יש אור בקצה המנהרה!

את הבוקר פתחתי בסיור במרכז אלי"ע . ראיתי ילדים עם ליקוי ראייה שונים, אבל שמחים . משחקים. מציירים. שוחים. ילדים כמו כל הילדים משתובבים ונהנים. הם לא מבינים ולא חשים שהם שונים. כי הם לא מכירים משהו אחר. פה הם לומדים להכיר את העולם הלא מוכר והלא ידוע. יש אור בקצה המנהרה היה ממש מרגש .


אמא למה אני לא רואה את הכוכבים שבשמים?"
זאת שאלה שנשאלה על ידי יעל, בת 4 מגן אלי"ע

ילדי אלי"ע הינם תינוקות, פעוטות וילדים עד גיל 6 בעלי עיוורון או לקויות ראייה ואלי"ע היא העמותה המקצועית היחידה בישראל המטפלת בהם.
אלו הם גילאים מכריעים בחיי הילד ואין תחליף להתערבות מוקדמת הניתנת על ידי אלי"ע בשנים אלו בהם הילד לומד, גדל ומתעצב. צוות מקצועי עובד עם הילדים במטרה לשפר את השימוש בשרידי הראייה, במידה וקיימים, ולהפכם לפונקציונליים. הניסיון המקצועי וההישגים של אלי"ע מוכרים ומוערכים ברחבי העולם. אנו מספקים מגוון שירותים ובהם אבחון, טיפול, תמיכה ושיקום המתאפיינים בהקפדה על אמות מידה מקצועיות גבוהות, ניתנים על ידי טובי בעלי המקצוע תוך למידה מתמדת של חידושים בתחום.

אלי"ע מטפלת כיום בילדים בחמישה מרכזים: פתח תקווה, רחובות, באר שבע, ירושלים וחיפה. בכל אחד ממרכזים אלה קיימות מסגרות יומיות שיקומיות הפועלות שישה ימים בשבוע.

חזון
אלי"ע פועלת בהתמדה לפיתוח שירותים, תכניות ועזרים חדשים על מנת לסייע לכלל הילדים עם לקויות ראייה או עם עיוורון לצמוח בהתאם ליכולתם האישית. העמותה דוגלת בגישה טיפולית המותאמת לצרכיהם של כל ילד וילדה, תוך הרחבה, חיזוק וטיפוח יכולתם להשתלב בחברה. בנוסף, קיימים שירותי תמיכה וייעוץ למשפחות הילדים, באופן שיאפשר להם לקדם וללוות את ילדיהם בצורה מיטבית.

מטרות
  • להכין ילדים עם עיוורון או לקות ראייה לשילוב בחינוך הרגיל ובחברה בכלל.
  • לתת מענה מקצועי לילדים עם עיוורון או לקות ראייה שהינם מורכבי התפתחות, בדרך לשילובם במסגרות המשך מתאימות בהתאם לצורכיהם וליכולותיהם.
  • לחזק ולתמוך במשפחות הילדים באופן שיעזור להן לקדם את ילדיהן בצורה יעילה ובונה.

ילדי אלי"ע זוכים לקשת רחבה של טיפולים, פעילויות ותכניות ייעודיות לילדים עם עיוורון או עם לקויות ראייה וזאת בנוסף לסל הטיפולים להם הם זכאים מהמדינה. כמו כן, אנו מציעים שירותי תמיכה להורים ולמשפחות.
ההתמחות המרכזית שלנו היא שיקום תפקוד הראייה של הילדים או במילים אחרות אנחנו עוזרים להם לעשות שימוש מקסימלי, בהתאם ליכולתם האישית, בשרידי הראייה שנותרו להם.


אחד הכלים המרכזיים לכך הוא חדר החושך. חדר חושך הוא סביבה נטולת גירויים חיצוניים בה ניתן להתמקד  בצד ספציפי של תפקוד הראייה. הילדים לומדים מיומנויות בסיסיות כגון: מיקוד המבט, סריקה ומעקב. כל הטיפול בחדר החושך נעשה בדרך של משחק כדי להפוך את תהליך הלימוד למהנה עבור הילדים. אנחנו עושים שימוש באביזרים כגון: עמוד בועות צבעוניות, שולחן אור, פנסים  ואורות אולטרה סגולים.

ניידות- חשוב לנו שהילדים יהיו ניידים ועצמאיים ככל הניתן לכן, אנחנו מתחילים כבר בגיל מאוד צעיר ללמד אותם לנוע באופן עצמאי ובטוח ככל הניתן. לדוגמא, אנחנו מלמדים אותם לעלות ולרדת במדרגות, לא רק מהפן הפיסי אלא מדובר בפעולה הדורשת קשר של יד עין. דברים שעבור ילד עם ראייה תקינה נעשים באופן טבעי.
שעורי הניידות מתחילים בתוך המרכז באופן בטוח ומגונן ככל הניתן. בהמשך, אנחנו יוצאים עם הילדים ומלמדים אותם להתנהל באופן עצמאי גם מחוץ לסביבה המוכרת להם. אנחנו לוקחים אותם לפארקים ולגינות משחק, אנחנו הולכים איתם ברחוב, בסופר  בכל מקום שבו הם מרגישים פחות בטוח בכדי לעזור להם לרכוש את הביטחון ואת המיומנות להתנהל באופן עצמאי. זהו צעד קריטי ביכולת שלהם להשתלב בחברה בכלל ובמוסדות החינוך בזרם המרכזי בפרט.

הידרותרפיה –לקויות ראייה ועיוורון משליכים על מרבית תחומי החיים לרבות הפן הפיסי והמוטורי. טיפול הידרותרפי הוא טיפול שיקומי במים. בטיפול נעזרים בתכונות המים כגון ציפה, התנגדות, לחץ הידרוסטאטי, זרמים והולכת חום על מנת לשפר יכולות מוטוריות ולהעניק לילדים פידבק וגירוי חושי לו הם זקוקים כדי להתפתח. לטיפולים אלה משמעות רבה עבור ילדי אלי"ע, מעבר לכיף של ללכת לבריכה באמצע היום... לדוגמא, לחלקם, בשל הקושי הראייתי, לא תמיד ברור איפה הגבולות הפיזיים שלהם ביחס למרחב, דבר שבמים הוא מאוד ברור. ישנם ילדים המתקשים עם הנושא של מנח הגוף והטיפול ההידרותרפי מסייע להם מאוד.

אלי"ע היא עמותה שלא למטרות רווח וכשלושים אחוז מהתקציב שלנו בנוי על תרומות. תכניות כגון חדר חושך, שיעורי ניידות וטיפולים הידרותרפיים אינם ממומנים על ידי המדינה אבל החשיבות שלהם עבור הילדים היא אדירה.  המשך היכולת שלנו לתת לילדי אלי"ע את הטיפולים והתכניות האלה תלוי בגובה התרומות אותם אנו מצליחים לגייס.

עיגול לטובה הוא אחד האפיקים בו אנו מגייסים תרומות.

https://bit.ly/1RimhoT
מה זה אומר לעגל לטובה?
בכל קניה בכרטיס האשראי שלך יעוגל סכום הקניה לשקל הקרוב ואותן אגורות ייתרמו ישירות לעמותת אלי"ע.
לדוגמא: קנית ב- 78.60 ₪? שילמת 79 ₪. תרמת 40 אג'!
עבורנו מדובר בעשרות אגורות המצטברות לסכום משמעותי, בשנה שעברה גייסנו במסגרת עיגול לטובה כ60 אלף שקלים -  כל הסכום הופנה לטיפול בילדים.

החודש אנחנו יוצאים במבצע חוצים את 

עד עכשיו הגענו ל-1427 מעגלים לטובת העמותה👏👏👏
גם אתם יכולים לתרום מעט ולהשפיע הרבה! 
הצטרפו לשורת המעגלים שלנו כדי שנגיע ליותר מ-2500 מעגלים https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tf3/1.5/16/2764.png https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tf3/1.5/16/2764.png
בזכות העיגולים שלכם הילדים של אלי"ע זוכים לטיפולים שאינם במימון ממשלתי!







לעוד מידע ותיוגים :
אתר אלי"ע: https://eliya.org.il/
אינסטגרם Eliya_israel




תודה שאתם רואים אותנו . ילדי אלי"ע

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה