"שינה שקטה לאורח חיים בריא"

שהיינו ילדים ההורים תמיד חזרו ואמרו לנו, שחשוב שנישן כי בשינה גדלים. הם צדקו. למרות זאת, גם היום, כשכבר גדלנו, שינה טובה היא לא פחות חשובה, משום שהיא המפתח לחיים בריאים יותר ושמחים יותר. אז אם אתם מתקשים להירדם, או ששנת הלילה שלכם לא רציפה, הנה לפניכם 1טיפים שיעזרו לכם לישון טוב ולהיות אנשים הרבה יותר בריאים בגופכם ובנפשכם. שינה מתוקה! 
כולם רוצים לישון כמו תינוק. אבל מרוץ החיים לא נותן כי מחשבות על מה צריך לעשות מחר בבקר .לא נותנות מנוחה למח לישון,אז הנה כמה טיפים להרגיע את הנפש ולנסות כבר הלילה לישון טוב.



פתיחתו של סניף הולנדיה ראשון לציון במיקומו החדש ברח' רוז'נסקי 3 עמד בסימן יום השינה הבינלאומי שאבי ברססט מנכ"ל הולנדיה הוא נציגו הרשמי.
בתכנית: קבוצת המחול של מיכל הרמן שהמחישה בריקוד את המסר המרכזי של הקמפיין: להיוולד כל בוקר מחדש.
           

יום השינה הבינלאומי – ה- 17.3.207

 
אבי ברססט מנכ"ל חברת הולנדיה הוא נציגו הרשמי של יום השינה הבינלאומי בישראל

ארגון השינה העולמי הכריז על ה- 17.3.2017 כיום השינה הבינלאומי. מדובר ביום השינה המתקיים זו השנה ה- 10 ברציפות. ישראל מצטרפת ל- 72 מדינות ברחבי העולם הלוקחות חלק באירועי יום זה עם מינויו של אבי ברססט, מנכ"ל חברת הולנדיה, המתמחה בהנדסת שינה, כנציגו הרשמי של יום השינה הבינלאומי בישראל.
 
יום השינה העולמי הוא אירוע בינלאומי המחבר בין מומחי שינה בריאותית לבין הציבור הרחב כדי ליצר מודעות סביב נושא חשוב ומרכזי : שינה.

מאמצים משותפים של אנשי מקצוע בתחום השינה בכל רחבי העולם יתמקדו סביב המטרה העיקרית של יום השינה הבינלאומי והיא לייצר מודעות סביב בעיות השינה הרבות הקיימות ולעומס שהן מטילות על המצב הבריאותי.

 








·         שינה טובה מתחילה במזרן טוב – סביר להניח, שאם תצאו לקמפינג ותקימו את האוהל שלכם על אדמה סלעית במיוחד, השינה שלכם לא  תהיה כל כך איכותית. שינה על מזרן שאינו מתאים לצורת הגוף שלכם ולצרכיו, מדמה שינה בשטח כזה בדיוק. מזרון שאינו מספק לגוף שלכם בכלל ולגב שלכם בפרט את התמיכה לה הם זקוקים, יגרום לכם להתעורר מהשינה עם כאבי גב וצוואר ולהרגיש כאילו לא ישנתם. לכן, חשוב מאוד לבחור מזרון איכותי כגון מזרון ויסקו, מזרון לטקס או כל מזרון אורתופדי אחר שיספק תמיכה מלאה לגב שלכם ושיהיה לכם נוח לשכב עליו לאורך זמן.הולנדייה יצאה בהשקת מזרנים חכמים. שמאוד מומלצים.
·         ניקיון שעושה את ההבדל – לא רק איכות המזרון חשובה, אלא גם השמירה שלכם עליו. זאת משום שמזרונים יכולים להוות מצע מצוין  להתפתחות של חיידקים ולדגירה של קרדית האבק, ואלה יכולים לגרום להתפרצות של מחלות ושל אלרגיות בלתי רצויות. הקפדה על ניקיון תכוף של המזרן, הכולל ניקוי מידי של כתמים ושאיבת אבק, יוכל למזער את הסכנות שבשינה על מזרונים.
·         גם כרית צריך לדעת לבחור – אנחנו אמנם שמים דגש חזק יותר על בחירה נכונה של מזרנים, אולם גם לבחירת הכרית יש חשיבות לא מעטה בכל מה שקשור לאיכות השינה שלנו. חשוב מאוד לבחור כרית שתספק תמיכה מרבית לחוליות הצוואר, על מנת שיהיה לנו נוח ושלא נתעורר באמצע הלילה או בבוקר עם כאבי צוואר נוראיים. יש היום כריות אורתופדיות ייעודיות, המספקות תמיכה מלאה לצוואר ותורמות בצורה משמעותית לשינה רציפה ובריאה.
·         שמרו על שגרת יום – חשוב מאוד להרגיל את הגוף לשגרת יום מובנית: שעה מוגדרת להתעוררות, שעות מוגדרות לארוחות ושעה מוגדרת  לשינה. כך הגוף ידע להכין את עצמו לקראת השינה, יפריש את הורמון השינה בסמוך לשעה בה התרגל לישון ושנתכם תהיה הרבה יותר רגועה.
·         הימנעו ממשקאות מעוררים לפני השינה – משקאות כמו קולה וקפה מכילים קפאין ולכן גורמים לערנות הגוף ומומלץ להימנע משתייתם לפני  השינה. גם אלכוהול יכול לעורר ( או לחלופין להרדים ולגרום לשינה לא רציפה), ולכן מומלץ שלא לשתות אותו לפני זמן השינה. בנוסף, מאוד לא מומלץ לעשן לפני השינה, משום שהניקוטין הוא סם ממריץ שעלול להפריע לכם להירדם.
·         כושר זה מצוין, אבל לא לפני השינה – חשוב מאוד להתאמן ולשמור על כושר גופני טוב, אולם מאוד לא מומלץ לבצע את האימון לפני השינה.  האימון גורם לגוף להפריש אדרנלין והורמונים מעוררים נוספים, העלולים לגרום לכך שלא תצליחו להירדם, ולא משנה כמה עייפים תהיו לאחר האימון.
·         קומו, קומו ילדים – כשאתם מתעוררים, בין אם ביקיצה טבעית ובין אם בעזרת שעון, נסו שלא להשתהות במיטה יתר על המידה. קומו והתחילו  בשגרת יומכם, וכך תרגילו את הגוף לסדר יום קבוע שבו יש שעות מוגדרות לפעילות ושעות מוגדרות לשינה. זה לבטח יעזור לכם גם להירדם בלילה, וגם להספיק את כל מה שתכננתם...

·         לישון כמו תינוק – לא רק איכות המזרן חשובה, אלא גם התנוחה בה אתם ישנים עליו. התנוחה המומלצת לשינה בריאה היא שכיבה על צד  ימין, כשהרגליים מקופלות אל הבטן בתנוחת עובר. בתנוחה זו כדאי גם להניח כרית בין הרגליים, וכך להפחית לחץ מחוליות הגב התחתון.
·         אוכל להרגעה – חמאת בוטנים וחלב מכילים חומצת אמינו מסוימת (טריטופן), שמשפיעה על המוח ומסייעת לו בייצור סרוטונין, שמצדו מסייע  להרגעת הגוף. אם אתם מתקשים להירדם, כוס חלב חם או פרוסת לחם עם חמאת בוטנים בהחלט יכולים לעזור.
·         תכננו את המחר מבעוד מועד – הרבה פעמים ברגע שאנחנו מניחים את הראש על הכרית אנחנו מתחילים לחשוב על כל מה שאנחנו צריכים  לעשות מחר. במקום להרגיע אותנו הדבר, כמובן, מכניס אותנו למתח וגורם למוח לעבוד שעות נוספות, והגוף לא מצליח להירגע ולהירדם. לכן, מומלץ מאוד לתכנן את המחר לפני שאתם נכנסים למיטה, ולהיכנס אליה כשהראש נקי ממחשבות וכשאתם יודעים בדיוק מה מחכה לכם ביום שלמחרת.
·         קודם כל תירגעו – בגלל העובדה שחשוב להיות רגועים כדי להירדם ולישון שינה רצופה, מומלץ לבצע טקס שינה מדי לילה. הטקס יכול לכלול  תרגילי הרפיה, מדיטציה, יוגה או כל פעילות אחרת שמרגיעה אתכם, ואין ספק שהוא יסייע לכם להיכנס למיטה כשאתם הרבה יותר מוכנים לשינה טובה ורציפה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה