חנות קטנה ומטריפה!


לכבוד יום הולנטיין  שמתקרב אלינו , והקורנה המשתוללת .החלטתי להזמין מהאתר של פרח ראסלן הפתעה טעימה. והכנתי לבעלי ארוחת בוקר חגיגית מאפה עם שמן זית וזעתר ממש טעים . לצד גבינות ותה טעים עם ורדים. ויצאנו אל גינת ביתנו לארוחת בוקר טעימה .

 רוצים גם ? תגיעו לחנות בית אל מונה  ושם תוכלו להרכיב לכם מארז חגיגי. כפות עץ להכנת מעמול, כלי מטבח מעץ זית, שמן זית ותערובות תבלינים אותנטיים שיחממו לכם את הבית. גרים רחוק? יש משלוחים.






 פרח רסלאן ,  כוכבת מאסטר שף לא עוצרת ומשיקה מיזם חדש " בֵּית אֶל מוּנֶה " - חנות קטנה ומטריפה לכלי בית מעוצבים מעץ זית , תערובות תבלינים מקוריים ומוצרי מזון ביתיים מהמטבח הדרום לבנוני . החנות ממוקמת בצמוד לכנאפה כעכ שהפך מקור עלייה לרגל למטיילים בצפון .




"המטבח הוא לב הבית, שם הכל קורה. וכפי שאני מדויקת בבחירת המוצרים שלי בבישול אני מאמינה שכלי המטבח ההגשה והתבלינים המרכיבים את המנות צריכים להיות תואמים לאישיות העובדים בו בין אם הם שפים מקצועיים או חובבי בישול. מתוך החשיבה הזו והמסורת על פיה גדלתי פתחתי את בית אל מונה - שהוא למעשה סוג של מזווה, מקום אחסון של כל מה שטעים בבית."

בית אל מונה של פרח רסלאן  היא חנות בוטיק לכלי בית מעץ זית, מוצרי מזון ותבלינים בלאדי. כל כלי המטבח בחנות מעוצבים ומממותגים ועשויים בעבודת יד. מוצר הדגל הם תבניות המעמול , או אם תרצו תבניות מורשת. התבניות עשויות מעץ אשור פרי עיצובה של פרח, המתבסס על תבניות המעמול המסורתיות שעברו בירושה במשפחתה.

בניגוד  לתבניות המעמול , שאר המוצרים עשויים עץ זית , מוחלקים, משויפים ומצופים בגימור שמן.. וכל מוצר בחנות נראה פשוט יצירות אמנות . הכלים אינם שבירים, עמידים בחום גבוה ולא נמסים במחבת ללא השגחה וניתן לערבב באמצעותם את החומרים הסמיכים ביותר ולגרד מזון שנדבק לתחתית התבנית. טיפ קטן מפרח : "ליטוש עדין מדי פעם יסיר מהם סימני צריבה וכתמים."

בין המוצרים בבית אל מונה: קרשי חיתוך בגדלים שונים ,שלל קערות וקעריות , מסחטת לימון, כפות בישול והגשה  מצקות וליין של תבלינים מהמטבח הדרום לבנוני כמו : תבלין אורז וממולאים, מחלב, כמונה – תערובת תיבול דרום לבנונית אוטנטית, סומק טהור , שבע בהרט, תערובת זעתר בלאדי וגולת הכותרת שמן זית שנמזג על ידי הקונה עצמו לבקבוק לפי בחירתו.

ועוד קצת מסורת

מונה הוא מנהג בלאד א-שאם לשמר מזון בשיטות שונות ולאגור אותו לימי החורף או לימים שאותו מזון חסר במשך השנה. אל-מונה הוא שם לכל המזונות והמאכלים המשומרים, ובהם: ירקות, פירות, דגנים, קטניות, גבינות, חמוצים, ריבות, חמאה, שמן וחומץ, מיצים ותרכיזים, פרחים ועשבי תיבול. מקום האחסון נקרא “בית אל-מונה” – “החדר הטעים”, והוא נחשב לברכת הבית.

בֵּית אֶל מוּנֶה: https://farahraslan.com/shop/




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה