בין חמלה לרשעות ובין שני חורים שחורים הולכים נגד הזרם שלושה ספרים חדשים

 רשעות וחמלה מאת עופר מזר




"בשלב מסוים אזרתי כוחות נפש והסתובבתי אל הוריי. "רוי הוא אהבת חיי," הצהרתי. אימי, שישבה לצד מיטתי, הנהנה באמפתיה, "אם אתם חפצים שאחיה את חיי מאושרת החזירוהו אליי."

"את בחורה צעירה שלא באמת מבינה את משמעותם של האירועים האחרונים," אבי השיב בטון פייסני, "את תתגברי עליו."
עשיתי הכול באותם הרגעים כדי לשמור על איפוק. נטלתי מספר שאיפות עמוקות של אוויר ודחפתי מטה את הגוש שאיים להתפרץ מתוכי. התיישבתי על המיטה, תוקעת באבי מבט נחוש. "ג'ייקוב אפשטיין. בידיך לקבוע עתה כיצד יראו חיינו. אני אמצא את הדרך להחזיר את רוי לחיי, איכשהו, מתישהו, אבל אתה תאבד אותי לנצח."


רשעות וחמלה הוא רומן מטלטל החוצה זמן, יבשות ונסיבות.
משולש אהבה, המציב את גיבוריו מול נחשול של אירועים מכוננים המעצבים את דמותם, משפיעים על חייהם הבוגרים, ומותירים בנפשם צלקות צורבות.
העלילה, הנפרשת על פני חמישה עשורים ומסופרת על ידי הגיבורים עצמם, בעין המתבונן וללא מסננים, צוללת אל מעמקי נשמתם, חוקרת את חדרי ליבם, ונוברת במרחבי תודעתם.
סיפורי חייהם המרתקים פותחים שערים לעולמות הפסיכולוגיה, המוזיקה, האקדמיה, המשפט, הדוגמנות ועיצוב האופנה.

ליסה - במונולוגים הנוקבים ששיגרתי במהלך ימי חיי אל ריבון העולמים הזכרתי לו את חודש יולי 1985. שאלתיו שוב ושוב: "במה חטאתי ששנות התבגרותי נראו כפי שנראו או הסתיימו כפי שנסתיימו? הכיצד נעלמה החמלה המפורסמת שלך כשזה הגיע לליסה הצעירה, זו שאיבדה את הדרך – זו שאיבדה הכול?"

ג'ניפר - באחד הבקרים התייצבתי במשרדו של ד"ר וורד, מותשת מהלקאה עצמית. כשהבין את חומרת מצבי, ביטל הפסיכולוג הנודע את מפגשי אחר הצוהריים, והקדיש לי כחמש שעות מזמנו. איש המקצוע הזה, שראה ושמע כמעט הכול ביותר מעשרים שנות ניסיון מקצועי, מצא את מעשיי מזעזעים.

עפר מזר 
הוא מוזיקאי, סופר ואיש שירות החוץ הישראלי ששירת בכמה נציגויות של ישראל ברחבי העולם. הוא אוחז בתואר דוקטור מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. "רשעות וחמלה" הוא ספרו השישי. על כתיבתו שקד יותר מעשור.
כמוזיקאי וגיטריסט הקים עפר עם השנים כמה הרכבי רוק אשר ביצעו חומר מקורי שכתב והלחין בשפות העברית והאנגלית ובהם "עפר מזר והזרים" ו"מוסררה בנד"
.(mazarsband.com) Mazar's Band-ו (musraraband.co.il)
"רשעות וחמלה" מאת עופר מזר, הוצאת צמרת, מחיר 88 ש"ח, לרכישה ישירה לחצו כאן.

ציונות נגד הזרם מאת גיאורגי ברנשטיין
"גישתו החדשה של גורבצ'וב אפשרה גם את שחרורם מבתי הסוהר של אסירי ציון שהיו כלואים בבתי הכלא הסובייטיים בגין האשמות שווא. על רקע השינוי היחסי בגישתו של המשטר, בשנת 1985, החל משא ומתן סודי בינו לבין ישראל, במטרה לחדש את היחסים הדיפלומטיים שנותקו בשנת 1967. כעבור שנתיים חודשו היחסים הקונסולריים במלואם.
אחד האירועים המשמעותיים ביותר בהקשר זה היה המשא ומתן שהתנהל עם שר החוץ של ברית המועצות אדוארד שוורדנדזה, שעסק בזכותם של היהודים הסובייטים לעזוב את המדינה."


יש בי חיבה ייתרה לספרי מורשת והם מלווים אותי גם זמן רב אחרי שאני מסיימת לקרא בהם. "ציונות נגד הזרם" הוא מסמך היסטורי ייחודי ומרתק אשר חושף בפני הקוראים את מגוון הפעולות שבוצעו מאחורי הקלעים של אחד האירועים המכוננים בתולדות מדינת ישראל: העלייה מברית המועצות לשעבר בין השנים 1999-1989, שבאמצעותה הגיעו ארצה כמיליון נפש!

"ציונות נגד הזרם" מבוסס על מסמכים דוקומנטריים ועל עדויות ממקור ראשון של אותם אנשים, שחרף ניתוק היחסים הדיפלומטיים בין הגוש הסובייטי-קומוניסטי לבין ישראל, פעלו בשטח באומץ לב וביצעו בהצלחה את משימותיהם למען העלייה.


"ציונות נגד הזרם" פרי כתיבתו של העיתונאי גיאורגי ברנשטיין, מתאר את תפקידה של גאורגיה בתחילת העלייה (כשנפתחה בה הנציגות הראשונה של הסוכנות היהודית בברית המועצות כולה) ואת מקומה המרכזי בהתפתחות פעילות ההסברה הישראלית בשנים האחרונות; פעילות בלתי סטנדרטית שחותרת באומץ נגד הזרם ומגיעה להישגים הנובעים מדיפלומטיה תקיפה ומקורית המשולבת באהבה חסרת פשרות למדינת ישראל.

כיום מכהן איציק משה כיושב ראש ארגון "בית ישראל", שאותו הגה וייסד בשנת 2013. מטרתו העיקרית של "בית ישראל" היא לקדם באמצעות דיפלומטיה-ציבורית (הסברה ישראלית) את תדמיתה של מדינת ישראל בעולם, ולספק לציבור מידע על אודות המדיניות הישראלית.

"ציונות נגד הזרם" מאת גיאורגי ברנשטיין, הוצאת צמרת לרכישה ישירה לחצו כאן.


לטאן-בין שני חורים שחורים מאת  יפעת נבו

"כמוסת החלל האחרונה שהובאה על ידי דוריאז' והונחה על שולחני אתמול בערב, נראתה כמו הכמוסות הקודמות, על כל עטיפות ההגנה שבהן הורגלתי. קילפתי את העטיפות כהרגלי, כשבטני מפרפרת ממתח הציפייה: מה עוד צופן הציד הזה? מה שנגלה לפניי הפעם היה מעין "יומן זיכרונות" של אימי, גאיה. מעולם לא שיערתי שהיא תכתוב "זיכרונות". למי היא ייעדה יומן זה?"


לטאן – בין שני חורים שחורים הוא הספר הראשון בטרילוגיה הימור גנטי, המתבססת על המיתולוגיה היוונית הקלאסית. הטרילוגיה מנסה לענות על השאלה "מאין באו האלים?" באמצעות בניית עולם בדיוני של חברה דמוית החברה האנושית, שבחרה בתוואי של אבולוציה תרבותית דומה לזו של הבונובו – קבוצה קטנה של קופי שימפנזי – שמאפשרת סקס חופשי נקי מכל מטען מוסרני או מוסרי.  
    לרכישה ליחצו כאן



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה