כשהקן מתרוקן!

לאחרונה בני הצעיר בן הזקונים שלי התחתן והקים בית בישראל. בשעה טובה ומזל טוב.
ומאז ביתי מהדהד בתחושת בדידות וריקנות שמעולם לא ציפיתי לה. בעלי ואני חשים פתאום מבוכה ואי-נוחות זה במחיצת זו. אני מניחה שלא שמתי לב כמה משיחתנו היומיומית נסבה סביב הפרטים הטכניים של חיי ילדינו, וכעת אין תחליף לנושא זה. לפעמים זו הקלה להיעלם לתוך ספר או עיתון ואפילו לא להעמיד פנים שאנו מנסים לשוחח. כיצד אוכל לשבור את השתיקה המעיקה?



במהותם, חיי הנישואין מתחילים כקן ריק. אך כדי להפוך להורים אפקטיביים, בני-זוג צעירים חייבים למתוח את יכולת ההתמקדות שלהם כדי לענות על צרכיהם של ילדיהם. כמו האלסטיות ההולכת וגוברת של גומי, הגעתו של כל ילד משנה את הדינמיקה הזוגית. צרכיה של המשפחה הגדלה והולכת ממלאים את התפקיד המרכזי. אולם ברגע שהילדים מתחילים לעזוב את הבית, הגומי שנמתח צריך עכשיו להתכווץ לאט לאט בחזרה. חיוני עכשיו לבסס מחדש את מערכת היחסים בין בני הזוג כדבר המרכזי בעל עדיפות ראשונה במעלה.
בשולחן המשפחתי המלא מפה לפה, איש לא ישים לב אם לאבא ולאמא אין הרבה לומר זה לזה. אך בשולחן לשניים, אין רעש של אף אחד שניתן להסתתר מאחוריו. הדרך הטובה ביותר לוודא שבני זוג מסוגלים לנהל שיחה משותפת בעצמם, היא לוודא שהם יקדישו זמן לטיפוח הקשר הזוגי שלהם לכל אורך שלב ההורות. בעל ואישה, אסור שיתנו לקשר שלהם להיקבר בתוהו-ובוהו של חיי המשפחה. זוהי האסטרטגיה הבטוחה ביותר להקלה על המתח בשעת המעבר חזרה לקן ריק.
עם זאת, אפילו במצבך, את יכולה עדיין להפיח חיים חדשים וחיוניות מחודשת במערכת היחסים שלכם. התחילי בכך שתדברי עם בעלך בגילוי לב על הבדידות ועל אי-הנוחות שאת חווה. האם גם הוא מרגיש כך? אפילו שיחה פשוטה כזו עשויה לסלול את הדרך לתחושת קירבה גדולה יותר.
בחרו בפעילויות חדשות ששניכם תוכלו לעשות ביחד. האם בעלך היה רוצה ללכת יחד לסדרת הרצאות בערב, להופעה כלשהי או לשיעורי בישול? שוחחו על האפשרויות שלכם. תכננו חופשה אמיתית, לא ביקור אצל בנכם  ללא הודעה מוקדמת .אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם לצאת לחופשה ביחד, דמיינו לאן הייתם נוסעים אילו היה לכם הכסף לכך. התמקדו בהזדמנויות ללמידה ולצמיחה שפתוחות כעת בפניכם, כזוג.
התחילו לדון שוב ברעיונות שונים. הכיני מחשבה מעניינת או פיסת חדשות ראויה ושתפי אותו בשעת הארוחה. אם תמיד אכלתם יחד כמשפחה בחדר האוכל, התחילו לאכול ביחד במטבח. אם תמיד אכלתם, כמשפחה, במטבח, העבירי את ארוחתכם לחדר האוכל וערכי את השולחן בסט הפורצלן היפה שלכם.
החברה המערבית מעריצה צעירים, אך התורה תמיד רחשה הערכה וכבוד לזקנים דווקא, ולחוכמה הבאה עם נסיון החיים. למדו ליהנות משלב זה בחייכם, והאושר יסלול את הדרך לקירבה גדולה יותר ולחוויות עשירות בתחום הזוגיות..ואיזה כיף שיש שבת וטאנחנו שומרים שבת . וכשהם באים לשבת אז זה ממש פנסיון מלא ישנים ונישארים עד מוצאי שבת וחג. הנכדים ממלאים בשחוק ורעש את הבית. ושוב חוזרים לביתם. ושוב מתגעגעים עד לפעם הבאה. תהנו מהשקט . כי הרעש יחזור שוב ושוב כשהנכדים באים לביקור.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה