הסוד בדרך לאושר נמצא במיטה!

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות קבעו שהסוד לחיים מאושרים לא טמון בפרנסה או ברווחה כלכלית - אלא בשינה טובה. אחד הנתונים החשובים שעלו מהמחקרים הוא משך הזמן שכדאי לכם לבלות במיטה, כך שחייכם יהפכו לבריאים ורגועים יותר. והכי חשוב לישון על מזרן טוב איכותי  ובריא לגב שלנו.



בעת רכישת מזרן עלינו לוודא כי המזרן מתאים לגוף ולהעדפות השינה שלנו. קיימים סוגים רבים ושונים של מזרנים איכותיים ולא כולם בהכרח יהיו נוחים לנו אישית. מזרן איכותי יתאים לנו רק כאשר יעניק תמיכה מדויקת לגב ויניב שנת לילה אפקטיבית וטעינת מצברים. בבואכם לרכוש מזרן נסו אותו באולם התצוגה לפני שתחליטו. 

 פולירון יצאה עם מזרן Relaxleep שנוצר בטכניקה חדשה המורכבת מכמה שכבות ספוג מחומר ויסקו שהומצא לראשונה עבור סוכנות החלל האמריקנית נאס"א.  
המזרן נוצר בטכניקה חדשה המורכבת משכבת ויסקו עשוי חומר אלסטי דמוי ג'ל. בין סגולותיו הרבות נמצא כי הוא מאפשר למזרן לקבל את צורת הגוף ותנוחת הגוף של האדם השוכב עליו תוך דקות ספורות. ויותר מכך, טכנולוגיית פיזור הלחצים של המזרן ע"י חיתוך צורני של הליבה והחומרים הקשיחים שבו, גורמת לזרימת אוויר בין השכבות השונות, ומונעת את שקיעתו. המזרן מורכב משכבות אסימטריות שנותנות תמיכה שונה לאזורי הגוף השונים, רגלים, אגן, גב וראש.
מחיר למזרן 190X140: החל מ 7,400 ₪


הנה כמה טיפים לשינה טובה !


לא ללכת לישון בכוח - השינה מגיעה אלינו ברגע שאנחנו רגועים וישנוניים וכשאנחנו הולכים לישון בשעות הנכונות לנו.

לא להפוך את חדר השינה למשרדסיבת השינה חייבת להיות טובה ויש למנוע הסחות דעת, כמו למשל חשבונות שפזורים על השידה. אדם לא צריך ללכת לישון מודאג. בנוסף, הוא צריך שיהיה לו נוח - זאת בעזרת כרית נוחה למי שצריך, מזרן נוח וחדר מאוורר. חדר השינה צריך לשמש לשינה ולמין ולא לשום דבר אחר 
לא להכניס טלוויזיה לחדר טלוויזיה-הטלוויזיה פוגעת בסביבה שמתאימה לשינה שדורשת שקט וחושך. היא יוצרת רעש רקע ובמקומה עדיף לנקוט פעולה רגועה כגון קריאה. מי שבכל זאת בוחר לצפות בטלוויזיה בחדר השינה, שלא ישאיר אותה דלוקה במשך כל הלילה וכך יסבול מאור ורעש
לא לנמנם מול הטלוויזיה בסלון - מאוד חשוב להימנע מתנומות בלתי רצוניות בשעות הערב כי אז השינה בורחת כשמגיעים למיטה. התנומות הללו מחלישות את עוצמת השינה בלילה. כשאדם מנמנם בערב, על הספה מול הטלוויזיה למשל, הוא מתרענן ואז צריך לחכות שוב עד לגל השינה הבא. כידוע, לפעמים כמה דקות של שינה מאוד תורמות לערנות. לכן, מיד כשמרגישים את הסימנים הראשונים להירדמות יש לעשות משהו אקטיבי, או לחלופין ללכת לישון. 


לא לשים שעון בחדר - אדם שמתעורר באמצע הלילה לא צריך להסתכל על השעה – הוא מתחיל לחשב כמה שעות נותרו לו לישון וזה עלול להלחיץ ולעורר אותו. אם מתעוררים באמצע הלילה צריך פשוט להסתובב חזרה ולהמשיך לישון. צריך למצוא דרך שבה מכוונים את השעון המעורר אך במהלך הלילה אי אפשר להביט בשעה. להרחיק רעשים עם אטמי אוזניים, וגם להרחיק ניידים מהחדר.
לישון שנת צהריים - כן או לא? ההמלצה ברורה. אם זה לא פוגע באיכות שנת הלילה – לבריאות. אבל מי שלא רגיל לישון באמצע היום עלול לקום עם כאב ראש ולפגוע באיכות השינה בלילה. אותו דבר לגבי מקלחת לפני השינה – אין כלל אחד והתחושה היא אינדיווידואלית.
פעילות גופנית - מתיפעילות גופנית חשובה לשינה טובה כיוון שהיא משפרת את השינה העמוקה ואת רצף השינה, אבל לא מומלץ שתיעשה בצמוד לשעת ההירדמות. צריך שיחלפו מינימום 3 שעות בין סיום הפעילות לשעת ההירדמות כיוון שהיא מעלה את רמות האדרנלין בדם שהוא חומר מעורר וצריך לתת לו מספיק זמן לרדת כדי שהגוף יוכל להירגע.
מה לא לאכול ולשתות? לפני השינה, ואם אפשר גם אחר הצהריים, עדיף להימנע מכל מה שמעורר את מערכת העצבים המרכזית – לדוגמה קפאין ושוקולד. גם עישון הוא חומר מעורר ולכן רצוי להימנע גם ממנו לפני השינה. לא צריך ללכת לישון רעב, אבל לאכול קל ולא ללכת לישון עם קיבה מלאה. לא להכביד על מערכת העיכול.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

טבחה בחצילים טריפולטאי!