האורח ממדגסקר!

וניל אמיתי טהור


"לורן אויילס" (LorAnn Oils)
תמצית וממרח וניל מדגסקר
וניל (שנף) הוא צמח ממשפחת הסחלביים שבמשך שנים רבות נחשב כאחד מצמחי התבלין היוקרתיים ביותר על פני הכדור. שואי עולם, מלכים ושליטים חמדו אותו והשולטים בו התעשרו מהסחר. גידולו של הוניל דורש סביבה חמה ולחה שלא נמצאת בשפע בארצנו ולכן בעבר, בהיעדר אופציות טובות יותר, התקבע טעמו של הוניל עם התמצית הסיטתית "בטעם וניל" שכל קשר בינה לבין וניל אמיתי הוא יותר ממקרי בהחלט.

מקורו של הוניל במקסיקו, אך כיום רובו של הוניל מיוצר דווקא על אי אשר שוכן במזרחה של אפריקה בשם מדגסקר ומזן הנקרא "מדגסקר-ברבון" על שם האי ואי שכן נוסף. את שמו קיבל הוניל מצורתו, זרעים רבים בתוך מין נרתיק, לכן קיבל את שמו מעיוות של המילה הלטינית לנרתיק (Vagina).

 לא בכדי גם היום נחשב הוניל לתבלין יקר ויוקרתי במיוחד, גידולו ארוך (3 שנים)ורגיש מאוד.דרוש תהליך מורכב אחרי הקטיפה אשר בסופו קוטן תרמיל הוניל לכרבע מגודלו המקורי ומקבל את הצבע והטעם האופייני שכולנו מכירים ואוהבים.

תמצית הוניל הטהורה של "לורן אויילס" מיוצרת בתהליך של השריית מקלות וניל פתוחים בתמיסה המכילה 35% אלכוהול ומים (כך שאפשר להשתכר ממנה, זה פשוט יהיה יקר וממש חזק בטעם), השריית המקלות  לאורך זמן יוצרת נוזל אשר מכיל את התרכובות האורגניות שמכיל הוניל ואת הטעמים הנהדרים שלו.

ממרח הוניל האמיתי של "לורן אויילס" מכיל את כלל החלקים של מקל הוניל ונראה כמשחה צמיגית חצי שקופה עם נקודות שחורות הדומות לקריסטילים של וניל. הממרח מאד פונקציונאלי וקל לשימוש בבישול ואפייה. ממרח הוניל הוא אלטרנטיבה נפלאה לקנייה של מקלות וניל אשר נשמרים לזמן קצר מאוד ועלולים להתייבש ולהתקלקל, מה גם שלרוב עלות הממרח נמוכה יותר מלקנות את המקלות עצמם.

הוניל האמית של מחמיא לכל קינוח ולכל מנה, הטעם המיוחד של וניל "לורן אויילס" יככב בפנקייקים, עוגות, גלידות וכמעט כל מאכל מתוק (וגם מלוח) יקבל ארומה נפלאה, גם אם תרצו טעם וניל דומיננטי וגם אם רק רמיזה עדינה שעוברת כארומה באפו של כל אחד, מוצרי הוניל האמיתי של "לורן אויילס" מושלמים למשימה.

שפים,קונדיטורים ובשלנים רבים ברחבי העולם כבר נחשפו ליתרונות הרבים של שימוש במוצרי "לורן אויילס"
והם נחשבים בעיני רבים כסוג הטוב ביותר של וניל אמיתי שניתן לרכוש.
 וניל זה מדגסקר ברבון ורק "לורן אויילס",טעם של איכות בכל מנה.

את תמצית (60 מ"ל ו118 מ"ל) וממרח הוניל (118 מ"ל) האמיתיים של "לורן אויילס" ניתן למצוא ברשתות טיב טעם, עדן טבע מרקט ,רשת אניס, רשת לגעת באוכל, רשת סטופ מרקט, במעדניות ,חנויות מזון מתמחות ובבתי טבע ברחבי הארץ. משווק בבלעדיות ע"י חברת אימפורט פור יו 09-9580522.  כשר פרווה בהשגחת סטאר K ובאישור הרבנות הראשית לישראל

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה