יום הולדת לאגסים!

לכל אחד יש יום הולדת, גם לאגסים!

יום האגסים הבינלאומי ייערך ב- 1.12.2018



יום האגסים הבינ'ל יתקיים מסביב לגלובוס ב-1.12.2018. יום ההולדת המיוחד הזה הוא ביוזמת מועצת מגדלי האגסים האמריקאית שמייצגת 16,000 מגדלי אגסים במדינות אורגון וושינגטון בצפון מערב ארה'ב.

יום האגסים העולמי יתחיל בניו-זילנד ומשם יתגלגל דרך אוסטרליה ליפן, וממנה למדינות מזרח אסיה כמו סין, ויאטנם ואינדונזיה, ימשיך להודו ולמדינות המפרץ, אלינו לישראל יגיע בשעות הצהריים שלנו:  בשבת 1.12.2018, וימשיך לאירופה, יחצה את האוקיאנוס האטלנטי למדינות דרום אמריקה ויסתיים בחוף המערבי של ארה'ב.

ידוע לכל כי מי שאוכל דרך קבע אגסים נהנה גם מהטעם הנהדר שלהם, וגם נהנה מצריכה מוגברת של סיבים תזונתיים, ויטמין C, נחושת, מגנזיום ואשלגן. מי שאוכל אגסים טריים נהנה מספיגה נמוכה של סוכרים, הימנעות מהשמנה, פחות שומן חד-רווי ושומן רווי. סיבים תזונתיים הם מרכיבים מניעתיים חשובים בתזונה נגד מחלות כרוניות רבות, ובין השאר מועילים למטבוליזם של הגלוקוז וניהול סוכרת.

ביום האגסים הבינ'ל יערכו מבצעי מכירות ואירועי תרבות מיוחדים בכל מדינה אליה יגיע החג בהתאם למיקומה בשעון העולמי. מיליוני אנשים יחגגו את יום האגסים הבינ'ל. חלקם פשוט יקשטו את השולחן בקערת אגסים צבעוניים, ירוקים, אדומים וחלודים. רבים יאכלו אגסים טריים וייהנו מטעמם המיוחד והעסיסיות שלהם ורבים יכינו מתכונים שונים שכוללים אגסים.

לפניכם מבחר מתכונים נהדרים ליום האגסים באדיבות יובל בר-נר ,'איש האגסים':

נסו להכין 'אגס סנייה', מתכון ייחודי לישראל שמשלב את הסנייה הישראלית עם אגסים טריים. מתכון ישראלי מקורי שיש לו כבר אוהדים רבים.



אגס סינייה- אגס ממולא בשר טחון וטחינה באדיבות יובל בר-נר

5 מנות




·         5 אגסים בשלים

·         3 כפות שמן זית

·         1 בצל קצוץ

·         500 גרם בקר/טלה טחון

·         חצי כפית בהרט

·         רבע כפית קינמון

·         60 גרם צנוברים

·         מלח ופלפל

·         טחינה מוכנה לפי הטעם

 

אופן הכנה:

מטגנים במחבת, בשמן הזית את הבצל הקצוץ עם הצנוברים עד הזהבה. מוסיפים את הבשר הטחון ומוסיפים לטגן תוך ערבוב עד שהבשר מבושל ומפורר. מתבלים תוך כדי בתבלינים. טועמים ומתקנים תיבול. מצננים את התערובת.

חוצים אגסים לאורכם, מנקים מהליבה והגרעינים ומוציאים גם מעט מבשר האגס כדי ליצור גומה למילוי. מחלקים את המלית בין כל האגסים וממלאים. יוצקים מעל מהטחינה ואופים בתנור.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה