המיים המינרליים שאתם שותים כל טיפה חשובה

למה מים ?
העדפת מים ושתיית מים בכמות מספקת היא אחד ההרגלים החשובים ביותר לאורח חיים בריא ולשמירה על משקל גוף תקין. שתיית מים מספקת משפרת את תפקוד המוח, מפחיתה עששת שיניים , מיטיבה עם מערכת העיכול והכליות ומקטינה סיכון להשמנה ומחלות הנלוות לה .


כמה?
בשנת 2004 פורסמו ההמלצות החדשות לשתיה עבור כלל האוכלוסייה הבריאה של האקדמיה הלאומית האמריקנית למדעים בשיתוף משרד הבריאות הקנדי.
לראשונה, כוללות ההמלצות פירוט של כמות המים הכללית המומלצת מנוזלים וממזון גם יחד כמו גם את כמות המים המומלצת משתיית נוזלים בלבד.
המלצות אלו מכוונות לתנאים של אקלים נוח ופעילות גופנית יומיומית רגילה ללא מאמץ וכן למצב של בריאות תקינה.
 בתנאים של אקלים חם, בעת פעילות גופנית מעבר לפעילות הנהוגה בחיי היומיום ובעת מחלה, מומלצת הגברה של השתייה בהתאם לצורך.


כמות השתייה המומלצת ביום על פי האקדמיה האמריקאית למדעים ( 2004)

גיל
כמות השתייה ( ליטר) הכללית המומלצת ליום משתייה וממזון
כמות המים (ליטר) המומלצת בשתייה בלבד
תינוקות:
0-6
7-12

ילדים ונוער:
1-3 שנים
4-8 שנים
בנים:
9-13
14-18
בנות:
9-13
14-18
מבוגרים
גברים >19
נשים >19
הריון
הנקה

0.7 בצורת חלב או תחליפו
0.8 בצורת חלב, מיצים, מים, מזון

1.3
1.7

2.4
3.3

2.1
2.3

3.7
2.7
3.0
3.8


0.7
0.6


0.9 (4.5 כוסות*)
1.2 ( 6 כוסות*)

1.8 ( 9 כוסות*)
2.6 ( 13 כוסות*)

1.6 ( 8 כוסות*)
1.8 ( 9 כוסות*)

3.0 ( 15 כוסות*)
2.2 ( 11 כוסות*)
2.3 ( 11.5 כוסות*)
3.1 ( 15.5 כוסות*)
* הכוונה לכוס בנפח 200 מ"ל


כיצד מעודדים ילדים לשתות מים ?
מדברים על זה – מסבירים לילד בשפה פשוטה וחיובית מדוע שתיית מים חשובה עבורו ( אפילו מלך החיות שותה מים ! )
מנגישים את זה – המים צריכים להיות זמינים ונגישים תמיד. וודאו שיש בקבוק מים בתיק לפני כל יציאה , הגישו מים לשולחן האוכל , הכניסו בר מים מינרליים לאזור הפעילות המרכזי בבית :חדר המשחקים , הכניסה לחדרי השינה , בפינת הטלוויזיה או בעמדת המחשב. עודדו אותם למזוג לעצמם. גם אם נשפך קצת – לא נורא .
שואלים על זה – כשהילדים חוזרים מפעילות שאלו אותם גם על שתיית מים. בדקו יחד את הבקבוק והשלימו חוסרים . 
מתרגלים יחד – במהלך היום יחדו זמן להפסקות שתייה יזומות ושתו יחד עם הילדים
משמשים מודל לחיקוי – תנו לילדים שלהם לראות שגם אתם נהנים משתיית מים !
.

סוד ההבדלים השקופים
אומנם כל סוגי המים נראים אותו הדבר, אך למעשה בין טיפה לטיפה  מסתתרים הבדלים גדולים:
מי ברז מגיעים ממקורות שונים ולכן יש לטפל בהם על מנת שיעמדו בתקנות המתאימות למי שתייה ( למשל לחטא אותם בכלור ) . איכותם והרכבם משתנים ואינם ידועים.
מים מסוננים הם מי ברז שעוברים תהליך סינון כלשהו. הבעיה היא שרוב המסננים הביתיים אינם יכולים לסנן את כל הרכיבים הלא רצויים העלולים להימצא במי הברז ולכן יעילותם חלקית. בנוסף המסננים עצמם עלולים להוות בית גידול לחיידקים, ובכך לזהם את המים עצמם.
מים מינרליים טבעיים* נובעים ממקור תת קרקעי וראויים לשתייה כבר בנביעתם, ללא צורך בטיפול. הטבע מייצר אותם בתהליך איטי האורך שנים מספר ותחילתו בטיפות הגשם המחלחלות בשכבות קרקע נקיות. לפיכך, היתרון הבולט של המים המינרליים הטבעיים הוא בניקיונם ובטיחותם.
בנוסף, הרכבם קבוע ואינו משתנה לאורך שנים והוא מפורט על גבי כל כד ובקבוק לידיעת הצרכנים.
*ע"פ הגדרת  תקנות בריאות העם ( מים מינרליים ומי מעיין ), התשמ"ז- 1986

מים הם לא רק מים
מים יכולים להמיס לתוכם חומרים רבים אשר חלקם טובים ומועילים לבריאות וחלקם עלולים להזיק. היות ומים הם רכיב עיקרי בתפריט של ילדים ומבוגרים , לחומרים המצויים במים  השפעה משמעותית על הבריאות.
זיהום מי השתייה הוא כיום אחד הנושאים הבוערים המעסיקים  הורים בעולם כולו וגם בישראל. כך למשל, המשרד לאיכות הסביבה האמריקני ( USEPA) פרסם רשימת מזהמים העלולים להימצא במי השתייה והמליץ לכל משפחה לבדוק את מי השתייה שלה. דגש מיוחד הופנה לאוכלוסיות רגישות כגון נשים בהריון תינוקות  וילדים.

ילדים הם לא מבוגרים קטנים – תינוקות וילדים להבדיל ממבוגרים נמצאים בתהליכי גדילה , בנייה והתפתחות מואצים. המשמעות היא שגופם פגיע יותר לחומרים מזהמים המצויים בסביבה , במזון ובשתייה.
לאחרונה התרבו הפרסומים המדווחים על פגיעה וירידה ממושכת  באיכות מקורות המים
בישראל.
דלק , שאריות של חומרי ריסוס והדברה , שאריות תרופות , חומרים כימיים שמקורם בשפכים תעשייתיים , מתכות כבדות , חנקות , מלח  עלולים להימצא במי התהום , כך על פי דוחות של נציבות המים , המשרד להגנת הסביבה ודוחות ממשלתיים.

רוב הציבור מודע לירידה המתמשכת באיכות מי הברז בישראל ומחפש פיתרונות. מים מסוננים אינם מצליחים לפתור את הבעיה במלואה והיות ומבצעים סינון חלקי ומוגבל.  היתרון הבולט של המים המינרליים הטבעיים הוא ניקיונם מחומרים מזהמים.

נביעות – כל הבריאות מהלגימה  הראשונה
המים המינרליים של נביעות, הם מים איכותיים, נקיים ובטוחים לשתייה עבור כל המשפחה. הטבע מייצר אותם בתהליך איטי האורך שנים מספר ומהלכו מחלחלים המים בשכבות קרקע וסלע שאינן חשופות לזיהום וממיסים לתוכם מינרלים חיוניים . החלחול דרך סלעי הגיר והדולומיט מקנה למים הרכב האיכותי בעל יתרונות בריאותיים. המים של נביעות ידועים בכך שהם דלים בנתרן ( מלח ) ומכילים כמויות משמעותיות של סידן , מגנזיום ופלואוריד .




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה