אחד על הורות והשני על תורם זרע שהתחרט !

 קיום קודם להורות מאת שרון וליאור זמיגרוד


ברגעים מאתגרים חוזרים ואומרים ש"משפחה לא בוחרים". אך האם גורלנו נקבע בלידה? האם המשפחה משפיעה על זהותנו בלי יכולת בחירה? האם המהות שלנו מוכתבת מהתרבות והמדינה? ספר זה בוחן את האבסורד, את הייאוש, את החרטה, ואת היופי של חיי המשפחה.

הספר עשיר בתובנות של הפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית ושל מדעי המוח ומציע "הורות קיומית" כפילוסופיית חיים המודעת לאיזון העדין בין חופש, אחריות, ואותנטיות. קיום קודם להורות סוקר אתגרים בחיי המשפחה כמו: האם הורות היא בהכרח חיונית? מה המחויבות של ההורים כלפי הילדים? כיצד לשמר משמעות אישית עם אחריות משפחתית? והאם ילדים הם בעלי חוב להורים? ספר זה מציע שמהות חיינו לא נבחרה עבורנו, אלא אנו יכולים ליצור את המרקם המשפחתי באמצעות פעולתנו. 

קיום קודם להורות הוא דיאלוג בין עבר להווה, בין פילוסופיה ותיקה לדרכי חשיבה חדשות, בין אם לבתה. ספר זה דן באתגרים הקיומיים של אלה מאיתנו שהם הורים או הורים לעתיד, אלו שעדיין מתלבטים, או שפעם היו ילדים. הספר מוקדש ומכוון לכל מי שחי במשפחות מודרניות ושואף לאותנטיות, יצירתיות, הגשמה, תוך כדי טיפוס בסולם האושר החלקלק.


ד"ר שרון זמיגרוד היא חוקרת, פסיכולוגית ומטפלת בשיטה נוירו-קיומית עם דגש על טיפולים להורים המתמודדים עם המורכבות של חיי המשפחה. 
בתה ד"ר ליאור זמיגרוד היא חברת סגל במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת קיימברידג', מחקרה עוסק בפסיכולוגיה של חשיבה אידאולוגית, דוגמטית וקיצונית.

ספר חובה בבית  סוג של ספר הדרכה להורים .ספר שמלמד עוזר לנו ההורים.על התמודדויות שיש בחיי משפחה .מאוד אהבתי .מומלץ.שיהיה בכל בית 🏡.

לרכישה ליחצו כאן

מכתב לתורם הזרע שהתחרט מאת טובה לוי

ס


לורי נולדה מתרומת זרע של תורם אלמוני. נועה, אימה, רכשה מנות זרע נוספות מאותו תורם כדי שכל ילדיה יהיו אחים ביולוגיים. תורם הזרע חזר בתשובה ודרש מבנק הזרע להפסיק להשתמש במנות הזרע שלו, כי התרומה אינה מתאימה להשקפת עולמו החדשה.

דילמה מאוד חזקה .מה עושים  בעניין כזה ?  שהתורם לא מעונין שיתשמשו בזרע שלו .מה עושים שהבחורה רוצה להשתמש באותו תורם ? .האם מחייבים אותו ...או שזכות  שלו לראות מה לעשות .
מדובר בדרישה תקדימית, לראשונה בארץ וככל הידוע גם בעולם. בנק הזרע השיב לתורם שאין לו זכות ואמירה בעניין. התורם התעקש ובקשתו הועברה להחלטת משרד הבריאות.
למרות שבחוזה מול בנק הזרע אין סעיף המתיר לתורם להתחרט, ולמרות שגם בחוזר המנכ"ל וגם בספרי החוק לא קיים סעיף כזה, משרד הבריאות - שבראשו עמד שר חרדי - הורה לקחת מנועה את מנות הזרע שרכשה. 

נועה הגישה עתירה לבג"ץ נגד משרד הבריאות ובנק הזרע. היא לא תבעה את התורם, אבל הוא צורף לעתירה ובית המשפט דן באוטונומיה האישית שלו, ולא במהות העתירה שהייתה נגד הרשויות. ליו"ר הרכב השופטים נבחר שופט דתי. השופט טען בפסק הדין: "יהודי התורם זרע לאישה זרה, עובר על איסור הוצאת זרע לבטלה", וקבע כי: "במצב הנוכחי, עשוי התורם להימצא בחשש באשר למעמדו ההלכתי". השופט ציין שניתן להביט בסוגיה במשקפיים של דיני החוזים ודיני הקניין, ו"כל אחת מנקודות מבט אלה עשויה להיות קרקע פורה לדיון עשיר וחדשני", אך בחר לפסוק בתחום האוטונומיה האישית של התורם.

זהו סיפור חייהן של אם ובת שהשתבש על לא עוול בכפן. הוא גם סיפורה של הסבתא, שכותבת אותו לתורם הזרע האלמוני. 

טובה לוי נולדה ב-1950 וגדלה בכפר ויתקין. חוקרת משטרה לשעבר. עסקה בפיענוח מקרי רצח, אונס, מעשים מגונים ועבירות פליליות שונות. לאחר עשר שנות שירות הסבה את מקצועה לתחום העיתונות. כעיתונאית ברשת שוקן ובמקביל ברדיו "אמצע הדרך" 90FM, סיקרה אירועים פליליים ועסקה גם בתחום החברתי והמוניציפאלי. ספרה הראשון "בלי חולצה", המיועד לבני נוער, יצא לאור ב-1990.

וואו ספר חזק עם דילמה מוסרית .מה עושים כשמביאים ילד מתרוממת זרע.ואת רוצה להביא מאותו תורם עוד ילדים.והתורם נעלם. כי החליט לחזור בתשובה .וזה כבר לא מוסרי מצידו.וואו כמה הייתי מתעצבנת  וזה פשוט שאלה מבלבלת .האם הוא חייב .או זו זכותו לעשות כרצונו? .מה אפשר לעשות במצב כזה ? להביא מתורם אחר? ואז האחים יהיו לא מאותו אבא?...שאלה מורכבת מלאה דילמות.

לרכישה ליחצו כאן


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה