזהבה קלה.
  6. מצננים ושומרים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר עד 10 ימים. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה