שמניק סיפרו של זית אחד קטן!

במושב אחד במרכז בתוך הכרם הגדול כרם זיתים. גדל בנחת זית אחד על העץ.פה מתחיל הסיפור איך זית אחד סרבן שלא רצה להפוך לשמן זית. וכן תכירו את ארז . ארז המתכנת אם תגיעו לבית הבד תשאלו איפה ארז ואולי תפגשו את ארז מהסיפור שם בבית הבד "שמנא"





בסיפור פשוט עם איורים מקסימים לומדים ילדים בגילאי 3 ומעלה על הדרך של הזית עד הפיכתו לשמן זית וגם על חברות ועל אומץ. לכבוד עונת המסיק וחג השמן ממליצה מערכת "את זה" על הספר "שמניק" 


שמניק הוא זית קטן וחמוד, שנראה ממבט ראשון כמו כל הזיתים. הוא גר במושב קטן- מושב חגור- בכרם זיתים. שמניק נראה כמו סמיילי, וכבר בתחילת הספר הוא מצויר על רקע עצי הזית הרבים בכרם.
בטקסט קצר וקולח מתארת יפה שברון את משפחתו של שמניק ואת החברים = הזנים הרבים של הזיתים – ארבקינה, מנזלינו, פיקואל, ברנע, לצ'ינו, נבאלי ועוד,
שמניק מפנטז בקול רם על ארצות רחוקות שאליהן הוא רוצה לטוס ולטייל בהן. הוא והעץ נעשים חברים טובים שמשתפים זה את זה. שמניק מבטיח לשלוח מכתבים, הוא ממש נאחז בענף כדי לא ליפול למסיק ולהפוך לשמןץ מה קורה איתו זאת גלו בעצמכם. אם הפך לשמן זית או נשאר זית. ואולי בכלל הוא הגיע לצלחת בביתכם?............

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה