שלושה ספרים לילדים

 גרב לארוחת ערב מאת דן קנטר


סִיסוֹ הַסּוּס וּבָזִי הַבַּרְוָז הֵם חֲבֵרִים טוֹבִים, דְּמוּיוֹת הִתּוּלִיּוֹת שֶׁמִּתְחַבְּרוֹת עַל אַף הַשֹּׁנִי בֵּינֵיהֶן לִסְעוּדָה מוּזָרָה: 
גֶּרֶב לַאֲרוּחַת עֶרֶב. 
הַסִּפּוּר מְחֹרָז לְהַפְלִיא, מְשַׁעֲשֵׁעַ וּמְהַנֶּה, וּמַעֲבִיר מֶסֶר חָשׁוּב עַל כָּךְ שֶׁאֵין לְהִסְתַּכֵּל בַּקַּנְקַן אֶלָּא בְּמָה שֶׁיֵּשׁ בּוֹ.
הַחֲבֵרוּת הָאַמִּיצָה עוֹמֶדֶת בְּמֶרְכַּז הַסִּפּוּר, וּמְתָאֶרֶת קֶשֶׁר שֶׁשּׂוֹרֶרֶת בּוֹ אַהֲבָה לְלֹא תְּנָאִים וְשֶׁבּוֹ מְקַבְּלִים אֶת הָאַחֵר בְּלִי שִׁפּוּטִיּוֹת, בְּחֶמְלָה וּבְשִׂמְחָה.

לרכישה ליחצו כאן


הצב מחפש בית מאת דוד הראל



  • זֶהוּ סִפּוּר עַל צָב ”אָבוּד” הַמְּחַפֵּשׂ בַּיִת לָגוּר בּוֹ. בְּמַסַּע חִפּוּשָׂיו הוּא פּוֹגֵשׁ חֲבֵרִים וּמַצִּיעַ לָהֶם לְהִתְגּוֹרֵר אִתָּם. חֲבֵרָיו דּוֹחִים אֶת הַצָּעָתוֹ, כִּי מְגוּרִים מְשֻׁתָּפִים עִמָּם אֵינָם הֶגְיוֹנִיִּים, וְהֵם חוֹשְׁבִים שֶׁהוּא מִתְנַהֵג בְּאֹפֶן מוּזָר מִשּׁוּם שֶׁהֵם יוֹדְעִים מַשֶּׁהוּ שֶׁהוּא אֵינוֹ מוּדָע לוֹ. הַצָּב נֶעֱלָב וּמַרְגִּישׁ דָּחוּי, וְרַק הַפִּיל מֵאִיר אֶת עֵינָיו וּמַחְזִיר לוֹ אֶת הַבִּטָּחוֹן בְּעַצְמוֹ. הַסִּפּוּר עוֹסֵק בַּצֹּרֶךְ שֶׁל יְלָדִים לְהִשְׁתַּיֵּךְ, וּבַחֲשִׁיבוּת שֶׁבִּתְחוּשַׁת חֹסֶן פְּנִימִי וְעָצְמוֹת פְּנִימִיּוֹת, שֶׁאֵינָם תְּלוּיִים בְּשׁוּם דָּבָר חִיצוֹנִי. בַּחֲרִיזָה נִפְלָאָה וּבְקֶצֶב נָעִים וְסוֹחֵף מְתָאֶרֶת דּוֹר הַרְאֵל עַד כַּמָּה נָחוּץ אוֹתוֹ טִפּוּח עַצְמִי אֵיתָן וְעָצְמָתִי שֶׁאֵינוֹ תָּלוּי בְּאִשּׁוּרִים מֵהַסְּבִיבָה.

לרכיעשה ליחצו כאן

חתולה ושלום מאת נורית ישראלי


תָּמָר מִתְגּוֹרֶרֶת בְּקִבּוּץ קָטָן וְשָׁלֵו בִּדְרוֹם הָאָרֶץ, אֶלָּא שֶׁלְּפֶתַע שֻׁגְּרוּ טִילֵי קָסָאם לְעֵבֶר הַקִּבּוּץ וְהֵפֵרוּ אֶת הַשֶּׁקֶט. אֶת כָּל מָה שֶׁעָבַר עָלֶיהָ בְּאוֹתָם יָמִים, הִיא מְסַפֶּרֶת לְסָבָתָהּ, שֶׁמַּעֲלָה זֹאת עַל הַכְּתָב.
"חֲתוּלָה וְשָׁלוֹם" הוּא תִּעוּד מְרַגֵּשׁ וְנוֹגֵעַ לַלֵּב שֶׁל חַיִּים בְּצֵל הַקָּסָאמִים מִבַּעַד לְעֵינֶיהָ שֶׁל יַלְדָּה בַּת שֶׁבַע, שֶׁעֲדַיִן מְקַוָּה וּמַאֲמִינָה שֶׁהַשָּׁלוֹם יַגִּיעַ, וְלֹא תִּהְיֶה עוֹד אַלִּימוּת. 

נוּרִית יִשְׂרְאֵלִי הִיא אֵשֶׁת חִנּוּךְ, בּוֹגֶרֶת הַחוּג לְסִפְרוּת וּבַעֲלַת תֹּאַר שֵׁנִי בְּחִנּוּךְ מֵהָאוּנִיבֶרְסִיטָה הָעִבְרִית בִּירוּשָׁלַיִם. הוֹצִיאָה לָאוֹר שְׁמוֹנָה סִפְרֵי לִמּוּד, שְׁנֵי רוֹמָנִים לִמְבֻגָּרִים וְאֶת סֵפֶר הַיְּלָדִים "שַׁי אֵינוֹ שׁוֹמֵעַ".
"חֲתוּלָה וְשָׁלוֹם" הוּא סֵפֶר הַיְּלָדִים הַשֵּׁנִי פְּרִי עֵטָהּ.


איך נעזור לילדינו להתמודד עם מצבי טראומה?

התמודדות עם מצבי טראומה היא לא רק נחלתם של תושבי יישובי עוטף עזה, אלא של כל אדם וכל ילד שחווה

אירוע קשה אשר אינו בשליטתו ואין באפשרותו לשנותו, ובמיוחד אם האירוע מתמשך לאורך תקופה ארוכה. אירוע

שכזה עלול לגרום אצל חלק מהאנשים להתפתחות טראומה מורכבת. החיים ביישובי עוטף עזה הם ללא ספק

הדוגמה לכך. ירי קסאמים, אזעקות צבע אדום, בלוני נפץ, "בילוי" זמן ממושך בממ"ד ועוד, כל אלה הם אירועים

מתמשכים התלויים בגורמים חיצוניים והילד או המבוגר לא יכולים לעשות דבר על מנת לשנות את הסיטואציה אלא

רק להקל עליה.

הספר "חתולה ושלום" מנסה להקל ולרכך את הסיטואציה על ידי שמונה עקרונות מנחים.

כל העקרונות הללו מוטמעים בתוך הסיפור:

 .מתן לגיטימציה לכל התגובות ההתנהגותיות והרגשיות ש"נולדו" בעקבות המצב. מותר לפחוד, לבכות, לכעוס,

כל אלה הן תגובות טבעיות, אשר משותפות להרבה ילדים. חשוב לתת לילד תיקוף של רגשותיו ותחושותיו לצד

הסבר שזו תגובה נורמלית למצב בלתי נורמלי וכי גם אחרים חשים דברים דומים.

 .יש לספק לילדים מידע על המתרחש, ולהתאים אותו לגיל ולרמת הילד ולמידת העניין שהוא מגלה.

לרכישה ליחצו כאן


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה