"הדוב וחבריו' מאת יאיר וידה!

יאיר וידה מחבר הספר "הדב וחבריו," הוא  סבואיש עסקים עתיר דמיון, הנוהג להקריא לנכדיו ספורים לפני השינה .לאחר שסיים להקריא לנכדו אסף את כל סיפורי פו הדב ואסף בקש: "עוד סיפורים אבל חדשים!" המציא לו יאיר וידה ספורים חדשים שברא בדמיונו, עם דמויות חדשות .

אז מי יש לנו כאן בחבורה? דבי דבש, ארנב גזר, ללה הכלבה, קופיף, חמור, לילית, חברים נוספים ובראשם הילד אסף. התוצאה :"הדב וחבריו," כסבתא  גם אני נוהגת לספר סיפורים לנכדיי.ואני תמיד משנה את.שם גיבור הסיפור לשמות נכדיי והם מתלהבים מזה.כאילו הסיפור נכתב עליהם. רב עלילות שמסעירות את דמיון הילדים. אסף שהתאהב מיד בסיפורי סבו בחר את השם לאסופת הספורים וביקש שיודפסו כספר ."הדב  וחבריו" שנולד בימים אלה יצא לחנויות הספרים.

דבר המחבר יאיר וידה: "הדב וחבריו" מקנה ערכים באמצעות ההרפתקאות שחווים גיבוריו. לא בגדי בחרנו אסף ואני את שם הספר הדב וחבריו. חברות הינה ערך חשוב לילדים ולאורך כל הספר שומר אסף על יחסי חברות טובים עם חיות היער. הוא דואג לשלומן, לרווחתם, מוצא דרך להביא דבש לחברו הדובי, מציל את הדובי מזרועות התנין, מציל את חיות היער הקטנות מצפורני הצבוע ועוד…

כערך מוסף מובא בספר דגש על ערך ה "עזרה לזולת ואכפתיות מאחרים." כמו למשל כשדובי דבש הרעב מתכנן להיכנס לנחל לתפוס לעצמו דגים לארוחה, מגלה החמור דאגה רבה לשלומו, וכשהדב נופל למים, מיד יוצאת הכלבה השחורה להזעיק את אסף לעזרה . בסיפור אחר, הנמר מגלה דאגה מפני שהצבוע מאיים לפגוע בחיות הקטנות של היער, ויש חברים שמסכנים את עצמם למרות הפחד, ומתגלים במעשה גבורה למען חבריהם. הדובי שמסכן את חייו להציל את אסף מ"החיה המאיימת."

ערך נוסף המובא בספורים הוא "אל תבייש את חברך." אל תלבין פניו ברבים. ואת זאת עושה אסף באחת ההרפתקאות כשהתגלתה האמת מאחורי ה"אריה המאיים. "

הספר כולו מדגיש את החוויה של השותפות עם חברים, נושא שכל ילד יזדהה עמו וירגיש כאילו כתבו את הספר עליו. לכן מובטח לכם שהילדים יאהבו לחלוק את רגשותיהם ותחושת השותפות עם אסף והרפתקאותיו עם חבריו. הנכד שלי וחבריו אוהבים מאוד את הספר "הדב וחבריו."

באתר הוצאת חלבלוב 74 ש"ח בחנויות ספרים

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה