לעבור את גיל המעבר !

גיל המעבר זו התקופה הכי יפה שצריכה להיות. תקופה שהילדים יוצאים מהבית. הזמן לחזק את הזוגיות.  לא חייבים לסבול  יש פתרונות .,תגשו אל המרפאה שלכם ולרופא נשים או רופאה נשים. והיא תשמע אתכן. שתפו אותה מה מפריע לכם. והיא תתפור את התרופה בדיוק כמו חליפה מחייט. כל אחת תמצא את הפתרון המתאים פתרון אישי.

על גיל המעבר
התקופה שלפני המנופאוזה המאופיינת על ידי מחזורים סדירים. בתקופה זו יש שינויים הדרגתיים לקראת המנופאוזה באורך המחזור הסדיר, שינויים בכאבי המחזור ובסימפטומים של תסמונת קדם וסתית. 
האישה מוגדרת כפוסט - מנופאוזה משנה לאחר המחזור האחרון.
המנופאוזה היא מאורע טבעי בחיי האישה. רוב הנשים מודעות לאפשרות של סימפטומים כמו גלי חום בתקופה זו , אולם מעט מודעות לעליה בסיכון למצבים כרוניים כמו מחלות לב אוסטאופורוזיס, דליפת שתן , אטרופיה וגינלית, וירידה בתפקוד המיני.
הסימפטומים השכיחים כוללים:
סימפטומים וזו-מוטוריים ( גלי חום והזעה)
סימפטומים מוסקולו-סקלטליים ( כאבי שרירים ומפרקים)
ירידה במצב הרוח (עד דכאון)
סימפטומים אורו-גניטליים (יובש נרתיקי)
בעיות בתפקוד המיני.

הסימפטומים המנופאוזליים הטיפוסיים הם שכיחים ביותר, וכוללים גלי חום, הפרעות שינה, שינויים במצב הרוח, כאבים מוסקולו-סקלטליים וסימפטומים אורו-גניטליים. עשויות להופיע גם תלונות על התפקוד המיני סביב המנופאוזה והן כוללות יובש נרתיקי, ודיספראוניה (כאב ביחסי מין). פחות ברור אם תלונות של חרדה, אי שקט (איריטביליות), דפיקות לב מואצות (פלפיטציות), יובש בעור ועייפות קשורים ישירות למנופאוזה. עייפות וירידה בחיוניות ובתפקוד היומיומי יכולים להיות קשורים לגלי החום והפרעות בשינה. 
אין אחידות במשך ועוצמת הסימפטומים. הסימפטומים עלולים גם להופיע שנים לאחר המנופאוזה ויכולים להמשך שנים רבות לאחר המנופאוזה. גלי חום והזעות ליליות מתרחשים אצל כ 75% מהנשים, כאשר כ 25% מהנשים סובלות סבל קשה. השכיחות קשורה גם למוצא אתני. הסימפטומים יכולים להעלם לאחר 2-5 שנים אבל הממוצע הוא 7 שנים והם עלולים להימשך זמן ארוך יותר. 

גל חום טיפוסי מתחיל כהרגשה פתאומית של חום מרוכזת בחזה העליון והפנים. במקרים מסוימים יש התפשטות התחושה לכל הגוף. הוא נמשך מספר דקות ויכול להיות מלווה בהזעה יחד עם הופעת פלפיטציות או הרגשת חרדה שיכולים להיות מלחיצים ביותר בעיקר כשמתרחשים בתדירות גבוהה ביום ובלילה. הופעה שלהם בלילה יכולה לגרום לעייפות והפרעות שינה. אבחנה מבדלת יכולה להיות מחלות של בלוטת התריס, שימוש בתרופות מסויימות. 
הטיפול היעיל ביותר לגלי חום הוא טיפול הורמונלי חליפי, המבוסס על אסטרוגן. הטיפול ההורמונלי כולל הורמונים סינטטיים שיכולים להיות זהים מבחינת המבנה שלהם לאלה המיוצרים ע”י השחלה בתקופת הפוריות. (β-אסטרדיול ופרוגסטרון) או שונים מבחינה מולקולרית מן ההורמון המקורי אך פועלים על אותו קולטן, כדוגמת, טיבולון , הורמון סינטטי הפועל ברקמות השונות על קולטנים לאסטרוגן, פרוגסטרון וטסטוסטרון. יש אפשרות לבחור בטיפול הורמנלי דרך כדורים. מדבקות ליד .התקן תוך רחמי. או טיפול טבעי דרך צמחי מרפא. תנסו לבדוק מה הכי טוב בשבילכן. רק אל תסבלו מחום... חום בארצנו החמה תמיד יש לא צריך עוד גלים. גלים תשאירו בים.....

תגובות

  1. בגיל הזה גם יש סיכוי לאוסטאופורוזיס אז צריך להיות מודעים לכך, לצרוך מספיק סידן מהמזון וגם סידן אמורפי.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה