באוכל כן משחקים

צלחת מקושטת באוכל – לאכול בכיף


הדיאטנית אולגה רז מציגה 10 דברים שכדאי לדעת על חלב ומוצרי חלב

מחקרים אחרונים מראים שאכילת 3 מנות של מוצרי חלב דלי שומן ליום, כחלק מתזונה מאוזנת מופחתת קלוריות, יכולה לעזור בהשגת תוצאות טובות יותר בירידה במשקל ■ מתוך הספר "סודות התזונה – המדריך השלם לתזונה נכונה" בעריכת הדיאטנית אולגה רז



רז
הדיאטנית אולגה רז מציגה 10 דברים שכדאי לדעת על חלב ומוצרי חלב


מחקרים מדעיים מוכיחים, שאכילת חלב ומוצריו מפחיתה את הסיכון למחלות כמו אוסטיאופרוזיס, לחץ דם גבוה וסרטן המעי הגס.
ארגוני הבריאות ממליצים לילדים לצרוך 2 - 4 מנות חלב ביום, וזאת בהתבסס על מחקרים שמצאו קשר ישיר בין צריכת חלב לגדילה.
החלב לא רק בונה שיניים, אלא גם מקטין התפתחות עששת השן. מחקר שנערך במשך שנתיים באנגליה בקרב ילדי בית-ספר, הראה כי ההבדל העיקרי בין ילדים עם עששת לאלה שלא סבלו ממנה היה צריכה כפולה של גבינה וחלב.
למרות שגם אתם שמעתם בוודאי לא פעם טענות לפיהן חלב גורם לליחה, עד כה אין שום מחקר מדעי שתומך בטענות אלו, ומדובר בעצם במיתוס שהגיע הזמן לנפץ.
מיתוס אחר הוא דווקא נכון, מסתבר שסבתא צודקת, וחלב הוא אכן סגולה נגד נדודי שינה. הוא מכיל חומצת אמינו טריפטופן, ממנה מייצר המוח סרוטונין, האחראי בין היתר לרוגע ולשינה טובה.
לכן, חצי כוס עד כוס חלב (מחומם, עוד יותר טוב) לפני השינה יכולה להיות כדור שינה מועיל ביותר.
אותו סרוטונין במוח, המיוצר מחומצת האמינו טריפטופן שנמצאת בין היתר בחלב, אחראי גם על מצב הרוח, זיכרון ולמידה.
סובלים מריח רע מהפה נסו יוגורט. מחקר שהוצג בכנס הבינלאומי של איגוד רופאי השיניים דיווח, שאכילת יוגורט ללא סוכר פעמיים ביום, במשך שישה שבועות, הביאה לשיפור בריח הפה אצל 80 אחוז מהמשתתפים.

 קוראים יקרים  היום אני רוצה לספר לכם על משחק שיצרנו בשולחן האוכל הפרטי שלי  יש ילדים שלא מוכנים לאכול הכל כמו ירקות פירות פחממות  חלבונים כמו מוצרי חלב אז החלטתי להפוך את הצלחת למשהוא יצירתי ומשחק קשטתי את הצלחת באוכל מזין ובריא מכל אבות המזון וזה ממש הצליח הילדה אכלה את כל האוכל הפכתי את במשחק הזה למשחק יומי כל יום אני משנה את הצלחת ליצירה חדשה ואפילו היא מתלהבת לגלות מה מתחבא מתחת לאוזן או הפה . בקיצור לא משנה מאיפה באנו, בני כמה אנחנו, ואם אנחנו הולכים לגן, לביה"ס או לעבודה, כשנגלה בצלחת שלנו  קישוטים יפים שאוכלים אותם יעלה לנו חיוך .
 צלחת בשרית לארוחת צהריים
 צלחת מקושטת באוכלמה עושים כשילד לא רוצה לאכול? לעיתים, ילדים עוברים תקופה שבה לא מתעניינים באוכל וצריך לשכנע אותם לאכול. דרך אחת לעשות זאת היא להפוך את חויית האכילה לכיפית. אחת הדרכים להשיג זאת היא ע"י קישוט הצלחת. למשל: אפשר לפזר את האוכל בצורה מעניינת על הצלחת.
 מרכיבים:
  •  צלחת
  • אוכל (ירקות חתוכים וכל סוג אחר של אוכל) וגם מוצרי חלב למינהם,
  • סבלנות ויצירתיות….
 אופן הכנה:
  1.  מפזרים את האוכל על הצלחת. אפשר לעשות זאת ביחד עם הילד.אחלה יצירה וזמן איכות עם הילד.

    עכבר עכבר הישמר

     (צילום: אפיק גבאי)


    המצרכים? לחם מקמח מלא (גוף העכברים), גבינה בטעם שמנת 5% - או כל גבינה אחרת בעלת מרקם יציב (מריחת הלחם), גבינת מוצרלה (אף, אוזניים ורגליים), משולשי גבינה מותכת (לגבינה של העכברים), נבטי סויה (זנב), צימוקים (עיניים),
    מלפפון ועגבניות שרי בשני צבעים (עיטורי צלחת).

    איך מכינים? הכינו את המצרכים מראש וחיתכו לצורה המתאימה. כאשר כל החלקים מוכנים מתחילים להרכיב את המנה. התחילו במריחת הלחם בגבינה. הוסיפו עיניים, אוזניים, רגליים, אף וזנב. חיתכו את משולש הגבינה המותכת לשניים וחוררו עם קיסמים לקבלת צורה של גבינה צהובה. עטרו את הצלחת בעגבניות שרי ופרוסות מלפפון. 
      


    ינשופון לך לישון

     (צילום: אפיק גבאי)

    המצרכים? תפוח עץ (עיניים), קיווי (עיניים), תות (עיניים ועיטור צלחת), מלפפון (נוצות הגוף), גזר (רגליים), לחם (גוף וכנפיים), גבינת לבנה (ממרח לגוף), פלפל כתום (מקור), צ'יריוס (עיטורי ראש, קו הצוואר).

    איך מכינים? הכינו את המצרכים מראש, קלפו וחיתכו לצורה המתאימה. כאשר כל החלקים מוכנים מתחילים להרכיב את המנה. התחילו במריחת הלחם (מלבד הכנפיים) בגבינה. חיתכו את המלפפון לחצאי עיגולים ומקמו אותם על הגבינה. הוסיפו את הכנפיים ואת הרגליים. להכנת העיניים: חיתכו עיגולי תפוח עץ ומקמו בצלחת, הניחו עיגולי קיווי על התפוח וקצוות תות על הצלחת.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה