דילוג לתוכן הראשי

מסע אל הניצחון! להפוך את הלימון ללימונדה!

ספרה של מיכל שמואלי חזון "מסע אל הניצחון" המביא את סיפוריהם של 21 נכי צה"ל שהשתקמו באמצעות ספורט, בהם דרור כהן, יליד רמת השרון, טייס בחיל האוויר שנותר מרותק לכסא גלגלים לאחר שעבר תאונת דרכים.

בימים אלו יצא לאור ספרה של מיכל שמואלי חזון "מסע אל הניצחון", שמספר את סיפורם של 21 נכי צה"ל שהשתקמו באמצעות הספורט והגיעו להישגים גבוהים. עם הספורטאים שסיפורם מופיע בספר נמנה דרור כהן יליד רמת השרון ובוגר תיכון רוטברג.

מיכל, תושבת הוד השרון, ששכלה את אחיה ניב חזון שנהרג בליל הגילשונים לפני 30 שנה, כתבה את הספר בהתנדבות מלאה והקדישה אותו לזכרו. 

מיכל: "מי שיזמה את כתיבת הספר הייתה דליה בדש-שץ, 'אם הפצועים'. היא עשתה זאת מתוך היכרות אישית עם חלק מהפצועים והרצון שלה להביא את סיפורם לאור. הסיפורים בספר הם תמציתה של ההיסטוריה של מדינת ישראל. מלחמות, פציעות ונכויות, פיגועים, תאונות דרכים, תאונות אימונים ובעיקר הרבה כאב והתמודדות עם שינוי שחל ביום אחד, יום שהתחיל כשגרה והסתיים בתחילתו של מאבק ממושך, שיקום והישגים ספורטיביים. הספר מספר את סיפורם של 21 ספורטאים פצועי צה"ל שנלחמו על חייהם מחדש". 

לדברי מיכל, כשבדש-שץ התקשרה אליה וביקשה ממנה לכתוב את הספר היא נעתרה מיד. הזיכרון והגעגועים לאחיה, ההתמודדות עם הכאב והרצון לתעד את החיים, גרמו לה לרצות להיפגש עם 21 פצועי צה"ל ולתעד את מסע גבורתם והישגיהם בענפי הספורט השונים.

התחלתי לקרוא אותו ועניין אותי סיפורם של פצועי מלחמה  האם חשבו פעם לעסוק בספורט, האם הלימון הפך ללימונדה?.........
אביגדור קהלני פותח את הספר מתאר את סיפורם המיוחד של הפצועים שניצחו את הכאב ויצאו למרחב הפתוח השמור לאנשים בריאים,הספר נוגע במאבק לנצח את הכאב,
הספר מסופר בצורה קליטה וגם תמונות של הפצועים נותנים נופך לקורא להכיר מקרוב את הדמיות שמסופר עליהם איך הם נראים ומה המחשבות שלהם , ממש מרגישה כאילו אני מכירה את הפצועים,הספר נותן תקווה לאנשים שלא יתיאשו  ויתן להם פתח של תקווה, יש משפט שאומר 
אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל יתייאש מין הרחמים

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה