ידעתם שבראש השנה צריכים להתחדש בסכין חדשה סגולה לפרנסה טובה

תוכנית חסכון - איך בוחרים סכין שף

תוכנית חסכון - איך לבחור סכין שף

שלום לכם. נו, גם אתם רוצים לעבוד במטבח? אולי אפילו להופיע בתוכניות בישול? גם אני. אמרו לי שאחד מכלי העבודה החשובים הוא הסכין. יצאתי לחתוך. הישארו איתי.
דוד אברהם גרינס (שף הבית של לובלינסקי) שלום, מה שלומך?
מנחם הורוביץ: הכל בסדר.
דוד: אני מנסה לעשות הכלאה בין תפוח אדמה לבטטה. יפה?
מנחם: אני הבאתי סכינים להשחזה.
דוד: אוהו, ענתיקה. אני רוה פה אפילו גפילטע פיש משנת 45 בערך. אבל זה הרבה לפני. זה קופיץ זה משהו מיוחד.
מנחם: זה תחייה הביאה לי את זה ירושה, בדיוק לפני 25 שנים כשהתחתנו. זו הירושה שאני קיבלתי. עכשיו, אמרתי לה לקנות חדש היא אומרת לי: לא, אני רוצה להשחיז. יש לה קשר עמוק לסכינים האלה.
מנחם: מה שלומך? תזכה למצוות.
דוד: אתה יכול לחדש לו את זה?
משחיז סכינים: אני יכול לעשות את זה כמו חדש.
מנחם: כמו חדש, אז כמה זה עולה לנו?
דוד: זה 33 שקלים לכל סכין – אבל זה יוצא לך כמו חדש. אבל תחייה – את חייבת ללמוד לעבוד עם הסכינים נכון. לא שוברים עצמות עם סכין.
מנחם: צריך היום מעצבת לסכינים במטבח.
איציק שגב: בוודאי.
מנחם: יש כל כך הרבה סכינים בגדלים שונים. אדם בסך הכל רוצה סכין. איך אני יודע מה לבחור?
איציק שגב: יפה. אתה מגיע לחנות וכאן מסבירים לך מאוד יפה שהשוק באמת מתחלק לשניים. יש לנו את הסכינים הלא ממותגות מהמזרח, מסין, שהאיכות שלהן גם בהתאם. ויש לנו באמת את המותגים המוכרים, האירופאים, היפנים, שעולים בהתאם.
מנחם: אני רואה שיש לנו פה סכינים ב – 699 שקלים למול 700 ו 874 שקלים. סכין לחתוך בשר – 900 שקל?
איציק שגב: הכל חותך בשר. פה באמת יש הבדל בטכנולוגיה. אני אוכל להסביר לך לדוגמה, על הסכין הזו. זו סכין הראשונה בעולם, למעשה, שייצרו ממאה אחוז טיטניום. בן אדם שמגיע ורוצה לקנות את הסכין הטובה הראשונה שלו למטבח, בדרך כלל לא ימליצו לו לקנות סכין ב – 800 שקל. אני כן אמליץ לו לקנות סכין של מותג מוכר באמת מחיר של 100 – 200 ₪.
דוד: רוב הטעויות שאנשים עושים, הם מכניסים את הסכין לתוך מגירת סכינים. לא שומרים על הלהב. אתה רואה מה אני עושה כרגע לסכין? אני הורס אותה. נכון? תסתכל על העגבנייה שוב, עכשיו זה לא חותך. אם זה לא חתך את העגבנייה, סכין לא חדה. בשביל זה, זה אחד הדברים החשובים, אמצעי לשמור על חדות הסכין. פה יש גלגלות קרמיות שמחדדות את הסכין באותו זמן ובאותה זווית. כשאתה שם את הסכין במגירה בכדי שלא תקבל מכות, אני יכול להכניס אותה לתך מגן ואז לא קורה שום דבר.
מנחם: עכשיו, ובאיזה שלב אני מביא את הסכין אליך בכדי שתשחיז לי כמו ששלחתי את הסכינים מהבית?
דוד: כאשר ההשחזה פה למטה אתה יכול להרגיש אם הסכין דקה או עבה. כשהסכין עבה למטה, והמחדד כבר לא עושה את העבודה זה הזמן ללכת לבית המלאכה ולהביא את הסכינים.
מנחם: חברים יקרים, סכין טובה היא כלי עבודה חשוב והכרחי. איזו סכין לקנות? תלוי בשימוש בה. בכל מקרה אם כבר השקעתם, חשוב שתדעו גם איך לשמור עליה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה